Toon posts:

SMC Modem wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden een asuslaptop met ingebouwde wirelessnetwerk kaart gekocht. Omdat ik nog geen wirelessnetwerk thuis had heb ik ook een modem+router van het merk SMC aangeschaft. Normaal internette ik via een thompson USB modem via xs4all.nl. Via deze modem is mijn internet perfect (6-7mb/s). Wanneer ik mijn interneverbinding echter op mijn wireless modem aansluit is de ontvangst nihil tot niets...sluit ik hem weer aan op mijn usbmodem..perfect internet!
Het heeft het even goed gedaan, maar nu na de 10e keer mijn modem te hebben gereset en alles stap voor stap opnieuw te hebben gedaan (met uitleg van de mycom site en handleiding om me heen) blijft het niet funtioneren. Misschien kan iemand me zo op het eerste gezicht al informeren, maar bij het nodig hebben van meer info hoor ik dit graag.

ik hoop dat iemand me kan helpen _/-\o_

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Veel te onduidelijk uitgelegd, je moet je startpost véél beter uitwerken...

Meer info dus.... Wat werkt er niet? Hoe heb je het e.e.a. ingesteld? Wat voor wireless apparatuur gebruik je? Werkt het wel als je met draad probeert te internetten? Wat heb je EXACT ingesteld? Maak eens een screenshot van je configuratie-pagina? Hoe heb je het e.e.a. aangesloten?

Wees precies in je uitleg.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 10-12-2005 12:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een adsl2 barricade wireless broadband router met ingebouwde annex A adsl-modem aldus mijn omschrijving.

De modem is van het merk smc. typenummer SMC7904WBRA

Wat er niet werkt:

Mijn modem sluit ik aan met een splitter waarin mijn inkomende telefoonlijn gaat, een kabel naar de telefoon en 1 naar mijn modem.
Om mijn modem te configuren sluit ik eerst mijn laptop direct op de modem aan (met een bijgeleverde lankabel) en ga dan in het configuratiemenu (via een webadres http://192.168.2.1) ik onderneem alle stappen zoals aangegeven in de handleiding en op de website van mycom http://www.mycom.nl/service/hand30.pdf (het gaat ook daadwerkelijk over deze specifieke modem/router)
mijn laptop kan hierna wel wireless goed contact vinden met de modem (verbindingssterkte zeer goed) en kan dan ook nog perfect het configuratie menu in. maar met het daadwerkelijke internetten gaan er twee dingen mis:

1: of het adsllampje blijft knipperen wat duidt op het nog niet tot stand zijn gekomen van de connectie
2: het lampje blijft aan, en het internet is tergend traag (de website wordt helemaal niet geopend of pas na een minuut)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
en ik wil dus benadrukken dat mijn verbinding zeer goed is via mijn usb modem

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dus is je wireless confuguratie waarschijnlijk niet goed of heb je de netwerkeigenschappen op je laptop niet lekker,

Post eens de netwerkgegevens van je WiFi router en je laptop (wifi en gewoon lan) dus ip/subnet/default gateway en van je router het lan en wan gedeelte erbij

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME