Toon posts:

Internet werkt niet op notebooks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment moeiteloos internet op deze PC. Dit werkt zowel met on-board LAN als mbv een pci ethernet kaart.

Nu mijn probleem - als ik dezelfde kabel aansluit op mijn nieuwe notebook, geeft de notebook constant het bericht dat dat "een netwerkkabel niet is aangesloten". Als ik een andere notebook aansluit op dezelfde kabel, met behulp van een insteek-ethernet-kaart, precies hetzelfde probleem. Als ik met die notebook naar beneden ga en daar op een internet kabel aansluit, lukt dit wel.

Hoe kan dit? Als de kabel kapot is, zou het toch nu ook niet moeten werken op deze pc?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 17:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:55:
Ik gebruik op dit moment moeiteloos internet op deze PC. Dit werkt zowel met on-board LAN als mbv een pci ethernet kaart.

Nu mijn probleem - als ik dezelfde kabel aansluit op mijn nieuwe notebook, geeft de notebook constant het bericht dat dat "een netwerkkabel niet is aangesloten". Als ik een andere notebook aansluit op dezelfde kabel, met behulp van een insteek-ethernet-kaart, precies hetzelfde probleem. Als ik met die notebook naar beneden ga en daar op een internet kabel aansluit, lukt dit wel.

Hoe kan dit? Als de kabel kapot is, zou het toch nu ook niet moeten werken op deze pc?
Waarschijnlijk heeft dit met crosscables te maken. Je PC heeft waarschijnlijk een ethernet-kaart die auto-sensing is. Die heeft dus automatisch door of er een cross-kabel in zit of niet, en kan daarmee omgaan. Je laptops zullen dat niet hebben. Probeer dus eens verbinding te maken met zowel een straight als met een crosskabel, waarschijnlijk zal een van beiden wel werken.

Verwijderd

Probeer je netwerkkaart instellingen (bij configureren en dan geavanceerd) eens in te stellen op 10MB half duplex, dat wil wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:40:
Probeer je netwerkkaart instellingen (bij configureren en dan geavanceerd) eens in te stellen op 10MB half duplex, dat wil wel eens helpen.
Geweldig. Kan ik mijn ziel wellicht aanbieden voor je hulp? ;) (Nee, krijg je niet)

Heb de netwerkkaart ingesteld op wat je zei, en ineens werkt het.

En nu als de donder FireFox erop zette :p