Evaluatie weektopics

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Het is nu al weer bijna twee weken geleden dat we de weektopics hebben ingevoerd en iedereen er aan heeft kunnen snuffelen. Als het goed is hebben de meesten van jullie dan nu ook wel een idee van wat de opzet is, het doel was het verminderen van het aantal DPCH's om door de bomen het bos te kunnen blijven zien in de DPCH jungle.
Op deze manier willen we /5 overzichtelijk houden en ruimte maken om projecten als einstein e.d. te kunnen posten. Wij denken dat een dagelijkse lijst van 25 nieuwe DPCH's onduidelijkheid, dubbelposts en zoeken naar het project waar je aan mee doet veroorzaakt

Dan rijst natuurlijk nu de vraag hoe het ervaren wordt bij de DPC'ers en daarom dit topic.
Dsmarty en ik zijn benieuwd naar jullie mening over de weektopics, of er voor/nadelen zijn en welke voor jou het zwaarste wegen.
Voor je begint te tiepen even een paar dingen ter verduidelijking:

• Ja we luisteren naar de feedback, daar baseren we de eindbeslissing op.
• Luister ook naar iemand met een andere mening (houdt de discussie leuk)
• Nee hard schreeuwen helpt niet om de uitslag in je voordeel te beslissen
• Geef een duidelijke beredenering van je motivatie, hoewel we respect hebben voor gevoelens kunnen we niets met opmerkingen als "het voelt niet lekker" "ik vindt het niets" "super!"
• We gaan er van uit dat je de weektopics ook kent en niet alleen van de buitenkant (weet waar je over praat)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn heb ik nog niets van die weektopics gemerkt :X

Ik kijk vooral in de RC5-72, OGR-25 en Seti hitparades (ja, shame on me) en dat zijn nog dagelijkse DPCH's. Een gefundeerde mening kan ik er dan ook nog niet over geven, behalve misschien dit: als men besluit om weektopics verder in te voeren kan men dat misschien geleidelijk aan doen. Bvb nog twee projecten op weektopics zetten en terug even afwachten. Dan kunnen mensen die alleen daar kijken ook een gefundeerde mening geven die in de eindbeslissing opgenomen wordt. Op die manier hangt de eindbeslissing niet alleen af van mensen die alleen in de DPCH's van een tweetal projecten (in casu D2OL en DPAD) kijken. Geen slecht woord over die projecten uiteraard, maar ik denk dat je het met me eens kan zijn dat het beter is als de eindbeslissing genomen wordt aan de hand van commentaar van zoveel mogelijk DPC'ers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
De weektopics zijn mij erg meegevallen, in eerste instantie dacht ik dat het veel onoverzichtelijker zou worden maar dat is het volgens mij niet geworden.

Ook had ik de verwachting dat er gemakkelijker op reacties van de vorige dag gereageerd word, kun je wat makkelijker taunten enzo. Dit heb ik een aantal keer gezien maar ik hoop dat dat nog meer gaat gebeuren.

Wat mij als laatste opvalt is dat er niet echt meer of minder gereageerd word op de DPCH's dus denk ik dat het een goeie stap is geweest en het ook niet afdoet aan de aandacht van een project.

Dus wat mij betreft kan het zo snel mogelijk voor elk project worden ingevoerd :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topicstart doorgelezen, en ook ik heb niks van weektopics gemerkt :x
Ik kijk voornamelijk RC5-72 en nu dan ook Rosetta@Home,
maar desondanks blijf ik voorstander van de weektopics...omdat ik nu al vaak vind dat je te vaak moet zoeken, of als je in een DPCH een vraag stelt, er de volgende dag niet meer na gekeken word door de mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ik vind het een succes! De pilot-DPCH's blijven goed te overzien en het overzicht op /5 wordt ook al wat beter.
Nu moet ik wel zeggen dat als je verder zou willen gaan met invoeren van week-DPCH's je alleen de kleinere projecten zou moeten nemen (qua aantal reakties). Nu bijvoorbeeld OGR-25 en FaD erbij.
Als er in een DPCH veel reakties zijn dan wordt het namelijk wel on-overzichtelijk als er week-DPCH's van gemaakt zouden worden...

