Hoi, op mijn reis heb ik veel digitale foto's gebrand op cd's en deze bewaard. Eenmaal terug in Nederland is 1 cd zwaar beschadigd. Met de software "Badcopy" heb ik veel foto's alsnog kunnen bekijken en kopieren, alleen een aantal zijn, wanneer je ze opent heel anders dan wanneer je ze als thumbnail in windows verkenner bekijkt; er zitten strepen door, kleuren ontbreken of bijvoorbeeld het hoofd is naast de romp neergezet. Begrijp dus dat er in de JPG format een lichte beschadiging is in de code, waardoor de conversie naar een plaatje op het beeld niet goed meer loopt. Vraag is nu: heeft iemand enig idee hoe dit (handmatig) is op te lossen of een suggestie voor bepaalde software die beter is in het terugbrengen van verloren gegane fotos. Heel erg bedankt
software weet ik niet, maar je kan vaak 'schuiven' met stukken van een plaatje, maar echt mooi zal het niet vaak worden
de preview die je in windows zit word niet opgebouwd adhv die foto, maar staat volgens mij thumbs.db of in meta info in de foto. (andere data dus)
de preview die je in windows zit word niet opgebouwd adhv die foto, maar staat volgens mij thumbs.db of in meta info in de foto. (andere data dus)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
De thumbnail word inderdaad apart binnen je jpg opgeslagen. Dat de thumbnail correct is betekent (helaas) dus niet meteen dat de foto ook helemaal goed is.
Dit heeft overigens meer met Software Algemeen te maken, daarom verplaats ik dit topic ook van FG -> SA
Dit heeft overigens meer met Software Algemeen te maken, daarom verplaats ik dit topic ook van FG -> SA