Toon posts:

internet traag, en vaak verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een wireless kaart in mijn pc. Ik had al een draadloze verbinding naar mijn laptop. Op mijn PC werkt het alleen totaal niet. Elke keer als ik de pc opnieuw opstart moet ik opnieuw gaan zoeken naar mijn router en verbinding maken door mijn WEP key in te vullen. Vervolgens disconnect ie echt aan de lopende band. Ook is de verbinding maar 11Mbps, terwijl de kaart veel meer aankan.

Op mijn laptop heb ik geen enkel probleem. De verbinding is altijd 54Mbps en er zijn nooit disconnects.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan oplossen. Als iemand mij hierbij kan helpen dan zou ik hem/haar erg dankbaar zijn :)

Verwijderd

Specs van pc en merk van het kaartje maybe? Welke drivers?

Zo kunnen we niet veel

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 12:27

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wat zijn de verdere specs van je hardware ?

Wat heb je wel/niet gedaan om het probleem op te lossen ? Wireless is altijd een redelijk moeilijk punt wel imho. Dat wil zeggen... Het kan van zo veel factoren afhangen .....

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Het is een sitecom 54g netwerkkaart, ik heb een dell router (type weet ik zo even niet)

Ik heb gewoon de drivers gebruikt die bijgeleverd zijn.
Ik heb niks geprobeerd om het op te lossen, want ik heb echt geen idee wat te doen.. Het was al een heel werk om uberhaupt die verbinding te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Maar het lijkt me dat het niet aan de router kan liggen toch? Omdat mijn laptop gewoon prima werkt. Dus misschien een software probleem op mijn pc?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 12:27

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zou zo kunnen zijn ... Maar ook de Sitecom kaarten zijn in mijn beleving niet altijd even betrouwbaar gebleken.

Welke kaart heb je in je laptop zitten .... ?

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Een Intel Pro wireless 2200BG..

Ja, zou dit ook gewoon aan die sitecom kaart kunnen liggen?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Probeer eens de nieuwste drivers, de oude kunnen nog wel eens een hoop problemen opleveren.

Verwijderd

Ik heb ook een Intel Pro 2200BG en nou zijn er hier pas geleden nieuwe drivers voor uitgekomen en heb ik ook geen last meer van disco's...

Link:
http://prdownloads.source...pw2200-1.0.7.tgz?download

Edit:
Lees weer niet verder dan mijn pinokkio neus lang is

Alsnog zou ik zoals hierboven staat even nieuwe drivers proberen, verhelpt vaak veel problemen aangezien de bijgeleverde "oude" drivers, bij de meeste hardware niet echt top is...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 22:02 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, we hebben echt veel meer input en eigen initiatief nodig.
Op deze manier kunnen we er niets mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:03:
Kom op zeg, we hebben echt veel meer input en eigen initiatief nodig.
Op deze manier kunnen we er niets mee.
Hoezo?? Ik heb duidelijk veel minder verstand van computers dan 90% van jullie.. Ik heb mijn problemen beschreven, en aangegeven wat ik heb geprobeerd en dat ik ECHT totaal geen idee heb wat ik nu nog zou kunnen doen..

Sorry hoor, maar wat bedoel je dan met meer eigen initiatief?

Verwijderd

Topicstarter
Lawrentium schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:02:
Probeer eens de nieuwste drivers, de oude kunnen nog wel eens een hoop problemen opleveren.
Thanks, dit ga ik proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, nieuwe drivers zijn niet de oplossing.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:44
Welk programma gebruik je om het netwerk te kiezen? De bij je kaart geleverde software, of de windows-software?

Verwijderd

Topicstarter
De bij mijn kaart geleverde software.

Op mijn laptop heb ik winXP en kies ik wel het netwerk via windows. Op mijn PC heb ik windows 2000, maar volgens mij kan je hierin geen netwerk kiezen.

Verwijderd

Heb je de pc al eens verplaatst om te kijken of het probleem misschien in het bereik/signaal zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, maar ik heb het wel getest met mijn router ongeveer een meter van m'n computer.

Iets anders, ik las ergens op internet dat het ook te maken kan hebben met het PCI slot waar de netwerkkaart inzit. Bij voorkeur deze niet onder je AGP kaart zetten. Ik heb dit wel gedaan, maar zal morgen eens testen hoe hij in een ander slot functioneert.

Verwijderd

Een vriend van me had dit ook eens een keer.
Heel veel geprobeert toen, tot overmaat van ramp de PC maar eens verplaatst.
En verhip, 54mbps! :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:17:
Een vriend van me had dit ook eens een keer.
Heel veel geprobeert toen, tot overmaat van ramp de PC maar eens verplaatst.
En verhip, 54mbps! :D
de antenne draaien heeft soms ook een positief effect.
vooral als je een schoefantenne hebt direct achterop de kaart... ff iets schuin zetten ipv rechtop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende geprobeerd:

- Netwerkkaart in ander PCI slot
- Computer op andere plaats gezet
- Software opnieuw geinstalleerd met de nieuwste drivers
- Modem en router gereset

Dit heeft allemaal geen succes gehad. Mijn PC heeft een prima signaal van mijn router, maar toch blijft de verbinding 11Mbps en als ik beetje ga rondsurfen zakt ie naar 1Mbps.

Ik begin gek te worden 8)7

*edit: de verbinding is nu wel stabiel, eerder viel hij om de 30sec ofzo weg.
Ook als ik de computer opnieuw opstart dan onthoudt hij de verbinding.
Echter, de kaart gedraagd zich volgens mij helemaal zoals een 11Mbps zou doen.. Ik ga denk maar terug naar die winkel

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 13:28 ]

Verwijderd

Zet je pc of router eens wat verder weg, oversturing gaat ook ten kostte van je "Link quality"

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu een paar kamers er vandaan.. geen succes
Pagina: 1