Speedtouch 716g(i)wl advanced management in telnet

Pagina: 1
Acties:

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Hoi,

Ik heb een nieuwe router aangeschaft en 2 pc's thuis die beide het net op moeten kunnen. Ik heb me rot gezocht hoe ik de instellingen kan wijzingen. In de gewone web-based interface staan de geavanceerde instellingen niet tussen. Zoals de Encapsulation of de NAT. Alleen vpi en vci.

Ik heb speedtouch maar even gebeld, en een half uur aan de lijn met ze gehangen (70 cent per minuut). Krijg ik een digibeet die mij dan moet helpen. Lekker geld verdienen is dat.

Maar goed, ik moet via telnet de geavanceerde instellingen wijzigen. Ik kan niet overweg met telnet. Ik heb al een aantal linux en unix kanalen op het irc netwerk bezocht. niemand die me ff te woord wilden staan.... Op google is hier over ook niks te vinden.

Modem is vrij nieuw. Ik heb wel een manuel gedownload. Maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Het is echt voor linux en unix pro's geschreven.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Jullie zijn mijn enige hoop ;(

Dit is de link van de manual: http://www.speedtouch.co....6/r5/ST716v5_CLIguide.pdf

Alvast bedankt ;)

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
telnet 10.0.0.138
Dan inlognaam en wachtwoord invoeren.

En dan kan je alles met de hand doen, maar als je meu intype krijg je een menu voor geschoteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 10-12-2005 14:37 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Portmaps kan je perfect via de GUI beheren; is een stuk gebruiksvriendelijker dan via de CLI.

Encapsulation en VP/VC moet je inderdaad via de CLI doen. Die vindt je onder het 'atm' topic. VP/VC zit onder het 'phonebook' subtopic. Even een nieuwe entry maken en de destination van de juiste ATM interface aan de nieuwe entry koppelen. Om het te kunnen veranderen, moet je wel de interfaces van de hele protocol stack die erboven hangt detachen van boven naar beneden. Een overzicht van wat waarop hangt, kan je zien onder 'interface list'.

Tip: de CLI heeft tab completion.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Yustme
Ohhhhhhh myyyyyyy godddddddddd,

Mijn redende engels :P

die 10.0.0.138 werkt niet op deze router, ik moet 192.168.1.254 typen. Maar ik heb er mee zitten klooien en weet eigenlijk niet of ik nou iets heb gewijzigd, dus ik weer eerst ff een software reset doen.

Is dat via de web interface hetzelfde? Of moet ik dat toch via telnet doen?

Heel erg bedankt voor jullie reacties by the way!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• Yustme
TaXaN schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:40:
Even een nieuwe entry maken en de destination van de juiste ATM interface aan de nieuwe entry koppelen. Om het te kunnen veranderen, moet je wel de interfaces van de hele protocol stack die erboven hangt detachen van boven naar beneden. Een overzicht van wat waarop hangt, kan je zien onder 'interface list'.

Tip: de CLI heeft tab completion.
Dat is denk ik wat ik heb gemaakt, een nieuwe entry, en die heb ik string genoemd. Heb gewoon klakkeloos dat regeltje overgenomen zonder die < > tekens.

Kun je mij aub de volledige stappen opgeven die ik moet intypen om encaps te veranderen.

Ik ben je eeuwig dankbaar ;)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yustme schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:25:
Ik heb een nieuwe router aangeschaft en 2 pc's thuis die beide het net op moeten kunnen. Ik heb me rot gezocht hoe ik de instellingen kan wijzingen. In de gewone web-based interface staan de geavanceerde instellingen niet tussen. Zoals de Encapsulation of de NAT. Alleen vpi en vci.
Ik kan hier via 10.0.0.138 en 192.168.1.254 erin komen. Maar waar ik benieuwd naar ben.
Waarom wil je dat allemaal via telnet veranderen? Want ik je topicstart zeg je dat er 2 computers het net op moeten kunnen. Dat hoeft toch helemaal niet via telnet te gebeuren?

Ik ben zomaar nieuwsgierig hoor. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Yustme
Br@m schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:49:
[...]

Ik kan hier via 10.0.0.138 en 192.168.1.254 erin komen. Maar waar ik benieuwd naar ben.
Waarom wil je dat allemaal via telnet veranderen? Want ik je topicstart zeg je dat er 2 computers het net op moeten kunnen. Dat hoeft toch helemaal niet via telnet te gebeuren?

Ik ben zomaar nieuwsgierig hoor. ;)
Helaas wel ;(

Ik heb alle mogelijke opties al doorgelopen, zelfs met een speedtouch helpdesk medewerker. Ik moet het namelijk op een bridged mode zetten.

Die is er ook, maar dan koppelt hij mijn buiten ipadres meteen met mijn pc. En kan die andere pc het inernet niet op...

De encapsulation is niet aan te passen in de web interface. Ik moet hebben:

encapsulation: 1483 briged ip llc.
vpi: 0
vci 35
NAT: NAPT
DHCP: aan

Met de e-tech adsl router was dat wel zo op te geven in de interface, maar ST 716 heeft dat niet in de interface staan... ;)

• Yustme
TaXaN,

Ik kan die ATM topic niet vinden. Staat ie in de faq? waar ik overigens ook langs ben geweest, zie hem niet staan....

Dus als je wilt ff de link posten ;)

Pagina: 1