Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hydraulick pomp (klein)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een naar mijn idee zeer vette casemod in mijn hoofd zitten. Gebaseers op de silverstone TJ07. Het is in principe de bedoeling dat ik rond februari volgend jaar deze kast aanschaf en er een echt project van ga maken. Welke ik ook hier zal posten uiteraard. Maar nou zou ik graag is willen weten of er ook kleine compacte/stille hydraulische pompen bestaan?? Het gewicht wat verplaatst moet worden zal naar mijn inschatting niet meer zijn dan een 2 kilo. Het is een groot pluspunt als dit zonder al teveel lawaai gepaard zou kunnen gaan.

Ik ga hier niet vertellen wat mijn plan is, want dat moet een verrassing blijven. Wat ik namelijk op dit moment in mijn hoofde heb zitten heb ik nog bij niemand gezien. Maar ik zou jullie zeer dankbaar zijn als iemand wat over zon pomp weet met toebehoren erbij. Heb zelf ook al gezocht maar nog niet veel gevonden. Na deze post waag ik nog een google poging en dan ga ik slapen :P.
Heb het ook al gevraagd aan een familie lid waar ik van dacht die weet dat vast maar tevergeefs.

Ben jullie zeer dankbaar met een andere optie om iets te tillen (niet pneumatisch ivm lawaai) of een goede degelijke pomp

BVD Cyberchrist

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Mijn vader was vroeger erg actief in de model bouw "scene". Ooit eens met hem mee geweest naar een duitse modelbouwer die veel met hydrolica deed. Hij maakte zijn pompjes zelf. En die waren zeer eenvoudig maar je hebt wel een workshop nodig.

de pomp bestaat alleen uit twee tandwielen en een behuizing.

(dwarsdoorsnede:)
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/pump.png
rood=behuizing
groen=tandwielen
blauw=olie
Tandwielen draaien in de behuizing. Een word aangedreven door een motor.
Olie kan er alleen langs de buitenkant langs. Word mee genomen door de tandjes.

Tandwielen moeten natuurlijk wel "strak" in de behuizing zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Martkrui op 10-12-2005 05:46 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Martkrui
-=sorry=-

[ Voor 97% gewijzigd door Martkrui op 10-12-2005 05:44 ]

Verwijderd

ik denk dat een tandwiel pomp voor hydroliek nietzo geschikt is.

en er zijn idd kleine hydro pompjes , dacht dat die ook amper lawaai maakten , maar groter probleem zal het kosten plaatje zijn , die dingen zijn nl echt duur. weet nietwat je precies van plan bent maarmet hydrolica ben je al gouw over de paarhondert euro en dan nog niet te spreken overhet gewicht dat je case gaat wegen.

ik zou eerder overwegen om race auto motortje te gebruiken , als je die 4 gebruikt met een schuifrail en tandwiel overbrengen met vertraging kan je heel wat kracht over zetten zeker die 2 kg, als je dan ook nog een worm wiel der aanhangt beng je nog meer kracht over

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 12:13 ]

• Martkrui
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:11:
Hmm.. Kan je misschien uitleggen waarom niet ? Ik heb deze dingen namelijk zien werken. En die man maakte ze gewoon zelf.

Misschien eens zoeken bij modelbouwers die vrachtwagens maken. Daar worden deze kleine pompjes gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter

en er zijn idd kleine hydro pompjes , dacht dat die ook amper lawaai maakten , maar groter probleem zal het kosten plaatje zijn , die dingen zijn nl echt duur. weet nietwat je precies van plan bent maarmet hydrolica ben je al gouw over de paarhondert euro en dan nog niet te spreken overhet gewicht dat je case gaat wegen.

ik zou eerder overwegen om race auto motortje te gebruiken , als je die 4 gebruikt met een schuifrail en tandwiel overbrengen met vertraging kan je heel wat kracht over zetten zeker die 2 kg, als je dan ook nog een worm wiel der aanhangt beng je nog meer kracht over
Mja een servo zou opzich ook kunnen, maar de bedoeling is dat ik iets openklap eigenlijk. Nadeel van servo is in mij ogen dat ik zelf een constructie zou moeten maken wat in en uit elkaar schuift en wat ook nog stevig is. Voor zon hydraulische pomp heb ik alleen maar een (hef)cilinder nodig.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
tandwielpomp gaat goed werken, goed regelbaar, veel druk.
Alleen als je veel flow wilt moet je een andere hebben.

Verder kijkt een bij de wildkamp, als ze het niet hebben moeten ze het wel kunnen leveren (www.dewildkamp.nl). Dan zeg je dat je niet veel hoeft te verplaatsen, wat is niet veel. Moet het nog nut hebben (koeling, cylinders, oid) of je het 'show'. Bij dat laatse kun je misschien een goed kleine centrifugaalpomp nemen, bij dat eerste heb je echt een tandwielpomp nodig.

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
elgringo schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:39:
tandwielpomp gaat goed werken, goed regelbaar, veel druk.
Alleen als je veel flow wilt moet je een andere hebben.

Verder kijkt een bij de wildkamp, als ze het niet hebben moeten ze het wel kunnen leveren (www.dewildkamp.nl). Dan zeg je dat je niet veel hoeft te verplaatsen, wat is niet veel. Moet het nog nut hebben (koeling, cylinders, oid) of je het 'show'. Bij dat laatse kun je misschien een goed kleine centrifugaalpomp nemen, bij dat eerste heb je echt een tandwielpomp nodig.
Laten we zeggen dat het de luie hardware inbouwer helpt "easy access". Maar het word niet vaak gebruikt als het goed is,hoeft niet continue te draaien, dus met warmte zit ik ook niet. Het is show/gebruiks element in de kast dus. Bedankt voor de info geld voor een ieder van jullie :D

Verwijderd

btw houd er wel rekening mee dat je bij hydroliek wel een overdruk klep inbouwt of je moet je pomp iedere keer ook meteen uitschakelen als je op maximale cilinder slag anders gaan de ankers van je electro motortjes die de pomp aandrijven heel hard slijten

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26
RC motoren zijn niet heel erg geschikt denk ik, of je moet de veel duurdere truck motoren nemen.
Daar komt nog bij dat RC motoren niet echt stil zijn :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

MewBie schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:39:
[...]

RC motoren zijn niet heel erg geschikt denk ik, of je moet de veel duurdere truck motoren nemen.
Daar komt nog bij dat RC motoren niet echt stil zijn :P
hij hoef ook geen 40km/h te halen , oplagere voltages doe ze het goed, ik gebruik ze zelf ook om mijn drive bay open en dicht te maken .

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Moet het persee hydroliek zijn? Anders kan je lucht overwegen, ik denk dat er kleinere luchtpompen te krijgen zijn dan hydroliek pompen.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

ga je met ventielen werken of doe je alles met de motor?

in een auto werkt het smeersysteem ook met een tandwielpompje, misschien kun je er daar eentje lenen?

[ Voor 49% gewijzigd door B-lennium op 10-12-2005 14:13 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Als je maar 2kg moet heffen, kan je dan niet gewoon een pneumatische cylinder gebruiken maar dan bv met water ipv olie (kwestie van de O-ringen niet aan te tasten)?

Kweet niet maar me lijkt dat 2kg op een doorsnede van, laat ons zeggen 2cm geen 10 bar is.. en dat kunnen die cilinders wel aan...

Verwijderd

Topicstarter
Zjosh schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:55:
Moet het persee hydroliek zijn? Anders kan je lucht overwegen, ik denk dat er kleinere luchtpompen te krijgen zijn dan hydroliek pompen.
B-lennium schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:12:
ga je met ventielen werken of doe je alles met de motor?

in een auto werkt het smeersysteem ook met een tandwielpompje, misschien kun je er daar eentje lenen?
Luchtpompen/cilinders maken teveel lawaai, dat is dus niet de bedoeling. Daarom ook hydraulish/elektrisch.

Heb al nagedacht over auto tandwielpompen maar ik vrees dat deze te groot zijn. Zelfs de kleine versies van een fiat panda bijvoorbeeld. Maar kan altijd even kijken bij de sloop.

