Toon posts:

[2003] PSP en iPOD aansluiten maakt ze ontoegankelijk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met zowel m'n iPod als m'n PSP. Het zit namelijk zo dat als ik een van deze twee probeer te verbinden onder windows, dat ik niet langer bij mijn schijf terecht kan(dus niet op mn ipod maar ook niet op de ms van mn psp). Als ik dan onder disk management kijk(bij system management)dan staat er wel de schijf die ik wil hebben maar daarvoor staat echter geen drive ingevuld(dus geen f: of g: oid). Normaal kon ik dit wijzigen door met rechtermuisknop er op te klikken en te selecteren assign or change drive letter maar als ik hier op klik dan gebeurt er gewoon niets. Ik kan wel op properties klikken en format en de gegevens achter de schijf staan verder allemaal goed weergegeven. Bij andere, niet verwijderbare schijven kan ik wel de driveletter veranderen. Wat me trouwens opvalt is dat het hier gaat om fat32 drives, terwijl mijn andere schijven ntsfformaat zijn. Misschien dat hier iets fout gaat?

Het gebeuren (zowel mn ipod als psp) werken echter wel goed op mn andere installatie, van winxp.
En het gekke is dat het altijd goed gewerkt heeft, maar nu niet meer..

Als iemand niet begrijpt wat ik bedoel kan ik wel een screenshot plaatsen maar ik neem aan dat mn verhaal duidelijk genoeg is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:54
En elk apart werkt wel? In dat geval kun je een workaround verzinnen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze werken geen van beide, niet tegelijk en ook niet appart..

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:54
Ik wil je waarschuwen dat je NIET de boel formatteert naar NTFS, want dan doen je apparaatjes het niet meer. Zeg het maar even voordat je ermee aan de gang gaat ;). Verder heb ik helaas niet echt een idee. Je hebt niet toevallig handmatig services uitgeschakeld een keer van Windows (hetzij met msconfig, hetzij met services.msc)?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de waarschuwing maar dat wist ik al.
Maar over die services, daar dacht ik zelf ook al aan omdat ik er daarvan laatst een aantal die mij onbelangrijk leken gelet op de omschrijving op manual gezet heb ipv automatic. Daarom had ik die al weer teruggezet op automatic,zonder resultaat helaas.
Wat ik wel kan doen is alle services even op automatisch zetten en dan kijken of het werkt maar ik vrees van niet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je een andere USB poort geprobeerd? USB drivers gerefreshed? Je weet maar nooit :)

Verwijderd

Topicstarter
't Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, maar goed ik kan het natuurlijk proberen..

__

Ik heb het geprobeerd op een andere usbpoort waarvan ik zeker weet dat die het goed doet, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het ook geprobeerd met alle services gestart maar dat werkte ook niet. Iemand nog een suggestie ?

__

Probleem is inmiddels opgelost. Ik ben toch maar weer zelf gaan zoeken, deze keer op het daemon tools forum. Daar hadden nog veel meer mensen last van dit probleem. Op dat forum heb ik uiteindelijk ook de oplossing gevonden, namelijk sptd.exe verwijderen en nu werkt alles gelukkig weer . :*)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 01:39 ]

Pagina: 1