Overigens mis ik de linkjes in de 1e post van de Week-DPCH naar de Dag-DPCH'n binnen die week...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

RoyalFlusher schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:12:
Ik vind het een succes! De pilot-DPCH's blijven goed te overzien en het overzicht op /5 wordt ook al wat beter.
Nu moet ik wel zeggen dat als je verder zou willen gaan met invoeren van week-DPCH's je alleen de kleinere projecten zou moeten nemen (qua aantal reakties). Nu bijvoorbeeld OGR-25 en FaD erbij.
Als er in een DPCH veel reakties zijn dan wordt het namelijk wel on-overzichtelijk als er week-DPCH's van gemaakt zouden worden...

Overigens mis ik de linkjes in de 1e post van de Week-DPCH naar de Dag-DPCH'n binnen die week...
Lichtelijk offtopic: FaD een weektopic maken lijkt me een slecht plan. Dit loopt nog maar tot en met a.s. vrijdag ;)

Edit:
Met hierboven en hierbeneden. Linkjes naar de dagen zou inderdaad fijn zijn, maar moeten dan elke dag door de TS toegevoegd worden. Tot nu toe heb ik me iig nog geen manier kunnen bedenken om het te automatiseren die altijd werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrus op 10-12-2005 17:22 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
RoyalFlusher schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:12:
Ik vind het een goed idee, maar wat bovenstaande zegt mis ik ook wel. Anders is het overzicht toch een beetje kwijt. Misschien een leuk idee trouwens om de állereerste post in de weektopic over te houden voor een soort "week geschiedenis" die users zelf kunnen insturen / in dat topic kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Vold schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:12:
[...]

Misschien een leuk idee trouwens om de állereerste post in de weektopic over te houden voor een soort "week geschiedenis" die users zelf kunnen insturen / in dat topic kunnen posten?
Dat is technisch niet mogelijk, zou betekenen dat users elkaars post kunnen editten :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf redelijk actief de D2OL stats gevolgd en ik moet zeggen het viel me meer mee dan ik verwacht had :), wat ik wel mis is inderdaad een soort overicht met linkjes naar de geposte dagen en al helemaal dat je niet kan zien wanneer er nieuwe dagstats gepost zijn. Nu moet je (als ware statsverslaafde) regelmatig gaan kijken om uit te vinden of er nu nieuwe stats gepost zijn of niet :X .

Al met al vind ik het voor "rustige" projceten wel te doen, ik denk echter als je bv naar R@H kijkt je een weektopic met mete dan 140 entries krijgt en dat is zonder bovengenoemde punten toch wel lastig zoeken.

Success verder met de evaluatie ;)... Mbc blijft toch stats lezen ongeacht het formaat waain ze gepost worden (zelfs al wordt het binair :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

We hebben intensief gekeken naar linkjes naar de verschillende dagstats toe maar we hebben het niet helemaal idiotensicher weten te krijgen. Het werkt alleen eigenlijk alleen maar goed als de topicstarter dagelijks die links bijwerkt.

Als statsposter zijn me die eerste twee projecten wel meegevallen. We hebben als statsposter een paar mechaniekjes om te zien of de stats al zijn gepost. Bij een weektopic faalt dit mechaniekje wat betekent dat ook de statsposter door het weektopic moet scrollen om te zien of de dagstats er al staan. Dat heeft wel als voordeel dat je vaak in één oogopslag kan zien wat er de voorgaande dag allemaal is gepost. Misschien dat dit bij een druk project lastiger is maar bij de rustige projecten (en dat zijn qua prestaties nog niet eens de "kleine" projecten hoor) is dit goed te doen.

