[ASP/ADO/JET] Unspecified Error, geen enkele oplossing werkt

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is weer vrijdag, de database/server expert is vrij net zoals toen een HDD het begaf enkele maanden geleden.. ;(

Goed.. nu het probleem! Sinds enige tijd, dat kan sinds vanmorgen zijn of al sinds enige dagen, geeft ASP errors bij het openen van een MDB database:
code:
1
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=E:\Sites\klantnaam\database\diensten_2.mdb"

Hoe lang dit al zo werkt? Geen idee, de betreffende sites zijn eeuwen oud en eens in de week krijgen ze een verdwaalde bezoeker. Toch is er al zeker twee maanden niks softwarematigs geupgrade op de server en ook de code is niet veranderd. Het ligt ook niet aan 1 website, het gaat over meerdere tegelijk.

Comprimeren/herstellen database: niks.
Restarten IIS: niks.
Rebooten server: niks.
Reinstall MDAC: niks.
Rechten instellen op temp folders: niks.
Rechten instellen op database en folders: niks.
etc. etc. etc.

De code is dan wel oud maar ook goed, misschien dat op een enkele locatie de connection niet wordt afgesloten maar dat zal een uitzondering zijn die niet op twee verschillende servers meerdere sites plat legt.

Ik heb MDAC al opnieuw geinstalleerd, ik heb de iuser rechten gegeven op z'n beetje de hele server, ik.. ik heb alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden, behalve dan een nieuwe server + nieuwe OS installatie etc.

Kan het een HDD probleem zijn? Kan, tuurlijk, alleen hebben we het op de lokale testomgeving ook.. hetzelfde probleem dus. Hier alvast een lijstje met GoT/Google resultaten:Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is je database niet corrupt en werkt een compact & Repair niet?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo