[LinksysWRT54G] pc's zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 10:17

Noper

That's a noper...

Topicstarter
Ik heb gisteren een Linksys WRT54G gekocht, en deze bij mij netjes geinstalleerd aangezien mijn vriendin een nieuwe laptop heeft gekocht. Het delen van de internet verbinding verloopt vlotjes (ok, 1x gebeld :)) en het netwerk is ook goed beveiligd.

Mijn PC is via een UTP kabel verbonden met de router, de laptop wireless. Probleem is nu dat de pc's elkaar niet kunnen zien, en ik niet helemaal weet wat ik fout doe. Zoals jullie begrijpen is het netwerken mij nog vrij onbekend. Op beide PC's staat WindowsXP geinstalleerd.

Wat ik heb geprobeerd is om een klein bedrijfsnetwerk of thuisnetwerk op te zetten via de wizard van XP. Dit heeft echter niet geholpen.

Heeft iemand tips en/of suggesties? Heb namelijk het gevoel dat ik iets heel gemakkelijks over het hoofd zie... :/

Bedankt!

P.S. Voor de goede orde: internetverbinding doet het dus wel op beide pc's!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Geef eens de IPCONFIG van beide pc's, heb je toevallig de firewall nog aanstaan?

Waarom? Omdat het kan!!

• Noper

Noper

That's a noper...

Topicstarter
Hier staan de configs:

PC: http://members.home.nl/rniezink/PC.txt
Laptop: http://members.home.nl/rniezink/laptop.txt

Firewalls heb ik uitgezet

Verwijderd

het lijkt op een firewall-probleem. Staat er bijv. norton geinstalleerd? Staat de windows firewall aan?

Verwijderd

Kun je elkaar wel pingen? start -> uitvoeren -> cmd -> ping (en dan het ip adres van je laptop of desktop)

Verwijderd

Je moet ff de wizart "Een thuis of klein bedrijfsnetwerk instellen" ff doorlopen en dan reboten. Moet je op alle pc's doen. Ik heb de zelfde router/accespoint en werkt perfect. Als het werkt kun je mij vertellen wat je maximale snelheid is tussen je 2 pc's. Ik kom maar tot 1,3 M/b/s en een maat van me met zelfde router ook maar op een 1,2 Mb/s.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-04 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:42:
Je moet ff de wizart "Een thuis of klein bedrijfsnetwerk instellen" ff doorlopen en dan reboten. Moet je op alle pc's doen. Ik heb de zelfde router/accespoint en werkt perfect. Als het werkt kun je mij vertellen wat je maximale snelheid is tussen je 2 pc's. Ik kom maar tot 1,3 M/b/s en een maat van me met zelfde router ook maar op een 1,2 Mb/s.
WRT54G versie 4 met dd-wrt firmware haalt bij mij 5.2 MB/s :-)
wired to wireless

• Noper

Noper

That's a noper...

Topicstarter
Zou je mij kunnen vertellen waar ik die nieuwe firmware ('bewerkte' firmware?) vandaan haal? Gewoon van de Linksys site?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:42:
Klopt, maar wat je ook kan checken is of beide pc's in dezelfde werkgroep zitten, zoniet dan weet je het probleem c.q. oplossing :)

Verwijderd

SHuisman schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:47:
[...]

WRT54G versie 4 met dd-wrt firmware haalt bij mij 5.2 MB/s :-)
wired to wireless
Ja dan doe ik iets niet goed. Maakt niet uit met welke firmware maar kom niet hoger. Ook niet met de laatste modfirmware. Zendkracht op 100% nu staan en maakt geen ruk uit. Heb jij iets spreciaal aangevinkt in de software?

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-04 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:50:
[...]
Ja dan doe ik iets niet goed. Maakt niet uit met welke firmware maar kom niet hoger. Ook niet met de laatste modfirmware. Zendkracht op 100% nu staan en maakt geen ruk uit. Heb jij iets spreciaal aangevinkt in de software?
1.2-1.3 mb/s klinkt als 11MBit ;) Heb gewoon wep beveiliging 128 bit,channel 11, maar dat moet weinig uitmaken ;)

Verwijderd

SHuisman schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:52:
[...]

1.2-1.3 mb/s klinkt als 11MBit ;) Heb gewoon wep beveiliging 128 bit,channel 11, maar dat moet weinig uitmaken ;)
Ja hij staat ingesteld op 54MBit van alles geprobeerd. Is trouwens WPA beveiligd en de WPA Algorithms op AES. Pc staat 3 meter van de router af met een muur ertussen maar ook ernaast helpt niet veel. Trouwens elk kanaal geprobeerd en niemand in de straat heeft wireless internet hier.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42
heb je beiden dezelfde werkgroep ingesteld (mshome, workgroup etc). en schijven delen helpt ook om ze te laten zien in mijn netwerk..
Pagina: 1