Toon posts:

Cannon Pixma iP4200 inkt refill

Pagina: 1
Acties:
  • 1.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand enig idee of hier refill sets voor zijn? of heeft iemand ervaring met deze tankjes te refillen:

CLI-8Y, CLI-8M, CLI-8C, CLI-8BK

de cartridges zijn redelijk duur vergeleken met de iP4000 wat is hier de reden voor?

in print topic zag ik deze url staan: http://www.refillink.nl

maar daar staat de ip4200 niet tussen bij merk canon

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 20:57 ]

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 21:56
Ik zou ook wel willen weten of hier refill setjes voor zijn

Verwijderd

Ik heb enige tijd geleden contact gehad met wecare en die zeiden mij toen dat het nog enige maanden / half jaar zou gaan duren voordat er refill cartridges beschikbaar zijn voor de ip4200. (ongeveer 3 maanden geleden dat ik ze contacteerde.)

Verwijderd

kan je ze miscjien beter hier halen
http://www.pricewatch.inf...&min_price=1&max_price=12

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Harde kick :D

Er zijn nu wel refill patronen voor de ip4200 beschikbaar!! :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:45:
Er zijn nu wel refill patronen voor de ip4200 beschikbaar!! :)
Ik neem aan dat je de 'compatible' cartridges bedoeld?
... waarbij je met een scherp mesje zelf de chips van de originele cartridge moet overzetten op de nieuwe cartridge?
Mmmmm... ziet er uit als geklooi waarbij veel mis kan gaan en je maar moet afwachten of het lukt. En daarna opletten tijdens het gebruik, want je krijgt geen waarschuwing meer als de inkt bijna op is.

Ik blijf wel gewoon de originele gebruiken.

Verwijderd

Moet te doen zijn lijkt me!
En anders kun je ze nog altijd laten bijvullen bij een refill point..

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 11:32 ]

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:13

mno

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:32:
Moet te doen zijn lijkt me!
En anders kun je ze nog altijd laten bijvullen bij een refill point..
Maar wordt dan ook de chip gereset of krijg je toch allemaal warschuwingen op je scherm (dat je cartridge volgens de chip leeg is) die je moet wegdrukken?

Gewoon rösti

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 22:08
lees mijn topic, gaat over refillen van IP4200 8)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
volgens mij zit er helemaal geen chip op die cartridges. t enige wat erop zit is een ledje en een doorverbinding van "ik ben er".

maargoed, mijn ma was dus ook opzoek naar andere cartridges. had ze cartridges van het merk cn yet gekocht ofso, paste volgens de verkoper. nou, niet dus. er zitten 2 nokjes op die cartridges en in de printer zit maar 1 gaatje, die gaan dus terug.

naar mijn weten zijn er nog geen vervangende wecare cartridges of iets dergelijks...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• stimpyMGS
jawel er zit een chip in. Als je refilled, en dan gaat printen stuurt de chip een seintje naar de printer. Op dat moment is de garantie van de printer vervallen. Je kunt wel doorprinten. Canon weet dat je hebt gerefilled maar geeft je de mogelijkheid om door te gaan (nadat je 27376349 waarschuwingen over mogelijke schade aan printer, en garantie onzin hebt weggeklikt)

er is overigens wel een manier om de printer te resetten waardoor je garantie weer geldig is. Dit doe je door een knoppen combinatie in te voeren op je printer. Het was de bedoeling dat alleen Canon deze combinatie weet maar deze is dus uitgelekt })

[ Voor 26% gewijzigd door stimpyMGS op 02-06-2006 17:08 ]

Verwijderd

stimpy-NL schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:06:
jawel er zit een chip in. Als je refilled, en dan gaat printen stuurt de chip een seintje naar de printer. Op dat moment is de garantie van de printer vervallen. Je kunt wel doorprinten. Canon weet dat je hebt gerefilled maar geeft je de mogelijkheid om door te gaan (nadat je 27376349 waarschuwingen over mogelijke schade aan printer, en garantie onzin hebt weggeklikt)

er is overigens wel een manier om de printer te resetten waardoor je garantie weer geldig is. Dit doe je door een knoppen combinatie in te voeren op je printer. Het was de bedoeling dat alleen Canon deze combinatie weet maar deze is dus uitgelekt })
Hmmm, dat is wel mooi, en toevallig weet je die knoppen combinatie niet zeker? :) :P

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Nog zie ik niet in waarom je zou refillen. De inkt is gewoon spotgoedkoop (prijs per print dan).

[ Voor 29% gewijzigd door phoenix op 07-06-2006 14:54 ]

• stimpyMGS
goedkoop? 16 euro voor 1 cartridge. en er moeten er 5 in :Y)
dus dat is nogal prijzig.
Hmmm, dat is wel mooi, en toevallig weet je die knoppen combinatie niet zeker?
jawel ik heb hier dus een tutorial van maar daar kom ik niet echt wijs uit. maar dit heb ik al allemaal uitgelegd in mijn topic dat ook in 'overige hardware' staat.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:13

mno

stimpy-NL schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:16:
goedkoop? 16 euro voor 1 cartridge. en er moeten er 5 in :Y)
dus dat is nogal prijzig.
Nog geen 10 euro per stuk in de t.net pricewatch momenteel voor een originele. In de winkel wel een stuk duurder.

Gewoon rösti

• stimpyMGS
ja maar daar komen nog verzendskosten bij. maar ik denk dat dit topic op slot kan

Verwijderd

nfm schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:53:
Die vraag is tegen de GoT huisregels en zou ik natuurlijk weg editen. Dan nog zie ik niet in waarom je zou refillen. De inkt is gewoon spotgoedkoop (prijs per print dan).
Waarom is dat tegen de huisregels, dat is toch geen Warez ofzo?

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:08:
[...]

Waarom is dat tegen de huisregels, dat is toch geen Warez ofzo?
Lijkt me dat je hiermee een beveiligingsprocedure omzeilt. Maar heb het toch maar wegge-edit, word wel allowed hier dan denk ik.

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat je de inktpatronen van de IP4300 kunt vullen waarbij de chip wel blijft werken.
De volgende stappen moet je dan uitvoeren met een stel nieuwe nog niet gebruikte originele catridges van Canon:
1 Nieuwe nog niet gebruikte inktpatronen voorzien van een gaatje met daarin een dopje.
2 Deze nieuwe inktpatronen (met dicht gaatje) installeren.
3 Als de printer aangeeft dat een inktpatroon leeg is, dit inktpatroon vullen terwijl het inktpatroon nog in de printkop zit (dus niet uit de printkop halen).
4 de inktpatroon weer dichten.
Als het goed is moet alles dan weer werken.

Kan iemand mij vertellen of dit een sprookje is of dat dit klopt.
Pagina: 1