Toon posts:

Wat is wijsheid? 2e hands laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 2e hands laptop en heb er 2 gevonden maar nu zit ik ernstig te twijfelen.
Ik heb namelijk een hp nc6000 kunnen vinden voor 675 euro met garantie tot okt 2007 en een hp nc6220 voor 650 euro en garantie tot 2008. Nu twijfel ik dus:

over de processor verschillen een 1.6
ghz 1 mb cahce voor de nc 6000 en een 1.6 ghz 2mb cahche voor de nc6220 merk je dit verschil ?

Ook is het zo dat de nc6000 een 32 mb not shared ati 9600 heeft de nc6220 heeft een 128 mb shared intel videokaart. Nu ben ik niet van plan zwaar te gamen op de laptop maar ik wil toch wel een beetje prestatie. Hoe slecht is de intel video kaart ?

wat is jullie kijk hierop? Ik al veel verschillende reviews gelezen maar hier ben ik niet veel wijzer uit geworden. Ik vind het moeilijk omdat de nc6220 nieuwer en iets goedkoper is maar is hij net zo goed of beter als de nc6000 ?

Alvast bedankt

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
het verschil van 2mb cache op de nc6220 merk je zeer zeker.

Ik zou de nc6220 kiezen.

Abort, Retry, Quake ???

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
met die nc6000 kun je totaal geen spel spelen. Hij gebruikt namelijk het geheugen van het systeem zelf. (brak dus). Maar zijn de 2 laptops voor de rest gelijk. (hd, beeldscherm, geheugen???)

Verwijderd

Topicstarter
nc 6000 heeft dus niet shared geheugen van 32 mb de nc6220 heeft 128 shared en jah de rest is hetzelfde 15 inch xga en 512 mb geheugen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat vind jij een redelijke prestatie? Je kan wel een spelletje UT spelen oid, maar verwacht zeker niet dat je wat recente spellen kan spelen (b.v. de laatste NFS).... als het toch niet zo belangrijk is zou ik voor de n6220 gaan. De extra cache is leuk meegenomen en hij is ook nog eens goedkoper. :)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28

PnD

like in Pinda ^_^

Heb ze allebei gehad..Mijn ervaring is dat de NC6000 degelijker is en een betere videokaart heeft..
De NC6220 ziet er net wat strakker uit en heeft een handige scrollgedeelte op het touchpad..
Verder weinig vernieuwends ten opzichte vd NC6000..

De snellere processor is meegenomen en dan ook nog is goedkoper..Welke je ook koopt, het zijn allebei goede apparaatjes..

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Niels88, volgens mij lees je het precies verkeerd om en heeft de nc6220 shared geheugen.
Als je niet van plan was om ermee te gaan gamen (gaat met beiden toch niet echt super) zou ik eerder voor de nc6220 gaan door het genoemde handige scrollpad en extra cache, en de 25euro :P

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

recente spellen gaan met die 9600 toch ook niet vlot lopen, dus kan je evengoed die extra MB, 25 euro en dat extra jaar garantie nemen, dat lijkt me dan toch net een iets betere deal, waarschijnlijk gaat je batterij dan nog langer mee ook (integrated graphics verbruiken nog net iet minder dacht ik), de hoeveelhied geheugen die je wil dat je intel graphics kan gebruiken kan je instellen, dus kan je zoveel of zoweinig van je systeemgeheugen 'afgeven' als je zelf wil.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28

PnD

like in Pinda ^_^

Oja, de batterij van de NC6000 gaat ook langer mee..Voor de nieuwste spellen is het inderdaad logisch dat je met beide laptops het niet gaat redden, maar mijn ervaring is, is dat de NC6000 een betere videokaart heeft..
Pagina: 1