[ Voor 55% gewijzigd door KuuKe op 10-12-2005 18:49 ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de weektoppics niet zo negatief ervaren als ik eerst dacht. Het blijft even wennen om te moeten zoeken naar de laatste stats, maar je krijgt inderdaad wel een goed beeld van hetgeen zich een week lang afspeeld binnen een project. De enige kritiek die ik nog heb is zoals al eerder gezegd dat je goed moet kijken of het week- of dagstats zijn. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een weeknummer in plaats de nu gebruikte manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Dat is op zich een punt dat ik eerder gehoort heb *noted* (als er meer mensen zijn die er zo over denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ook ik had mij in eerste instantie niet bepaald positief uitgelaten over de weekstats. Nu blijkt is het me meegevallen en ben ik het met sommige van de redenen eens om het door te voeren. Echter denk ik wel dat (zoals de meeste hier roepen) dit alleen 'handig' is bij projecten die 5/10 reacties (maximaal) op een DPCH krijgen.. Als je een verzameltopic van Rosetta wilt maken, wordt het écht lastig om een overzicht van de week te krijgen.

Persoonlijk heb ik bij het project waar ook ik me mee bezig houd (DPAD) alleen kunnen ergeren aan het feit dat ik moest zoeken naar de juiste dag-stats. Het overzicht was er, de stats ook alleen waren ze wat verstopt :) Het terugvinden van de week dmv weeknummer lijkt me prima overigens, ook ik ben hiervoor!

Chapeu voor het idee, nu de fijne kneepjes op de uitvoering :)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 16:16

BwO

Up The Irons!

Ik persoonlijk heb de weektopics een aantal dagen overgeslagen omdat je eerst moet zoeken voor de stats en ten tweede blijven de links van de weektopics "visited" waardoor ik er vaak overheen kijk.
Wat er wel positief aan is, is dat je makkelijker kan reageren op reacties van de dag ervoor, maar dat wordt in dagstats ook vaak genoeg gedaan. Al met al vind ik de negatieve punten zwaarder wegen dan de positieve. Ik hoop van harte dat dit niet wordt doorgevoerd, het spijt me.

Wat misschien wel een idee is, is in de TS links te geven naar de dagstats van de hele week op server van de statsbouwer, die kunnen wel van te voren worden gepost, zodat de luie mensen alsnog snel de stats kunnen zien (als ze beschikbaar zijn). Natuurlijk is het dataverkeer voor de statsbouwers wel groter, dus dat moet wel in overleg gaan.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik vind het wel prettig; kan leuk zien wat er de hele week ongeveer gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BwO schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:49:
... en ten tweede blijven de links van de weektopics "visited" waardoor ik er vaak overheen kijk.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar je merkt toch dat er nieuwe posts zijn omdat zo'n topic in de /5 lijst voorafgegaan wordt door een rood folder icoontje in plaats van een wit folder icoontje?
Tenminste, zo zie ik altijd waar ik nog heen moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

persoonlijk heb ik als enige nadelige reactie op de weekstats, dat het overzicht er dus niet echt is, zoeken naar de stats in een weektopic is niet altijd handig. (misschien een idee om een acount te maken voor alle statposters, zodat de stats altijd in de eerste post staan)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Gaat tegen regels van GoT in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:28

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Pagina op de GoT en/of DPC wiki met links naar de daily stats posts?

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 09:43
smoking2000 schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:11:
Pagina op de GoT en/of DPC wiki met links naar de daily stats posts?
Een ander idee dat daarmee verband houdt en er ook mee kan gecombineerd worden is dat van het tinyurl-achtige backlinken ... wtf is dat :? 8)7 :7

Stel, de eerste post in een dpch weektopic bevat 6 vooraf aangemaakte links. Het kunnen zelfs generieke links zijn, die op moment van posten nog niet eens "echt" bestaan. Concreet voorbeeld, de eerste weekpost van DPAD valt op maandag 12 december 05, de 2de dpch komt op dinsdag 13/12 in dezelfde draad. Bovenaan in de 1ste post zouden dan links kunnen komen als:
DPCH DPAD dinsdag 13 december 2005
DPCH DPAD woensdag 14 december 2005
DPCH DPAD donderdag 15 december 2005
...
DPCH DPAD zondag 18 december 2005
ga nu niet liggen klikken eh, die links zijn fictief :P

Achter zo'n link, bv http://www.dutchpowercows.org/dpch-dpad-051215 zit standaard niks. Tenzij iemand er iets achter steekt 8)7 Bijvoorbeeld een rechtstreekse doorverwijzing naar de dag-dpch van DPAD van 15 december in de DPAD week-draad. Mocht WDO evolueren naar een wiki vorm, eventueel met geregistreerde editors om misbruiken te voorkomen, dan kan eender welke DPC'er de link invullen. Als de wiki nog even wegblijft, dan kan een login/pw beveiligde tussenoplossing niet zo moeilijk uit te werken zijn. Het hoeft ook niet meteen op WDO ...

