[Livebox/Wanadoo Family] Livebox 'loopt vast'

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 18:33
Hey,

Ik heb sinds een ruime maand nu Wanadoo Family met livebox. Sinds 30 november heb ik ook ADSL2. De afgelopen 3 dagen (sinds 7 december) heb ik continu het probleem dat ik 'niets kan bereiken verder dan de livebox'.

Ik kan nog wel via mn WAN (pc > [draadloos] > access point > [kabeltje] >livebox) de livebox bereiken.
De livebox is volgens de statestieken nog netjes op 20/1Mb verbonden. Ik kan alleen nergens naar pingen, ook niet vanaf de livebox zelf. Deze loopt enorm traag als ik dat probeer ook, alsof hij half vastloopt.
Ook als ik een loopback test uitvoer met de vpi 8 en vci 35 (lijken me de waardes die je moet gebruiken aangezien deze ook bij 'adsl lijn configureren' staan) staat er ook dat deze mislukt. Ook als ik wel gewoon kan internetten.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb is het opnieuw opstarten van mijn livebox, maar dat werkt varierend van 30 minuten tot krap 2 uur.
Zodra ik dit gedaan hebt gaat het internet weer gewoon met volle snelheid.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik zit in Utrecht, misschien zijn er hier ook storingen bekend ofzo?
Of heb ik misschien gewoon een brakke livebox?

Ik ga morgen in ieder geval Wanadoo opbellen, zal je net zien dat de helpdesk alleen door de weeks werkt maar dat merken we dan wel.

Alvast bedankt voor tips/oplossingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pozo op 09-12-2005 19:57 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shd_66
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03-2023
Had ik ook last van na mijn upgrade, heeft 3 weken geduurd en volgens wanadoo was uit eindelijk een reset van mijn Profiel de oplossing.

Had bij mij te maken met mijn SNR marge, deze kwam na mijn upgrade niet meer boven de 4 uit terwijl 5 toch echt het minimum is.

Ze hebben dus mijn profiel gereset en sindsdien is de verbinding stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 18:33
Okay bedankt, bij mij zijn de waardes 'dichtbij 8dB' en 'ver weg 13dB', dat zit er nog wel boven dus.
Maar als ik de helpdesk ga opbellen zal ik dat er bij vermelden.

Ik ga eerst nog even testen of hij het wel doet als hij is 'uitgevallen' met een utp kabeltje naar de LB, nog geen tijd voor gehad alleen.
Ik hoop van niet eigenlijk want dat zou betekenen dat het aan mijn netwerk ligt en daar krijg je natuurlijk geen support op terwijl ik echt niet weet wat er nou aan scheeld, zeker omdat het ineens is gebeurt zonder dat ik iets heb veranderd :/

Edit:
Okay gedaan nu, 'gelukkig' heeft hij exact dezelfde problemen als je hem direct met een kabel aansluit, dus het ligt niet aan mijn apparatuur.

[ Voor 42% gewijzigd door Pozo op 11-12-2005 17:13 ]

Commodore 64 = tha bomb