Servo`s zou ook wel kunnen, maar dan word mijn constructie te slap of te lomp en zwaar. ik moet dan namelijk ipv 2 cilinders 2 hefarmen maken. En ben bang dat als ik ze ligt dat ze te slap zijn. en als ik ze stevig maak te zwaar. Ik weet absoluut niet wat servomotoren aankunnen. Maar is gaan zoeken op het www. Intussen hoop ik dat er nog mensen met goede ingevingen zijn. En owja iedere cilinder/hefarm moet 2 kilo aan kunnen. Dus dat is in totaal 4 kilo. Vooral belangrijk voor een hydraulische pomp. Servo`s zou ik er altijd 2 van kunnen plaatsen. :D :*)

Verwijderd

kzal effe de pompen voor een cilinder aantesturen bespreken ,naar jouw punten

eigenlijk zou elke pomp die zichzelf ook maar pomp noemt dit kunnen, denk niet dat je veel naar de druk moet kijken (hydraulica gaat nogal snel naar minstens 50 bar dat ze aan kunnen (alleen van die lego achtige dingen niet), belangrijk is mss ook dat je de diameter van de hefarmen geeft, ben je ook al veel mee kwa nodige druk, en max druk

dan de pompen:
tandwielpomp: goedkoop,slijt relatief snel (duurt bij een beetje deftige jaren hoor, mss soms o ringen veranderen) maar luidruchtig, door cavitatie, maar dit kan je vermijden door de flow geleverd door te pomp (dus rotatiesnelheid) te verlagen, maarja dan kan het lang duren voor het inorde is

ps cavitatie is luchtbelletjes die na de tandwielen opeens door het grote druk verschil imploderen, hoor je als licht geknetter, vooral als de behuizing niet erg dik is

dan zuigerpomp, lijkt me totaal ongeschikt, vrij veel onderhoud, amper nog gebruikt, luidruchtig as hell, maar ook cheap

dan nu de meer intressantere maar duurdere:
schottenpomp: vrij veel slijtage, als je goedkoop gaat nogal luid, beetje duurdere hoor je amper, bij duurderemodellen debiet regelbaar (is erg handig moet je geen buffer meer zetten), duurder maar niet echt duur

rootspomp: lekker stil, bijna geen slijtage, beetje geluid (is een vrij veel gebruikte) cheaper dan de volgende soort)

worm-wormwielpomp: zou echt ideaal voor je zijn, drukken niet echt hoog, uberstil (zijn deze gebruikt voor hydrauliften) maar jah betaal je wel voor

ps: prijzen algemeen denken , kweet dat het deze volgorde is maar ook niet meer, vooral ook niet door meer specificaties vereisten van jouw kant, maar hoop dat je dit op weg zet voor een keuzen, bij twijvels vraag maar, hydraulica vindt ik tof onderwerp :)

maak uw keuze hierop en zoek dan, denk wel dat elektrische het goedkoopst zal uitkomen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 02:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 02:27:
kzal effe de pompen voor een cilinder aantesturen bespreken ,naar jouw punten

eigenlijk zou elke pomp die zichzelf ook maar pomp noemt dit kunnen, denk niet dat je veel naar de druk moet kijken (hydraulica gaat nogal snel naar minstens 50 bar dat ze aan kunnen (alleen van die lego achtige dingen niet), belangrijk is mss ook dat je de diameter van de hefarmen geeft, ben je ook al veel mee kwa nodige druk, en max druk

dan de pompen:
tandwielpomp: goedkoop,slijt relatief snel (duurt bij een beetje deftige jaren hoor, mss soms o ringen veranderen) maar luidruchtig, door cavitatie, maar dit kan je vermijden door de flow geleverd door te pomp (dus rotatiesnelheid) te verlagen, maarja dan kan het lang duren voor het inorde is

ps cavitatie is luchtbelletjes die na de tandwielen opeens door het grote druk verschil imploderen, hoor je als licht geknetter, vooral als de behuizing niet erg dik is

dan zuigerpomp, lijkt me totaal ongeschikt, vrij veel onderhoud, amper nog gebruikt, luidruchtig as hell, maar ook cheap