Wie vult die doorverwijzing links dan aan op die centrale pagina? Het meest logische zou uiteraard zijn dat de statsposter dit meteen na het posten doet. 't Is maar een kleine extra moeite. Maar eenieder zou 't kunnen.

Bovenstaand idee is niet zo lastig te realiseren lijkt me. Het vermijdt complexe aanpassingen op /5: de urls zijn generiek, de TS hoeft niks meer aan te passen en de mods hebben er al evenmin omzien naar. Het beantwoordt aan een hier veelgehoorde vraag naar links naar de dag-dpch's. En het bevordert het overzicht in de week posts.

[ Voor 6% gewijzigd door ColdRain op 11-12-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pim. schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:37:
Het is nu al weer bijna twee weken geleden dat we de weektopics hebben ingevoerd en iedereen er aan heeft kunnen snuffelen. Als het goed is hebben de meesten van jullie dan nu ook wel een idee van wat de opzet is, het doel was het verminderen van het aantal DPCH's om door de bomen het bos te kunnen blijven zien in de DPCH jungle.
Op deze manier willen we /5 overzichtelijk houden en ruimte maken om projecten als einstein e.d. te kunnen posten. Wij denken dat een dagelijkse lijst van 25 nieuwe DPCH's onduidelijkheid, dubbelposts en zoeken naar het project waar je aan mee doet veroorzaakt
Wat ik nog steeds niet begrijp wat je wilt bereiken? Door aan de ene kant week-dpch’s in te voeren en aan de andere kant [b]alle[b] nieuwe, ook niet dc-gerelateerde, projecten toe te laten zou het wel eens zo kunnen zijn dat er meer topics per dag bij komen dan nu het geval is. Inventariseer eerst eens hoeveel projecten men erbij wil hebben voordat je hiermee verder gaat. Waar komt het getal 25 bijvoorbeeld vandaan, is er stil gestaan met het feit dat er projecten eindigen (twee deze maand zelfs), zijn er genoeg mensen die de stats willen maken, en op regelmatige basis onderhouden. Nu wordt er een conclusie getrokken zonder dat er een grondig onderzoek is gedaan wat er leeft onder de leden (willen we wel zoveel projecten bij DPC?).

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
MarkB schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:24:
[...]

Wat ik nog steeds niet begrijp wat je wilt bereiken?
Staat letterlijk in de eerste post en ook nu weer.
Meer projecten toestaan en daar meer ruimte voor maken door weektopics te gebruiken en het betrokken maken van DPC leden. Er si nu al een paar keer geroepen dat DPC van de DPC is en niet van crew of wie dan ook, dit hele plan helpt imo
Door aan de ene kant week-dpch’s in te voeren en aan de andere kant alle nieuwe, ook niet dc-gerelateerde, projecten toe te laten zou het wel eens zo kunnen zijn dat er meer topics per dag bij komen dan nu het geval is.
Klopt maar voorlopig is dat nog niet het geval. Het is denk ik een goede manier om de discussie over de "officiele" projecten te beeindigen en meer leven in /5 te brengen. Meer projecten = meer users = groter dus beter DPC
Inventariseer eerst eens hoeveel projecten men erbij wil hebben voordat je hiermee verder gaat.
Dat zal uit de community moeten komen, daar is dit alles op gericht, het betrokken maken van de users en meer dingen kunnen laten doen. Dus ik ga juist niet inventariseren aangezien ik niet alles te strak geregiseerd wil hebben.
Waar komt het getal 25 bijvoorbeeld vandaan,
Uit mijn duim gezogen
is er stil gestaan met het feit dat er projecten eindigen (twee deze maand zelfs), zijn er genoeg mensen die de stats willen maken, en op regelmatige basis onderhouden.
Ook daar kan de community alles aan doen wat ze wil, op dit moment zijn er een paar statsbouwers daar komt soms zomaar iemand bij die het ook kan. Als jij een nieuw project op /5 wil dan leg je het voor aan de crew, gaat op zoek naar een bouwer die het kan /wil (kan via GoT) en we hebben een project.
Dat een project lang of kort loopt vindt ik minder interresant, een kort project kan even leven in de brouwerij brengen en daarnaast kan RC5 morgen afgelopen zijn
Nu wordt er een conclusie getrokken zonder dat er een grondig onderzoek is gedaan wat er leeft onder de leden (willen we wel zoveel projecten bij DPC?).
"grondig onderzoek" nog wel ? Voor zolang ik me kan herinneren is er elke keer dat er een nieuw project aangedragen werdt een discussie ontstaan over het hoe en waarom dat project en waarom niet een andere of meer.
Als de community geen behoefte heeft aan meer projecten dan zien we dat heel snel omdat er dan geen projecten bij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 09:43
MarkB schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:24:
Wat ik nog steeds niet begrijp wat je wilt bereiken? Door aan de ene kant week-dpch’s in te voeren en aan de andere kant [b]alle[b] nieuwe, ook niet dc-gerelateerde, projecten toe te laten zou het wel eens zo kunnen zijn dat er meer topics per dag bij komen dan nu het geval is. Inventariseer eerst eens hoeveel projecten men erbij wil hebben voordat je hiermee verder gaat.
Waarom? DPC "beleidsmakers" (?) zijn enkel ogen, oren en mond. Ik bedoel dat helemaal niet denigrerend of neerbuigend, integendeel, het is een serieuze verantwoordelijkheid. Wat leeft binnen DPC is dynamisch, en wordt amper bepaald door 'vaste' regeltjes, logische huisregels daargelaten. Dus waarom "vastleggen" van wat dan ook? Met welk doel? Afmeten? Dit kan nog, nee dat kan niet meer want "we zitten vol"? Nee, denk 't niet. Hoeveel ik erbij wil als DPC'er? Allemaal :P
Waar komt het getal 25 bijvoorbeeld vandaan
Lijkt me niet veel meer dan een "bij wijze van spreken". Op dit moment lijkt "25 projecten" immens en amper denkbaar. Dat hoeft niet zo t blijven. Persoonlijk zou ik liever zien dat DPC zich toelegt op een beperkt aantal projecten (van mijn keuze uiteraard) en daar #1 in wordt, maar zo werkt het niet.
... is er stil gestaan met het feit dat er projecten eindigen (twee deze maand zelfs) ...
Deze maand 2, de maand daarvoor? En daarvoor? En daarvoor? En daarvoor? En de maand daarvoor? Kortom, 'n beetje 'n goedkoop argument for the sake off ...
... zijn er genoeg mensen die de stats willen maken, en op regelmatige basis onderhouden
Mjaa, daar heb ik alle vertrouwen in, het DPC volkje zo'n beetje kennende :)
. Nu wordt er een conclusie getrokken zonder dat er een grondig onderzoek is gedaan wat er leeft onder de leden (willen we wel zoveel projecten bij DPC?).
Laat die "grondige onderzoeken" maar over aan bedrijven allerhande, DPC is een vrienden kring, een hobby-club. Om in dezelfde taal te blijven, DPC boort een marktsegment aan dat niet te vatten is in onderzoeken of polls, DPC'ers hebben van nature een gedrevendheid die vanzelf reclame is en blijkbaar meerdere mensen aanspreekt. Die projecten waar we de handschoen opnemen groeien ook alleen maar als meerdere DPC'ers (tientallen, honderden) zich ertoe geroepen voelen. Da's geen hype beweging, die tijd is al lang voorbij, DC'ers willen keiharde feiten en kiezen op basis daarvan.
Dus ... met alle respect, maar eeuhmmm "een grondig onderzoek" ??? ... achterhaald !
Lees en voel wat hier (en elders) leeft. Da's niet altijd juist (!) maar de onderstroom is dat wel.
Pagina: 1

Let op:
Lees eerst de topicstart door voor je een reactie geeft !