Toon posts:

Nano accu,hoe hou ik hem het beste in conditie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag,ik gebruik de Nano altijd,totdat mijn Nano zegt,dat de accu leeg is,en dan laad ik ehm op via een de apple adapter.Is dit wel de goeie manier?

Mag ie wel zo leeg zijn?

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Nope, het kan wel, maar is niet de beste manier, wanneer het balkje bijna leeg is (nog een kwart vol) moe tje hem eigenlijk opladen om hem op goede conditie te houden. Althans, dat is mij gezegd in de Apple Store.

Verwijderd

Enige goeie manier met batt. opgaan is bij de eerste keer gebruik gewoon 24u aan de lader hangen ook staat dat hij vol is en dan helemaal "opmaken" en dan gewoon vol laden en weer helemaal leeg en dat een goeie 10keer en dan haal je ook het meeste uit je Ipod. Althans dat zijn mijn ervaring met mijn 4 ipods die ik heb gehad :P. En waarom ik al 4ipods heb gehad is niks temaken van het batterij gedoe... Ik snowboard, skate veel en tja er gebeuren soms kleinen ongelukje (zoals cola er over heen)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dit geld voor alle lithium-ion batterijen, die dus ook in de Powerbook's, iBook's en andere portables zit.

Dit soort batterijen moet je in het begin 1x volledig leeglaten lopen tot echt niks meer kan doen. Dan weer volledig opladen, nog een keer leeg, en dan weer opladen. Hierna de batterij gewoon gebruiken, en proberen om hem zo min mogelijk volledig leeg te laten lopen. Dit is namelijk erg slecht voor de batterij. De batterij moet je wel 1x per maand volledig leeg laten lopen en weer opladen, maar niet vaker!

Duidelijk? :)

kleurbleur.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Zie http://www.apple.com/nl/batteries/ ? of [search=ipod batterij] ?

ik heb je topic-titel even ontdaan van alle spelfouten :)

[ Voor 13% gewijzigd door chem op 10-12-2005 12:17 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:18:
Enige goeie manier met batt. opgaan is bij de eerste keer gebruik gewoon 24u aan de lader hangen ook staat dat hij vol is en dan helemaal "opmaken" en dan gewoon vol laden en weer helemaal leeg en dat een goeie 10keer en dan haal je ook het meeste uit je Ipod. Althans dat zijn mijn ervaring met mijn 4 ipods die ik heb gehad :P. En waarom ik al 4ipods heb gehad is niks temaken van het batterij gedoe... Ik snowboard, skate veel en tja er gebeuren soms kleinen ongelukje (zoals cola er over heen)
Sage schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:08:
Dit geld voor alle lithium-ion batterijen, die dus ook in de Powerbook's, iBook's en andere portables zit.

Dit soort batterijen moet je in het begin 1x volledig leeglaten lopen tot echt niks meer kan doen. Dan weer volledig opladen, nog een keer leeg, en dan weer opladen. Hierna de batterij gewoon gebruiken, en proberen om hem zo min mogelijk volledig leeg te laten lopen.
iPod battery faq:

Question: Do I need to "prime" my iPod's battery by letting it charge for 24 hours before I use it the first time?
Answer: No. Just charge the battery until the indicator says the battery is full.

Question: Do I need to completely empty the battery before charging it, and does doing this prevent the so-called "memory effect"?
Answer: You don't need to empty the battery before charging it. Lithium-based batteries, like those used in iPod, have none of the memory effects seen in nickel-based rechargeable batteries.

Question: Is it better to empty the battery before charging it, or can I charge it whenever it's convenient?
Answer: You can charge iPod's battery whenever it's convenient.
iPod battery faq
Tips and tricks to get the most out of your iPod's battery

Verwijderd

Wat lees ik nu?
Niet helemaal leeg laten lopen?
Goh en ik juist maar denken dat je dat juist wel moet doen, met mn nokia telefoon werkt het goed hoor, ik heb m al jaren en de baterij doet het nog steeds oppperbest. Maar beter is het dus om iets eerder op te laden.

Bedankt voor de tip!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:02:
Wat lees ik nu?
Niet helemaal leeg laten lopen?
Goh en ik juist maar denken dat je dat juist wel moet doen, met mn nokia telefoon werkt het goed hoor, ik heb m al jaren en de baterij doet het nog steeds oppperbest. Maar beter is het dus om iets eerder op te laden.

Bedankt voor de tip!
Lees dan ook de instructies van je batterij-leverancier. Elk soort batterij (li-Ion, Ni-MeH etc.) hebben hun eigen karakteristieken. Klakkeloos al je batterijen o dezelfde manier behandelen betekent vrijwel zeker dat sommige niet hun volledige levensduur gaan houden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb gehoord dat het bij een Li-ion accu het beste is dat je em niet lager laat gaan dan 35%. Zo hou je em het beste in conditie. Is wel ergens op GoT gepost, maar ik zou niet meer weten waar.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 11-12-2005 11:12 ]

Verwijderd

en nu roept iedereen hier weer wat anders.....

Kijk gewoon in je handleiding. 1 Keer helemaal vol laden, en dan gewoon gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja op zich is dat wel zo,maar om er zo lang mogelijk plezier van te hebben,

Ikwil gewoon weten wat de beste manier is,maar zo te horen heeft iedereen hier een andere mening over.

• ramlal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 20:17

ramlal

Altijd warm

Nuttige link met veel info: http://batteryuniversity.com/
Pagina: 1