GF6800 stuk, heb nieuwe nodig, vraag over AGP en PCI-E

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 08:49
Ok me net 1.5 jaar oude 6800 is schijnbaar te heet geworden en geeft extreem blurry gfx in hdd en dvd station scherm en in winxp opstart scherm en kan winxp helemaal niet meer aan en gaat op zwart. Kheb dus een nieuwe nodig. het probleem is, het huidige is alleen PCI-E en ik heb hier eem amd64 3200+ en een mooi moederbord er bij 1gb ram en AGP. En om dat nou allemaal nieuw te kopen, dacht het niet. Vandaar een vraag: Kan je een PCI-E kaart in 2 "normale" pci sloten doen? of zijn dat aparte dingen? Als het niet kan, dan ziet er niets anders op om een zo goed mogelijke AGP kaart te vinden :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 19:15
Ik zat onlangs in eenzelfde situatie, mijn Radeon 9800 was echt aan vervanging toe, maar de grote oversteek naar PCI-e zou mij toch iets te prijzig worden (Zou een gehele systeem upgrade betekenen, net als bij jou). Ik heb besloten om maar een zo goed mogelijke AGP kaart te kopen voor een mooie prijs, het is een X850 Pro VIVO geworden voor 279 bij alternate. Dan kan ik nog even vooruit voor ik echt aan de PCI-e moet ;).
Je moet echt een PCI-e mobo kopen, je kan niet zomaar een nieuwe videokaart in een oud PCI slot steken.
Het wordt dus afwegen; nu investeren in PCI-e (verstandig maar duur), of voor minder geld nog even aanrommelen met AGP (goedkoper, maar minder duurzaam).
edit:
Als je een korte-termijn AGP kaart zoekt om in de nabije toekomst toch naar PCI-e over te stappen kun je natuurlijk heel goed tweede hands kaart overwegen

[ Voor 12% gewijzigd door J!M!B op 09-12-2005 20:33 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Kijk naar een goede AGP kaart zou ik zeggen, als je goed zoekt zul je er wel een aantal vinden, misschien moet je wel van je NVIDIA idee afstappen.

Een 6800 Ultra is duur deze dagen..... Kijk eens naar een X850XT .....

Powered By C8H10N4O2

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Komt de 6800 GS niet bijna uit voor agp? Anders is dit een zeer goede kaart om nu voor agp te kopen. Wacht je nog een beetje langer kun je al voor een 7800 GS gaan :)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb de 6800GS alleen in PCI-e kunnen ontdekken bij mijn leveranciers..... Helaas...

Powered By C8H10N4O2

• ye-roon
ok bedankt me vraag over pci-e en agp beantwoord. En over gfx kaart en tijd. kheb geen vrije gfx kaart liggen hier en die ik nu gebruik is van de pc van me zusje. Dus die ga ik er nu in schroeven en ik haal morgen wel een nieuwe. Nogamaals bedankt voor de reacties.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Psssst! 6800XT AGP halen, unlocken en iets overclocken. Klaar is ye-roon :D
Neem als je dat besluit te doen ook even hier een kijkje.
Succes met het aanschaffen van een nieuwe 6800 :)
Een tweedehandse kaart vinden is natuurlijk ook een leuke optie.

De GS is overigens PCI-E only voor de mensen die hier over twijfelden.

[ Voor 76% gewijzigd door Ultraman op 10-12-2005 00:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

als je al een athlon64 hebt, is de extra kost voor een pcie moederbord echt niet zó duur. 75 eur is de kostprijs van een relatief goed op nforce gebaseerde chipset mobo. heb je meteen ook de mogelijkheid om je graphics over een jaar of 2 nog eens te updaten als je zou willen. het scheelt wel of je een 939 of 754 pins athlon64 hebt. bij een 754 pins is het inderdaad de moeite niet om ee nieuw mobo te kopen. bij een 939 zou ik daar wel eens over denken als ik jou was. verder zijn alle equivalente pcie grafische kaarten goedkopen dan hun agp broertjes dus de uiteindelijke kost is maar 50 eur of zo.

nog iets anders, als je 6800 maar 1.5 jaar oud is, dan heb je 9 kansen op 10 nog 6 maanden garantie en kan je hem dus gewoon opsturen en een werkende kaart terug verwachten. garantie van de retailer kan afgelopen zijn, maar van de producent waarschijnlijk nog niet, maar dat ligt natuurlijk aan het merk van je kaart.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• ye-roon
sorry voor late reactie, maar khad geen gfx en nog steeds niet, ma goed. Ik heb een socket A athlon64 dus das nog wel probleem. en er zit 36 maanden garantie op die grafische kaart. Dus idd opsturen ftw :) en het geld groeit hellaas niet op me rug, was dat wel het geval dan had ik al lang een heel nieuw systeem (nou ja helemaal, mobo, ram, cpu, gfx) gehaalt :)

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35
de 6800 gs is nog pci-e only maar als het goed is komt er nog een agp versie van
Pagina: 1