Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

werkt T-mobile NL in Duitsland ?

Pagina: 1
Acties:

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:09
Ik was gisteren in Duitsland op de snelweg, langs de grens met nederland, terwijl ik in Duitsland was gaf mijn telefoon T-mobile NL aan. Als ik dan bel, bel ik dan met het nederlandse of duitse netwerk?? Weliswaar gaf hij NL aan, maar dat hoeft niet veel te zeggen, want ook als je in andere landen bvent geeft hij dat soms aan als je automatisch netwerk zoeken hebt aanstaan.

Ok duitsland heeft ook t-mobile (voor de slimmerikken), maar is natuurlijk veel duurder dan bellen met de nederlandse T-mobile

Ik heb een Samsung D500, met automatisch netwerk zoeken aanstaan, maakt het nog verschil als ik handmatig het netwerk zoek??

Firefox - Iphone

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11 15:46

Piggen

Lekker bakkie

Ik neem aan dat als er "NL" staat, dat je dan ook via het Nederlandse netwerk belt. Het is niet per se zo dat de dekking van het Nederlandse netwerk gebonden is aan de landsgrenzen, die kan soms nog even doorlopen.

Maar om zeker te zijn, zou je dan ook even handmatig kunnen zoeken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ja, afaik weet dan gewoon wel. Gemiddeld kun je 5-10km over de grens nog gebruik maken van t NL netwerk. Mijn telefoon koos in Duitsland nooit zelf T-mobile, terwijl ik wel T-Mobile heb koos ie automatisch voor E-Plus.

Handmatig 'forceren' zorgt iig voor zekerheid.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 10-12-2005 13:49 ]

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier zijn ze niet geloofwaardig genoeg?