dan nu de meer intressantere maar duurdere:
schottenpomp: vrij veel slijtage, als je goedkoop gaat nogal luid, beetje duurdere hoor je amper, bij duurderemodellen debiet regelbaar (is erg handig moet je geen buffer meer zetten), duurder maar niet echt duur

rootspomp: lekker stil, bijna geen slijtage, beetje geluid (is een vrij veel gebruikte) cheaper dan de volgende soort)

worm-wormwielpomp: zou echt ideaal voor je zijn, drukken niet echt hoog, uberstil (zijn deze gebruikt voor hydrauliften) maar jah betaal je wel voor

ps: prijzen algemeen denken , kweet dat het deze volgorde is maar ook niet meer, vooral ook niet door meer specificaties vereisten van jouw kant, maar hoop dat je dit op weg zet voor een keuzen, bij twijvels vraag maar, hydraulica vindt ik tof onderwerp :)

maak uw keuze hierop en zoek dan, denk wel dat elektrische het goedkoopst zal uitkomen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dank je je hebt me zeker geholpen hiermee. Ik kende al wel een paar verschillende soorten pompen in de hydraulick. Maar heb ernu weer een paar bij, ik zal meerder specificaties over hefarmen en dergerlijke geven als ik eraan toe ben. Het project staat nog maar in de kinderschoenen om het zomaar te zeggen. Ik wil dus eerst mijn idee goed uitwerken. Hoop dat dus binnenkort komt. En ik za zeker meer vragen, over pompen en dergerlijke, stuur jwel een pm als ik je hersenens nodig heb ;) . Zal weer is gaan zoeken op die rootspomp. Wist hier namelijk niks van. Nogmaals thnx

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Kan je niet bijvoorbeeld het hefmechanisme nemen van een electrisch bedienbaar raam van een auto? Die zijn sterk, maken niet mega veel lawaai en het is wel redelijk weg te werken/in te bouwen.

Misschien komt mijn suggestie wel helemaal niet overeen met jouw plan, mede doordat je bijna geen informatie geeft/kan geven. Alleen heb ik een beetje het idee dat bij jou hydaulica een doel opzich is in plaat van een middel.

Verwijderd

@boostah: jij kent precies wel veel van hydraulica, dus bij deze, zou het mogelijk zijn om pneumatische cylinders hydraulisch te gebruiken?
Kan er natuurlijk inkomen dat mss het debiet lager zal zijn door kleine poorten ofzo, maar is het technisch gezien haalbaar? (vraag me dit namelijk al enkele jaren af.. )

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r schreef op zondag 11 december 2005 @ 04:09:
Kan je niet bijvoorbeeld het hefmechanisme nemen van een electrisch bedienbaar raam van een auto? Die zijn sterk, maken niet mega veel lawaai en het is wel redelijk weg te werken/in te bouwen.

Misschien komt mijn suggestie wel helemaal niet overeen met jouw plan, mede doordat je bijna geen informatie geeft/kan geven. Alleen heb ik een beetje het idee dat bij jou hydaulica een doel opzich is in plaat van een middel.
Denk dat je daar wel een goed idee voor me hebt, Zou opzich moeten/kunnen werken. Zal ernaar kijken dank je 8)

Verwijderd

Het is gewoon een vereenvoudigde versie van een schottenpomp.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024

Tandwiel pompen zijn juist gemaakt voor hydroliek toepassingen! hiermee kun je enorm hoge drukken opbouwen.

wat een optie misschien is om een klein model koelkast slopen die koelkast motoren zij behoorlijk stil en er zit een zuigerpompje in. oude koelkasten zijn er in overvloed, dus het kan niet veel kosten.
Ik heb zelf een koelkast motor in de schuur liggen met luchtslangen eraan om de fietsbanden en opblaas bad etc.op de te pompen. deze hebben ook behoorlijk veel kracht en ze draaien gewoon op netspanning. heel simpel. maar ik weet zo uit mijn hoofd niet zeker of ze geschikt zijn om vloeistoffen te verpompen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:36:
@boostah: jij kent precies wel veel van hydraulica, dus bij deze, zou het mogelijk zijn om pneumatische cylinders hydraulisch te gebruiken?
Kan er natuurlijk inkomen dat mss het debiet lager zal zijn door kleine poorten ofzo, maar is het technisch gezien haalbaar? (vraag me dit namelijk al enkele jaren af.. )
kheb zo'n gevoel dat je dichtingsringen nogal snel weggeschoten zullen zijn (bij normale toch, drukken zijn normaal gesproken in beetje normaal cilinders enzo meer dan 5 keer zo hoog)

