[TV] Philips 28PW9525 Beeldkeuze onthouden

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
Verwijder me maar als dit echt niet hier thuishoord of zoiezo helemaal niet op dit forum, maar ik kan het echt niet vinden terwijl ik veel mensen lees die hier hinder van hebben.
Het volgt:

Ik heb deze tv en dat is een 100hz breedbeeld.
Nu doet ie (als je de optie auto beeld uitzet) iedere keer bij het zappen het beeld op Superzoom mode.
Wat dus inhoud dat het beeld volledig word gevuld op je scherm, hierdoor mis je dus nu ondertiteling en sommige 4:3 zenders gaan helemaal raar doen.
Ik wil dus de optie Breedbeeld ipv Superzoom aangezien ie dan altijd goed is.
Nu stel ik dit in maar na het zappen of aan en uitzetten is ie dat kwijt en gebruikt de tv gewoon weer altijd Superzoom.
Nu moet ik dus me tv aanzetten klepje open 5 keer op een knopje drukken en dat bij iedere zender weer, is er iemand die ook maar een idee heeft hoe dit vast te zetten is??

Auto beeld is ook geen optie want dat doet ie toch 9 van de 10 keer fout.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 09-12-2005 22:15 ]

Verwijderd

Heb je bij die tv ook toevallig een manual?

• GeeMoney
Ja, maar daar staat het niet in.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 13:24
Ik heb deze tv ook en mijn ervaring is dat de auto setting bijna altijd goed gaat. Alleen bij de "nep" 16:9 uitzendingen van de commerciele omroepen forceer ik hem handmatig op 16:9. De 16:9 PAL-plus uitzendingen van de publieke omroepen en de BBC worden gewoon goed herkend.

Voor 4:3 uitzendingen moet je juist de Superzoom stand hebben. Ondertitels zijn bij mij dan gewoon zichtbaar. De "breedbeeld" stand wordt eigenlijk alleen gebruikt door m'n DVD-speler (en m'n Samsung digitale decoder).

Als je 4:3 uitzendingen op breedbeeld forceert zien de verhoudingen van gezichten en lichamen er niet uit hoor.

• GeeMoney
Mr Magic schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:48:
Ik heb deze tv ook en mijn ervaring is dat de auto setting bijna altijd goed gaat. Alleen bij de "nep" 16:9 uitzendingen van de commerciele omroepen forceer ik hem handmatig op 16:9. De 16:9 PAL-plus uitzendingen van de publieke omroepen en de BBC worden gewoon goed herkend.

Voor 4:3 uitzendingen moet je juist de Superzoom stand hebben. Ondertitels zijn bij mij dan gewoon zichtbaar. De "breedbeeld" stand wordt eigenlijk alleen gebruikt door m'n DVD-speler (en m'n Samsung digitale decoder).

Als je 4:3 uitzendingen op breedbeeld forceert zien de verhoudingen van gezichten en lichamen er niet uit hoor.
Op Superzoom mis ik toch echt veel van mijn beeld in tegenstelling tot een normale 4:3 tv, in mijn ogen Te veel. Personen die tot de helft zowat zichtbaar zijn terwijl op de oude tv gewoon de benen te zien zijn.
De zender logo's voor de helft zichtbaar en links en rechts valt ook buiten beeld, tv al terug gezet naar fabriekswaarden maar maakt nix uit.
Op breedbeeld moet ik eerlijk zeggen heb ik dus wienig last van die brede koppen enzo :S

Voorbeeld Superzoom: TMF is goed, The BOX zie ik het logo voor de helft en ik kan de onderste clip met nummers niet voorbij zien komen.
RTL Z mis ik de onderste rode balk als dat economie gezwam voorbij komt.
Ook heb ik een klein beetje last van geometry afwijking, jij nog tips?

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 10-12-2005 00:38 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je kunt wat schuiven het beeld wat omhoog schuiven als je de onderste regel niet kunt zien, nadeel is wel dat er dan weer aan de bovenkant wat verdwijnt. Ik heb trouwens nu the BOX op staan en heb alles in beeld.

Dit is een handige url als je zelf met de geometrie wil gaan lopen klooien:

http://home.tiscali.nl/m.majoor/

• GeeMoney
Ik heb deze site inderdaad al gevolgd maar op Superzoom krijg ik het nooit helemaal goed, breedbeeld mode wel en ik kijk toch altijd alleen maar films dus dat is het probleem ook niet.
Alleen ik moet iedere keer 5 keer op die knop drukken omdat ie toch steeds op superzoom springt erg vervelend.
Misschien dat ik hem anders maar ISF laat calibreren.
Pagina: 1