Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nec LCD monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een computerbeurs had ik een lcd voor 25 euro op de kop kunnen tikken. het is wel maar een 12.1'' maar het kan toch wel doen voor een toekomstige casemod. Deze lcd werd gebruikt in de beurs van Bloomberg maar de controller is aangepast en er zit geen apparte ingang voor de powersupplie.
het LCD zelf is van nec en heeft de serie-nummer : NEC NL10276AC24-02
link naar de datasheet : http://www.earthlcd.com/downloads/NEC%2010276AC2402.pdf
ik ben al te weten gekomen dat deze op een spanning van 12 volt werkt. maar over de controller ben ik nog niet veel tegengekome. De man die het mij verkocht zei iets van dat je da voeding via de VGA-aansluiting kon leiden. maar welke pins je dan moet gebruiken weet ik totaal niet.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen welke pins dat zijn of waar ik op de controller de voeding moet aansluiten.

TIA

NB : de enigste bruikbare nummer die ik vind op de controller is : N750-BLFPI2-5725

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 19:05
ik denk zelf vcc + vdd - maar ik weet het Niet Zeker, je kunt beter op nog een reactie wachten.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Gaaf, pass mij ook een paar van die dingen :)

[ontopic]
het ding heeft 2 voedingen nodig, 3.3 en 12v, ik weet niet of die die controller daar nog iets mee doet (foto's?), maar voor de rest zijn het simpele control signals en een rgb input.
(let wel op dat de signaalniveau's anders kunnen zijn dan van een videokaart)

Verder kan dit prima aangesloten worden.

Verwijderd

Topicstarter
hier zijn enkele fotos van de binnekant hopelijk helpt dit

http://users.skynet.be/herkfc/IMG_0977.JPG
http://users.skynet.be/herkfc/IMG_0978.JPG

TIA

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ok, wat je bovenaan ziet (met de grote zwarte blokken met 3 pinnen, met de 'tonnetjes' eropheen is een voeding, waarschijnlijk voor de 3.3v.

Blijkbaar zit er gewoon een VGA stekker op (kan je miss nog even doormeten of de grounds kloppen, maar ik zie geen voeding zitten eigenlijk.

Ook heeft een standaard vga plug geen voeding erin, nu kan het wel zijn dat dit een aangepaste plug is waar wel voeding inzit, maar dan moet je dit wel eerst meten.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de informatie maar het is mij nog niet helemaal gelukt.
wel heb ik ergens op het net gevonden dat er een speciale vga plug voor is.
het is een plug met ook een externe voeding van 12 volt, en er gaan van die voeding 2 kabeltjes naar die plug. Dus ik zal mij volgende dagen me proberen bezig te houden ;)
k heb deze tft gekocht bij een bedrijf dat oxitron heet.
hier is de url van deze winkel : www.oxitron.nl
misschien hebben ze nog van die tft's
khad deze mensen ook al een keer gemaild, ze wisten ook een oplossing maar ik heb nooit een mail truggekregen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Hij heeft 2x een 12 volt aansluiting nodig maar daarvoor kan je uiteraard dezelfde voeding gebruiken.
Die moet ongeveer 1500 mA (1.5 ampere) kunnen leveren.
Verder heb je een 3.3 Volt voeding nodig die maximaal 200 mA (0.2 Ampere) moet leveren.

Verder heeft hij een analoge RGB ingang dus dat betekent dat je hem direct zou kunnen aansluiten op een 15 pins monitor connector.

Die connector levert trouwens veel te weinig stroom om het paneel te voeden.
Je zou tijdelijk een ATX voeding kunnen gebruiken voor de 3.3V en 12V.
In de FAQ staat welke draden je moet doorverbinden omde ATX voeding aan te zetten. :)

[ Voor 37% gewijzigd door -=bas=- op 10-12-2005 13:07 ]

Senile! Senile Oekaki

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
't PDFje wat je noemt is alleen de datasheet van het panel, niet van de electronica eromheen. Heb je dus nogal weinig aan atm.

De 2 ICs bovenaan (LT1117 en LT1585) zijn van de voeding.

De LT1117 CM-5 is een 5V lowdrop 800mA regulator.
PDF: http://www.datasheetarchi...oad.php?Datasheet=1156111

Pin 3 (de rechter) is volgens de datasheet de ingang. Waarschijnlijk kun je deze op je PC dus terugherleiden naar een van de (bij vga niet gebruikte) connectoren op de DB15 VGA connector.

Voor de stabilisator hangt waarschijnlijk alleen wat lichte electronica: diode tbv polariteitsbeveiliging, een zekering, en een afvlakcondensatortje+ wat ontstoorspoeltjes.

De LT1585 is een 4.6A 3.3V regulator.
PDF: http://www.datasheetarchi...oad.php?Datasheet=1158781

Ook hiervan is pin 3 de ingang.

Je hebt 2 mogelijkheden:
1. t ding wordt dubbel gevoed: 6-7V ingang tbv de 5v, en een (gezekerd op de printplaat) 3.3V (ingang dus 4-5V bij een ampere of 4)
2. 't ding wordt in z'n geheel gevoed met 6 of 7 volt. (In dat geval moeten de beide ingangspinnen van de ic's aan de zekering hangen)

Ik kan uit de foto alleen niet de waarde opmaken van de zekering....

Heb je de zekering al doorgemeten? (F1)

btw: dat ie op 12V zou moeten werken betwijfel ik eigenlijk, de datasheet van de 3.3V regulator zegt dat 7V z'n MAX ingangsspanning mag zijn, terwijl ik nergens electronica zie om 12V > 7V (of lager) te gooien bij 4A (gezien dat ongeveer is wat dat ICtje zou kunnen verstouwen. Een extra regulator had je dan wel moeten zien zitten, en er zitten te weinig spoelen enz om dat geschakeld te kunnen doen.

geil dingetje, wrom heb ik er nog geen :? ff mailen, 1024, ideaal voor mn zelfbouwbeamertje

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 10-12-2005 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ken zo heel veel niet van electronica maar toch twijfel ik een beetje aan je post.
want waar gaat ie zijn 12 volt dan halen?
op de zekering staat 125 qc9g meer zie ik er niet opstaan. maar hij is niet defect.
ook zie ik er heel wat spoeletjes opstaan.
ik heb hem ook een keer zonder aangesloten aan mn pc maar hij begon te zoemen wegens het zoemertje dat er opstaat maar ik weet nie wat dat betekent.
Pagina: 1