Toon posts:

Scarlet Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders willen graag goedkoper bellen en internetten. Op het moment betalen ze 50 euro per maand aan @home en nog eens +/-80 euro aan KPN (vooral vaste nummers). Ik heb zelf wanadoo adsl family+telefonie voor 27.50/mnd en zoiets willen zij ook, maar dit is nog niet beschikbaar in hun regio (4651). Ook versatel is nog niet beschikbaar. De enige aanbieder van internet+telefonie die ik ken die wel beschikbaar schijnt te zijn is scarlet maar ik heb hier mijn twijfels over.
Naast het feit dat de website er wat onprofessioneel uitziet en ik bijna alleen maar negatieve reacties tegenkom op internet zijn een aantal dingen mij niet duidelijk. Er staat dat je met Scarlet One geen KPN abo meer nodig hebt, maar er staat wel bij de voorwaarden dat als je nog geen vaste aansluiting hebt je deze voor 'slechts' €47,55 kunt laten aanleggen. Heb je nou wel of geen aansluiting nodig?
En er wordt ook gevraagd hoeveel SIM kaarten bij het abonnement wil hebben. Moet je dit perse erbij nemen? Mijn ouders zitten echt niet te wachten op een SIM kaart, dit brengt alleen maar extra kosten met zich mee.
En tot slot: werkt het goed? Mijn ouders zijn geen tweakers. ik wil ze niet opschepen met allerlei technische/administratieve ellende, zowel internet als telefonie worden veel gebruikt en moeten gewoon goed werken.

Kunnen mensen die ervaringen hebben met Scarlet One het me aanraden, of kan ik beter wachten tot iets dergelijks van essent/versatel/iets anders beschikbaar komt?

Verwijderd

@home budget: 17.95
@home telefonie: 5.95
=24 euro, belkosten niet hoger dan KPN, besparing veel.
Wie heeft die people trouwens @Home breedband aangesmeerd, dat hebben ze vast niet nodig!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:52
De KPN heeft sinds begin november de mogelijkheid tot flatfree bellen naar vaste nummers binnen NL (tussen 19 en 08 uur en in het weekend)
Op die manier zou je dus de telefoonkosten wat lager kunnen krijgen, zonder dat je met haperende VoIP zit te bellen.
Ikzelf zou niet zogauw naar zo'n alles-in-een oplossing gaan kijken. Een kennis van me belt ook via zo'n aanbieder, maar ik heb nog geen gesprek met die man kunnen voltooien zonder dat je van die vreemde storingen en hakkelend geluid hebt tijdens het gesprek. Nu kan dat natuurlijk een uitzondering zijn, maar ik heb het persoonlijk nog niet zo op dergelijke telefoonoplossingen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Scarlet biedt aan via het netwerk van BBned --> beschikbaar
Versatel biedt aan via het netwerk van Versatel --> niet beschikbaar
Wanadoo biedt aan via het netwerk van Wanadoo --> niet beschikbaar
Tiscali biedt aan via het netwerk van Tiscali --> beschikbaar ?

't Zou een keuze zijn naast de mogelijkheid van Scarlet.

edit:
Nevermind. Alleen BBned beschikbaar op de centrale Steenbergen-Centrum.

KPN kan ook nog straks, zal ook met een InternetBellen abonnement komen (wordt druk getest).

En ook @home komt met een telefonie aanbieding straks natuurlijk. Casema doet het nu in hun gebied ook momenteel en Chello/UPC al jaren momenteel. Gezien de kabelaars geen directe concurenten zijn van elkaar zullen ze ook hier wel samen werken net als gezamelijk tv reclames maken.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 10-12-2005 13:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
yeah ze hebben wel breedband nodig, vooral mn kleine broertje houdt nogal van downloaden. Ook doen ze al mee met een gebruikerstest van @home internet bellen maar dit is zo gaar, de voip router crasht bijna dagelijks en gesprekken verlopen alles behalve stabiel dus ik kan me niet voorstellen dat dit binnenkort soepel loopt. Zelf ben ik erg tevreden over wanadoo internet + telefonie, en een vriend van me ook hier in Utrecht heeft versatel en is er ook zeer tevreden over, dus ik had gehoopt hun met iets dergelijks blij te kunnen maken.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

kpn levert sinds een paar dagen nu ook Internet + bellen.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121941/sc=e56b92

[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 10-12-2005 15:17 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
he cool dat is idd ook een optie. Maar ik zie dat de voorwaarden wel wat minder gunstig zijn dan de concurrentie... je belt alleen 's avonds en in het weekend gratis, en voor het geld waar je bij versatel 4mbit of bij wanadoo 20mbit krijg, krijg je hier maar 3mbit...
vraag me ook af of je dan via VoiP belt, of gewoon via het analoge netwerk van KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 15:36 ]

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

ik kan je wel zeggen dat ze bij kpn er echt goed mee bezig zijn ik heb heel wat on tevreden vrienden bij versatel @home en tiscaly en zo met slecht geluid en dat soort dingen.
ik zou zeggen kijk er eens op je gemak naar.