max druk bij pneumatica is dacht ik 50 bar en dan ben je al zeer zwaar bezig, 10 tot 20 bar is veel gebruikt voor normale toepassingen, bij hydraulica is 200 bar nog zeer normaal (hoewel er ook veel met 20 tot 50 bar gewerkt wordt aangezien hydraulica veiliger is),

nog nooit geprobeert met cilinders van het ene voor het andere gebruiken, maar denk toch dat dichtingen zullen problemen vormen, ook nog omdat bij lucht de dichting kwalitatief lager is aangezien een beetje lucht dat ontsnapt geen kwaad kan, terwijl je bij hydraulica altijd nog je retourleiding hebt, en het systeem luchtdicht moet blijven

het moet werken, maar lang zal het volgens mij niet uithouden

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 02:46:
[...]

Dank je je hebt me zeker geholpen hiermee. Ik kende al wel een paar verschillende soorten pompen in de hydraulick. Maar heb ernu weer een paar bij, ik zal meerder specificaties over hefarmen en dergerlijke geven als ik eraan toe ben. Het project staat nog maar in de kinderschoenen om het zomaar te zeggen. Ik wil dus eerst mijn idee goed uitwerken. Hoop dat dus binnenkort komt. En ik za zeker meer vragen, over pompen en dergerlijke, stuur jwel een pm als ik je hersenens nodig heb ;) . Zal weer is gaan zoeken op die rootspomp. Wist hier namelijk niks van. Nogmaals thnx
rootspomp wordt ook wel sinuspomp genoemt (sinuspomp is eigenlijk voor pneumatica, en roots voor hydraulica, maar zijn volledig gebasseerd op dezelfde manier voor drukopbouw)

Verwijderd

OliverBB schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:50:
[...]

Tandwiel pompen zijn juist gemaakt voor hydroliek toepassingen! hiermee kun je enorm hoge drukken opbouwen.

wat een optie misschien is om een klein model koelkast slopen die koelkast motoren zij behoorlijk stil en er zit een zuigerpompje in. oude koelkasten zijn er in overvloed, dus het kan niet veel kosten.
Ik heb zelf een koelkast motor in de schuur liggen met luchtslangen eraan om de fietsbanden en opblaas bad etc.op de te pompen. deze hebben ook behoorlijk veel kracht en ze draaien gewoon op netspanning. heel simpel. maar ik weet zo uit mijn hoofd niet zeker of ze geschikt zijn om vloeistoffen te verpompen.
denk wel dat je eens je het bij een computer gebruikt nogal luidruchtig kan zijn (gesloten kast enzo, dit terwijl koelkast thermisch geissoleerd is wat ook het geluid goed dempt), maar moet te doen zijn

dat van die vloeistoffen, normaal zijn ze uitwisselbaar, maar probleem is dat lucht makkelijk samendrukbaar is voor zuigerpomp en zo aan een meer constant debiet zal pompen (dus bij cilinder zal deze minder schokken), bij hydraulica, tja eenmaal zuiger weer naar beneden gaat stopt onmiddelijk de cilinder met uitschuiven, tot de zuiger weer naar boven is (is merkbaar aangezien zuigerpomp nu niet echt snel zal kunnen ronddraaien als ze lucht gewoon is door gaatje te duwen en ze nu een veel dikkere stof moet door die zelfde opening krijgen, als ze het al wil doen)

zijn nogal veel nadelen mee verbonden

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:47:
[...]

