[XP] GroupWise installatie langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik zit op dit moment een NetWare/OES 6.5 omgeving te testen op mijn werkstation, met behulp van VMWare Workstation 5.5. Ik heb een redelijk standaard installatie van zowel VMWare als NetWare. Nu probeer ik vanuit de ISO van GroupWise 7 de Windows installatie te doen.

Ik moest eerst een aantal directory's opgeven (waar ConsoleOne staat geinstalleerd, en waar je de Software Distribution wilt hebben staan geloof ik). Daarna begint de installatie met een kopieerslag. Deze duurt echter verschrikkelijk lang. Na 3 uur wachten, staat 'ie pas op 1%. Hij is niet blijven hangen, elke zoveel minuten geeft 'ie aan met het volgende bestand bezig te zijn.

Ik heb al alle andere onnodige processen op m'n werkstation gestopt, om te kijken of de installatie daar sneller van ging. Ook heb ik de ISO van GroupWise 7 op CD gezet, om daar vanaf de installatie te doen. Ook dat schiet niet op. Misschien heeft 't zin om de installatie op een andere PC te doen, dan waar VMware staat. Geen idee of dat echt iets uithaald. Heeft iemand een idee waar ik de oplossing nog meer kan zoeken?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Mm, ik heb het hier met GW7 zonder problemen gedaan, vanuit VMware 5.0, misschien kan het daar aan liggen, al lijkt het me sterk.

Hoe verbind je met je server? TCP/IP, IPX/SPX, beide? Ik heb op mijn NW6.0 servertje beide gedaan, en ook bij de Novell Client dat aangegeven.

Hoeveel geheugen heb je NW gegeven? 512? Of minder? Als het minder is kan je misschien beter proberen NW6.0 te draaien, die is lichter dan 6.5. Probeer zoveel mogelijk overbodige modules eens te unloaden? Dus de GUI stoppen, etc...

spoiler:
Zie ook mijn vlindertje.

We are shaping the future

• jpiscaer
Ik gebruik TCP/IP om te verbinden met NetWare. De Server heeft 768MB aan geheugen. Ik heb echter wel liggen schuiven met geheugentoewijzing, eerst had de server 1024MB, en dat is aangepast naar 768. GUI staat al uit, en veel meer dan DNS/DHCP/SLP draait er nog niet. X heb ik al helemaal niet draaien :D.Ik ga alle onnodige modules eens uitzetten, en kijken of ik 't geheugen terug naar 1024MB kan krijgen.

Enneh, welk vlindertje?

[ Voor 11% gewijzigd door jpiscaer op 09-12-2005 22:23 ]

• Alex)
  • Laatst online: 06-07 14:10
Probeer het IPX/SPX-protocol er eens bij te zetten, dat kan helpen...

We are shaping the future

• jpiscaer
Als ik alles lokaal (C1 lokaal installeren en updaten, Software Distributie op werkstation), gaat 't kopieren gelukkig wel snel. Nu weet ik dat 't zooitje in ieder geval wel snel KAN zijn :D. Morgen maar 's via IPX proberen.

Handmatig kopieren van de C1 en de SoftDistr mappen gaat net zo gruwlijk langzaam. Wellicht heeft het mounten van de VMWare schijf in Daemon Tools zin...

[ Voor 29% gewijzigd door jpiscaer op 09-12-2005 23:29 ]

• jpiscaer
Ik ben nu aan de VMWare Workstation guest OS'sen aan het verplaatsen naar een aparte server met GSX erop. Eens kijken of dat effect heeft :D

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Een nog sneller manier:

- Extract de Admin CD naar <sdd-dir>
- Extract de Client CD naar <sdd-dir>

Klaar :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door JoetjeF op 12-12-2005 18:51 ]

Pagina: 1