Toon posts:

Geen MSN - Sitecom Broadband xDSL/Cable Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik de Sitecom Broadband xDSL/Cable Router aangeschaft en nu die geinstalleerd is kom ik niet meer op MSN, hotmail en kan zelfs met Outlook niet op m'n hotmail komen. Ik heb Versatel, maar met de vorige router dit probleem niet gehad.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

BTW: Kan ook geen plaatjes uploaden op bijv. www.imageshack.us..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 14:50 ]

Verwijderd

"kan niet meer" :?

Je moet echt wat meer informatie geven. We gaan het niet uit je trekken; wij proberen jou te helpen, niet andersom.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo simpel als het er staat.. :)

Sinds die router is geinstalleerd kom ik niet meer in m'n hotmail inbox en kan ik niet inloggen op MSN 7.5.

Hotmail:
De pagina is momenteel niet beschikbaar.
Omdat er veel vraag naar is, kan de pagina waarnaar u zoekt momenteel niet worden weergegeven.

--------------------------------------------------------------------------------

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

HTTP-fout 408 / 409 - Niet geaccepteerd / Bronconflict
Internet Explorer

En bij MSN krijg ik errorcode: 80048820

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet in je router eens dat ie het mac-adres van je PC moet klonen...klinkt namelijk alsof je kabelmodem op je mac-adres gelockt is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Done, geen succes.. :(

Ik heb wel ff intensief gezocht hier en daar, maar hoor wel veel klachten over de sitecom router, maar nergens een oplossing van specifiek dit probleem. Heel raar.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je voor de rest wel gewoon internet?
Wat voor Ip adres krijg je toegewezen van je provider?
Hoe staat je router ingesteld?

[ Voor 53% gewijzigd door Mishmash op 12-12-2005 10:41 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Klinkt als een DNS probleem.

Doe eens een ipconfig /all en post alle gegevens (inclusief DNS) hier.

Misschien moet je DNS even handmatig instellen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
http://www.adslgebruikers.nl/ftopict-3069.html

Exact hetzelfde probleem.

Ook kan ik met de mail van Versatel geen mail versturen.

DNS handmatig instellen ook al gedaan, geen succes..

Die router zal dus wel gewoon fucked up zijn of is het op te lossen denken jullie?

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:10
Volgens mij worden hierboven enkele vragen gesteld waar je nog geen antwoord op hebt gegeven, zoals of je sowieso het internet wel opkan en alleen MSN en Hotmail niet? IPConfig etc. Probeer die suggesties eens op te volgen en de resultaten neer te plempen eer je begint te klagen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog wat info:

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-A7-05-9F-F8
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.196
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 12 december 2005 20:21:12
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 19 december 2005 20:21:12

Ja, ik zit op internet, anders had ik niet specifiek hotmail, msn 7.5 en versatel etc. genoemd :) En aangezien ik vaker de klacht lees met dezelfde router suggereer ik dat het aan de router ligt, maar jullie zijn de kenners dus suggereer ik het in vragende zin.. ;)

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

dns is maar een "maf" ip aangezien je dhcp server een hele andere ip heeft, of heb je thuis zelf een eigen dns server draaien, anders ff aanpassen in windows netwerkbeheer

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Controleer je systeemtijd. Verder kan het zijn dat 1 van de volgende DLLs niet (goed) geregistreerd is. Probeer de volgende commando's eens via Start->uitvoeren. Ik ga er vanuit dat je windows XP hebt en weet wat de commando's doen. Zo niet. Verder kan het soms lang duren...
regsvr32 Dssenh.dll /s
regsvr32 Gpkcsp.dll /s
regsvr32 Slbcsp.dll /s
regsvr32 Sccbase.dll /s

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Thijmen schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:45:
dns is maar een "maf" ip aangezien je dhcp server een hele andere ip heeft, of heb je thuis zelf een eigen dns server draaien, anders ff aanpassen in windows netwerkbeheer
Dat is niet "maf" dat je waarschijnlijk het router ip.
Opzich helemaal niks mis mee (als je router wel het goede DNS adres krijgt).
Wat wel raar is, is dat het gateway en DNS adres verschillend zijn.

Stel je DNS eens in op het ip van Versatel.

Versatel:
ns0.versatel.net [62.58.62.131]
ns1.versatel.net [62.58.62.132]
ns2.versatel.net [62.58.94.130]
ns3.versatel.net [62.58.222.130]
ns4.versatel.net [62.58.126.130]
ns5.versatel.net [62.58.254.130]
ns6.versatel.net [62.58.30.130]

en maak van je router ip es iets "normaals" beetje vreemd adres.

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, niks lukt..

Kan het probleem niet gewoon bij Versatel liggen?

