Toon posts:

[@Home] Problemen met verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer eens een onspeelbare verbinding dus ik ga naar speedtest.nl, en krijg deze resultaten:

Uitvoeren Test Status Resultaat [@Home breedband]

Download 433.8 KByte/sec
Upload 55.0 KByte/sec
Connection 1949.0 Conn/min
Ping test Nederland 20.0 ms

Zoals je ziet is de upload veel te laag (hoort 75/80 te zijn), en tot mijn verbazing de connection 2x zo hoog als normaal :?
Nu vraag ik me af hoe zoiets kan.
Ik heb een kameraad laten kijken of hij er ook last van had en bij hem doet de helft van de tests het niet eens alleen ziet hij upload van 67(aan de lage kant) en een connection van 160.0, wat dus extreem laag is...(zelfde verbinding)
Alleen hij kan wel redelijk BF2 spelen en ik heb extreme lags....
Zit aangesloten via een router waarop 2 pc's zitten en een PS2, maar de andere PC wordt niet op gedownload/upload en de PS2 vreet normaal nooit zoveel...
Als ik vaak achter elkaar test zie ik dat de download vaak zakt naar ongeveer 350 en de upload soms wel weer hoger is....
Connection is steeds ongewoonlijk hoog (bij mij dan)
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ze zijn momenteel niet met werkzaamheden bezig (ik connect via hengelo) en ik zou niet weten wat te doen....

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
Dit had ik gisteravond (Omgeving Dokkum)

Het is nu weer goed.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 19:16

Yucko

One clown to rule them all !

upload hoort 90kb/s te zijn (al haal ik zelfs 100kb/s van tijd tot tijd :?)

BTW speedtest is gewoon niet nauwkeurig. Upload gewoon eens een flinke file naar een ftp of zo. Denk daarbij aan een bestand van bv. 10MByte.

[ Voor 50% gewijzigd door Yucko op 09-12-2005 22:20 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb normaal een connection van rond de 1000, en ik heb m net zelfs over de 2000 zien komen...
Daarnaast als ik heel vaak test is de upload vaak idd rond de 85, maar soms ook ineens 60 ofzo, instabiel zeg maar..kan dit niet komen doordat ik de kabel buitenlangs heb lopen en de boel half bevriest oid? (lijkt me niet zo snel te gebeuren eigenlijk)