Game PC

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:23:
[...]

he cool dat is idd ook een optie. Maar ik zie dat de voorwaarden wel wat minder gunstig zijn dan de concurrentie... je belt alleen 's avonds en in het weekend gratis, en voor het geld waar je bij versatel 4mbit of bij wanadoo 20mbit krijg, krijg je hier maar 3mbit...
vraag me ook af of je dan via VoiP belt, of gewoon via het analoge netwerk van KPN.
KPN InternetBellen is ook VoIP.

Maar dan nog maakt het niet uit via welke techniek ze je het aanbieden toch? Het is niet zo dat "VoIP gratis bellen" betekent immers. Het is maar eent techniek voor telefonie/spraak.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:39:
[...]
Maar dan nog maakt het niet uit via welke techniek ze je het aanbieden toch? Het is niet zo dat "VoIP gratis bellen" betekent immers. Het is maar eent techniek voor telefonie/spraak.
ja maar ik vind het onlogisch dat je als bedrijf wat al jaren een prima functionerend telefoonnetwerk hebt liggen, waarvan het gebruik toch echt geen gigantische bedragen kan kosten, nu via internet gaat bellen.

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

het telefonie systeem is achterhaald.
hoe veel goedkoper zou het niet zijn als al die centrales weg kunnen en daar alleen nog maar internet over heen hoeft geen beperkingen meer van glas geen beperkingen meer met kabels altijd goed geluid.
mm ja hoor ik kan het me zo indenken dat dit een stomme zet van kpn is ? :/

Game PC

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:17:
[...]

ja maar ik vind het onlogisch dat je als bedrijf wat al jaren een prima functionerend telefoonnetwerk hebt liggen, waarvan het gebruik toch echt geen gigantische bedragen kan kosten, nu via internet gaat bellen.
Het netwerk van de KPN, tussen de centrales onderling is al jaren niet meer analoog, maar gewoon een digitaal netwerk.
Op mijn werk heb ik van de week gesproken met een mannetje van de KPN over onze telefoonlijnen en wat er mogelijk is om dat te combineren met een extra DSL-lijn en toen kwam die man ermee dat ze nu voor bedrijven voice-over-dsl aanbieden.
In het kort komt het neer op een max 2,3 Mbit synchrone lijn, waarover ook de spraak gaat. (40 kbit per gesprek) Dus wat er dan veranderd is het volgende:
- dit alles gaat over 1 koperpaar (10 lijnen en zo'n 2Mbit data)
- de spraak tot aan de centrale gaat over die SDSL-lijn en daarna gewoon verder als vroeger. (dus geen nadelige effecten van VoIP, zoals hakkelen, vage storingen etc)

De KPN zal uiteindelijk wel mee gaan doen met VoIP, al was het alleen al zo dat de telefonie over een paar jaar helemaal IP-based zal zijn.
Zoals die man het mij schetste heb je over een paar jaar een mobieltje met een IP-adres en als je in de auto een gesprek voert, gaat het gewoon tegen het dan geldende buiten-tarief en zodra je in de buurt van je kantoor komt, neemt je accesspoint op je lokale netwerk het over en bel je gewoon vanaf de zaak. Dit alles met hetzelfde nummer.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Klinkt erg als WIMAX compatible telefoons. Dan zijn we echt wel een jaar of 5 verder voor de consument daar al een beetje mee omgaat.

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:11:
Klinkt erg als WIMAX compatible telefoons. Dan zijn we echt wel een jaar of 5 verder voor de consument daar al een beetje mee omgaat.
Waarom wimax en niet een combinatie van wat we nu hebben als GSM en WiFi?

Verwijderd

Omdat WIMAX een soort WLan is met een erg ruime straal (de vraag is alleen hoe ruim uiteindelijk). Waarbij je moet denken dat je in de stad loopt en dan nog steed inlogt op je eigen LAN thuis. Nokia was er al mee bezig geloof ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:16:
Ook doen ze al mee met een gebruikerstest van @home internet bellen maar dit is zo gaar, de voip router crasht bijna dagelijks en gesprekken verlopen alles behalve stabiel dus ik kan me niet voorstellen dat dit binnenkort soepel loopt.
Daar gaat het dus om een test met VOIP, de huidige @home-telefonie gebruikers zitten op Voatm, dat is iets anders dan VOIP, voatm kost je ook geen bandbreedte, en het werkt prima (bij mij),sinds de aanloopproblemen begin juli waren verdwenen.
Pagina: 1