Op een foto pagina komen aan beide kanten van een foto 'Vorige' en 'Volgende' te staan.
Je kan in het begin beginnen op de fotopagina maar, het kan ook zo zijn als je op de middelste foto komt en dan midden in de array komt.
Als ik bijvoorbeeld op foto nummer dcn_6010 start dan moet ik op vorige klikken en zo naar foto dcn_6009 gaan en als ik op volgende klik dan naar dnc_6011.
$path is /home/sites/blalbla/website/foto
$day is feest_kerstdagen, deze wordt in de url mee gegeven.
$foto is de betreffende foto die momenteel te zien is, deze wordt ook mee gegeven in de url.
Grote foto's hebben de naam dnc_xxxx.jpg en kleine foto's dnc_xxxx_klein.jpg
De onderstaande code heb ik. Hij lees alle bestanden uit waar niet _klein in de naam zit, deze stopt hij in een array.
Daarna kijkt waar de huidige foto zich bevindt in de array, op deze manier.
if ($array[$i] == htmlspecialchars($_GET['foto'])) {
Op die plaats moet de positie komen zodat ik met next(); naar de volgende foto kan, hoe los ik dit op?
Is met functie key(); de juiste oplossing?
Je kan in het begin beginnen op de fotopagina maar, het kan ook zo zijn als je op de middelste foto komt en dan midden in de array komt.
Als ik bijvoorbeeld op foto nummer dcn_6010 start dan moet ik op vorige klikken en zo naar foto dcn_6009 gaan en als ik op volgende klik dan naar dnc_6011.
$path is /home/sites/blalbla/website/foto
$day is feest_kerstdagen, deze wordt in de url mee gegeven.
$foto is de betreffende foto die momenteel te zien is, deze wordt ook mee gegeven in de url.
Grote foto's hebben de naam dnc_xxxx.jpg en kleine foto's dnc_xxxx_klein.jpg
De onderstaande code heb ik. Hij lees alle bestanden uit waar niet _klein in de naam zit, deze stopt hij in een array.
Daarna kijkt waar de huidige foto zich bevindt in de array, op deze manier.
if ($array[$i] == htmlspecialchars($_GET['foto'])) {
Op die plaats moet de positie komen zodat ik met next(); naar de volgende foto kan, hoe los ik dit op?
Is met functie key(); de juiste oplossing?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php $dir_all = opendir($path."/".htmlspecialchars($_GET['day'])); $array = array(); while($file = readdir($dir_all)) { if(!eregi("_klein", $file)) { $newfile = explode(".", $file); // de .jpg eraf halen array_push($array, $newfile['0']); } } /** de mappen . en de .. eruit halen. **/ $array = array_slice($array, 2); for($i=0;$i<count($array);$i++) { if ($array[$i] == htmlspecialchars($_GET['foto'])) { key($array); //echo $array[$i]." ->>> deze<br>"; // om te kijken } else { echo $array[$i]."<br>"; } } /** Hela, het klopt niet... :( **/ echo "de volgende: ".next($array); ?> |
[ Voor 7% gewijzigd door Martine op 10-12-2005 02:46 ]