Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met verven van keyboards/muizen/gamepads

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wil mijn xbox gamepad gaan verven omdat ik dat zwart een beetje zat ben. Nu kan ik gewoon naar de gamma/hema/iets anders gaan om een bus verf te pakken en spuiten maar mijn ervaring leert dat dat niet lekker werkt. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn toetsenbord geverfd en op de plekken waar ik vaak mijn vingers heb liggen (naast linker ctrl, bij pijltjes) slijt de verf super snel weg. Ik heb ook eens een muis overgespoten maar dat was helemaal een ramp.

Daarom post ik hier om te vragen naar ervaringen van mensen met het verven van dergelijke voorwerpen. Welke (spuit)verf is slijtvast, zuurvast (zweet) en betaalbaar?

offtopic:
spellings fout |:( heb ik al gemeld bij modjes

[ Voor 6% gewijzigd door lemming_nl op 09-12-2005 22:28 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Heb je wel primer gebruikt dan en lang laten drogen?

Gewoon een bus primer en een spuitbus zou voldoende moeten zijn, spreek (nog) niet uit ervaring, maar oke...

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• lemming_nl
  • Niet online
drooger schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:37:
Heb je wel primer gebruikt dan en lang laten drogen?

Gewoon een bus primer en een spuitbus zou voldoende moeten zijn, spreek (nog) niet uit ervaring, maar oke...
Probleem wat ik heb is niet dat de verf loslaat maar dat ik gewoon door de verf heen slijt. Dit komt verwacht ik deels door het vele bewegen en deels door zweet.

Ik slijt trouwens ook door verf heen die er al fabrieks af op zit. Mijn oude sweex optische muisje was binnen 2 maanden verfloos.

[ Voor 14% gewijzigd door lemming_nl op 09-12-2005 22:41 ]

Verwijderd

8)7 of je drinkt teveel terpentine(dat je het uitzweet) en anders denk ik dat de fabrikant van die verf heel raar op zn neus kijkt als ie dit verhaal hoort. }:O

dan ga ik ervanuit dat je gewoon de juiste primer hebt gebruikt i.c.m. de juiste verf

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
ik heb zelf mijn toetsenbord ook gespoten, nergens geen last van.

de truc is even schuren, ontvetten en dan 2 of 3 laagjes spuit primer. hierna 3 of 4 laagjes spuit verf (motip...) en als finishing touch 3 of 4 lagen spuit blanke lak. de blanke lak zorgt voor de extra bescherming (harder) en dat het meer glimt. metallic wordt dan nog mooier.

daarna wel gewoon 48 uur laten staan ofzo, dat het echt helemaal goed kan uit harden.

met een spijker krijg je er een kras in, met veel moeite. anders niet

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Oeh, ververen, de veren in je muis vervangen dus? ;)
Titlechang'je op request dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

masterslave schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:56:
ik heb zelf mijn toetsenbord ook gespoten, nergens geen last van.

de truc is even schuren, ontvetten en dan 2 of 3 laagjes spuit primer. hierna 3 of 4 laagjes spuit verf (motip...) en als finishing touch 3 of 4 lagen spuit blanke lak. de blanke lak zorgt voor de extra bescherming (harder) en dat het meer glimt. metallic wordt dan nog mooier.

daarna wel gewoon 48 uur laten staan ofzo, dat het echt helemaal goed kan uit harden.

met een spijker krijg je er een kras in, met veel moeite. anders niet
Zoals masterslave dus zegt Primer,Gewenste kleur,Lak

De primer zorgt voor een goede hechting van de verf (je moet ook zeker eerst het oppervlak goed schuren) Doe dat bij plastic met fijn en dan vervolgens zeer fijn schuurpapier.

Gewenste kleur spreekt voor zich

En last but not least de lak lak zorgt ervoor dat de verf minder slijtage gevoelig is, het is een doorzichtige beschermings laag.

Belangrijk: Zorg voor dunne lagen dit geldt voor primer,gewenste kleur en de lak. Dit geld voor verven en spuiten van je onderdelen.
Voordelen dunne lagen zijn: Droogt sneller en beter en mooier (minder kans op bellen in het oppervlak) En als er een naar stukje vuil op het geverfde onderdeel zit schuur je het er makkelijker af, een haartje verdwijnt meestal bijna onder een dikke laag verf..onder een dunne niet.

En heel belangrijk heb geduld laat de verschillende soorten verf minimaal zolang uitharden als is aan geraden. En als je niet weet hoelang ik w8 zelf altijd 12 uur met 1 laag en dat geld voor alle lagen. :*)

• lemming_nl
  • Niet online
Dus algemene devies is: primer, kleur, lak. En dan goed laten drogen tussenin. Dan zou het niet mogen slijten? Maakt het nog veel uit welk merk verf ik neem?

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Waar halen jullie eigenlijk de opdrukstickertjes vandaan?
Voor mensen die nog niet blind kunnen typen ?

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
lemming_nl schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:48:
Dus algemene devies is: primer, kleur, lak. En dan goed laten drogen tussenin. Dan zou het niet mogen slijten? Maakt het nog veel uit welk merk verf ik neem?
Je moet zorgen dat je verf en primer van hetzelfde soort zijn, moet je ff in de FAQ zoeken. Daar staat er wel iets over in

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1