Verwijderd

stel je Standaardgateway,DHCP-server,DNS-servers eens anders in aleen maar 192.168.123.1 of 192.168.123.X maw ook je gateways anders

Ow jah al een firmware upgrade gedaan? soms helpt dit

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 09:47 ]

Verwijderd

Sitecom :/
De naam zegt al genoeg! Voor mij geen goedkope routers meer, geef mij maar 3Com, Cisco, ZyXEL, DrayTek, etc.
Maargoed wat gaat er exact mis? DNS probleem? Routings probleem?

Ik snap ook niet waarom je DHCP server op 123.254 zit, en je DNS op 1.1. Vanuit het subnet 255.255.255.0 kan je onmogelijk bij die DNS server komen, die valt namelijk in een geheel ander subnet. Zonder dat jij rare routeringen gemaakt hebt werkt dat gewoonweg NIET!

1) Flash je router opnieuw.
2) Stel hem normaal in. De DNS servers van versatel via de DHCP lease uitdelen ipv de Sitecom als DNS forwarder te laten werken. Mits de Sitecom dingen tegenwoordig wel de DHCP server redelijk te beheren is, vroeger kon je geen andere gateway / dns server instellen in de DHCP server.
3) Stel je netwerk normaal in.

/me heeft ook een Sitecom gehad, zeer slechte ervaring

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt fucking idioot..

Nieuwe router gekocht, nog steeds hetzelfde probleem. Echt heel raar, want voordat ik van router verwisselde heb ik nooit dit probleem gehad.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Sitecom :/
Sitecom maakt wel steeds betere spullen hoor. Ik zeg niet dat het topspul is, maar van de 'budget-klasse' (Edibraq, Sweex, etc.) zijn ze wat mij betreft terechtgekomen in de middenklasse.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 17-12-2005 17:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Voor jullie allen hier de oplossing.. Bij geen 1 vraag die ik hier heb gesteld heb ik ooit de oplossing gekregen, dus als jullie dit probleem weer tegenkomen kunnen jullie iemand anders wel helpen met de oplossing.

MTU verlagen naar 1492 dmv dit programma: http://www.dslreports.com/front/DRTCP021.exe

Je kan het ook via je register doen, maar dit werkt sneller en makkelijker.

Bedankt voor de moeite, maar als je gewoon van tevoren weet dat je de oplossing van een probleem niet weet, zeg dan gewoon niks en ga mensen niet verkeerde dingen laten doen die er niks mee te maken hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:54:
Voor jullie allen hier de oplossing.. Bij geen 1 vraag die ik hier heb gesteld heb ik ooit de oplossing gekregen, dus als jullie dit probleem weer tegenkomen kunnen jullie iemand anders wel helpen met de oplossing.

MTU verlagen naar 1492 dmv dit programma: http://www.dslreports.com/front/DRTCP021.exe

Bedankt voor de moeite, maar als je gewoon van tevoren weet dat je de oplossing van een probleem niet weet, zeg dan gewoon niks en ga mensen niet verkeerde dingen laten doen die er niks mee te maken hebben.
lekker dankbaar ben jij, die gasten proberen je te helpen en nu kots je ze uit. tsss

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:54:

Men heeft jou anders al enkele malen gewezen op het feit dat er iets niet klopt met de combinatie client ip, dns en gateway. Zoals iemand al zei, je hebt ip's uit verschillende subnets die elkaar niet kunnen zien, dus daar loopt iets fout.

Als jij het vertikt van daar rekening mee te houden dan zou ik zeggen : zoek het toch ff gezellig zelf helemaal uit joh...

Want het verlagen van je MTU kan onmogelijk een routing tussen verschillende subnets voor elkaar krijgen.

Dus je zit hier maar wat onzin te vertellen want het klopt niet wat je zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt niet?

Waarom is het probleem dan opgelost?

BTW: Ik ben helemaal niet ondankbaar, ik bedankt iedereen die moeite voor mij heeft gedaan. Alleen heb ik hier nog nooit een antwoord op 1 van mijn vragen gehad, omdat veel van jullie simpelweg in de rondte lullen en gewoon mee willen praten terwijl ze helemaal niks van het onderwerp weten. Zeg dan gewoon niks denk ik dan.. heeft niks met ondankbaar te maken..

Zoals Green.Velvet.. hoe durf je nou eigenlijk te beweren dat het onzin is wat je zegt? Ik lach je keihard uit omdat mijn probleem door het MTU verlagen is opgelost. En dan kom jij nog met een mooi verhaal dat het niet klopt.. :?

Maar goed, erg raar trouwens dat hier nog geen slotje op zit, want bij het minste of geringste gebeurd dat al hier..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:24:
Als jij het vertikt van daar rekening mee te houden dan zou ik zeggen : zoek het toch ff gezellig zelf helemaal uit joh...
Dat heb ik dus gelukkig ook gedaan, ja.. :')
Pagina: 1