Denk dat je daar wel een goed idee voor me hebt, Zou opzich moeten/kunnen werken. Zal ernaar kijken dank je 8)
even een auto accu voor het vermogen ernaast. als we bij onze auto de ramen omhoog laten gaan gaat het LCD van de boordcomputer wat minder fel branden. forse dalingen van voltages zullen je HD's en evt je voeding niet leuk vinden. electro motoren vreten stroom als ze wat moeite hebben.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
noksiejus schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:08:
[...]

even een auto accu voor het vermogen ernaast. als we bij onze auto de ramen omhoog laten gaan gaat het LCD van de boordcomputer wat minder fel branden. forse dalingen van voltages zullen je HD's en evt je voeding niet leuk vinden. electro motoren vreten stroom als ze wat moeite hebben.
Ik zat sowieso al te denken aan 2 voedingen met flink wat prik..dat moet toch lukken neem ik aan
??

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:35:
[...]

Ik zat sowieso al te denken aan 2 voedingen met flink wat prik..dat moet toch lukken neem ik aan
??
moet je wel een kwaliteits voeding nemen, me pneumatische pomp draaid alleen met me 480watt tagan en niet met me 300watt fanless voeding

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:23:
[...]

denk wel dat je eens je het bij een computer gebruikt nogal luidruchtig kan zijn (gesloten kast enzo, dit terwijl koelkast thermisch geissoleerd is wat ook het geluid goed dempt), maar moet te doen zijn

dat van die vloeistoffen, normaal zijn ze uitwisselbaar, maar probleem is dat lucht makkelijk samendrukbaar is voor zuigerpomp en zo aan een meer constant debiet zal pompen (dus bij cilinder zal deze minder schokken), bij hydraulica, tja eenmaal zuiger weer naar beneden gaat stopt onmiddelijk de cilinder met uitschuiven, tot de zuiger weer naar boven is (is merkbaar aangezien zuigerpomp nu niet echt snel zal kunnen ronddraaien als ze lucht gewoon is door gaatje te duwen en ze nu een veel dikkere stof moet door die zelfde opening krijgen, als ze het al wil doen)

zijn nogal veel nadelen mee verbonden
mijn koelkast motor heb ik gewoon los op de grond staan, dus zonder isolatie etc.
deze hoor je nagenoeg niet hoor, ik hou even de vinger op een leiding en laat hem dan weer los, dan doet ie PSSSt en dan weet ik dat ie aan staat :-)

Verwijderd

Topicstarter
eltinio schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:43:
[...]

moet je wel een kwaliteits voeding nemen, me pneumatische pomp draaid alleen met me 480watt tagan en niet met me 300watt fanless voeding
Wou er ook minimaal 2x maal 500 watt ingooien. Dus dat zit wel snor :P. Beddankt iig

• eltinio
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:27:
[...]

Wou er ook minimaal 2x maal 500 watt ingooien. Dus dat zit wel snor :P. Beddankt iig
waarom wil je eigenlijk voor hydrolica gaan en niet voor pneumatica?

Verwijderd

Topicstarter
eltinio schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:37:
[...]

waarom wil je eigenlijk voor hydrolica gaan en niet voor pneumatica?
Pneumatica maakt teveel herrie....pomp met name...en het afblazen van de ontluchtings ventielen maakt ook een herrie :P:P Voor zover ik weet dan :Y)

• eltinio
  • Nu online
Bij mij maakt het een minuut herrie om het expansi vat vol te pompen, daarna slaat de pomp uit en is het still, kan nog niet al me pneuma testen dus van die ontluchting weet ik niet.

Verwijderd

als je pneuma echt stil krijgt zal het wel een pak goedkoper zijn, maar je zal mss moeten bufferen omda da anders nogal snel openschiet

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:48
Heb ooit eens een complete sluis met hydrolisch systeem gebouwd. We hebben toen echt alles zelf gemaakt. We gebruikten een tandwielpomp icm met zelfgemaakte ventielen en zuigers. Zuigers hadden we gemaakt van kopere gaspijpen waarop we messing einddoppen solderden. Alles werd afgedicht met o-ringen. De ventielen konden we in de verschillende standen zetten mbv servo's. Zal eens kijken of ik wat bouwtekeningen kan vinden.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
eltinio schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:43:
[...]

Neem een echte losse 12 of 24 volts voeding. Een computervoeding verspreid zijn vermogen over verschillende spanningen en die verschillende spanningen heb je niet nodig bij dit idee.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Hoe staat het met het project?
Pagina: 1