Toon posts:

Programmeren in welke taal? Hoe dit maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://yppedia.puzzlepirates.com/Treasure_drop

Ik zou graag om bij te leren het spel "Treasure Drop" willen programmeren,
ik weet alleen niet goed in welke taal ik dit het best doe en zeker niet goed hoe ik het grafische gedeelte moet doen.

Kunnen jullie mij een beetje op weg brengen en eventueel wat tips en tutorials geven?

Bij voorbaat dank.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De taal maakt niet echt uit. Ik zou als ik jou was de taal doen die ik 't beste kende.

Als je nog helemaal van 0 af aan moet beginnen met leren programmeren, dan zou ik eerst eens een mooi Java-boek kopen en dan langzaamaan starten. Tover eerst maar eens de tafel van 7 op het scherm ;-)

(Ik beveel dus Java aan, want dat doet het p zowat elk platform, er is enorm veel hulp beschikbaar op internet, en je kunt er allerlei enorm goede en gratis tools voor downloaden. Voor Perl,Ruby,Python etc geldt min of meer hetzelfde)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Stel... Ik neem Visual Basic .NET als programmeertaal.

Hoe doe ik dan de grafische layout en de grafische animaties,
de rest lukt me wel alleen...

Bijvoorbeeld dat zo'n centje de switch flipt moet echt te zien zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 17:21 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:20:
Stel... Ik neem Visual Basic .NET als programmeertaal.

Hoe doe ik dan de grafische layout en de grafische animaties,
de rest lukt me wel alleen...

Bijvoorbeeld dat zo'n centje de switch flipt moet echt te zien zijn...
Zou ik niet doen. Java of Flash lijken mij geschikter om zoiets in te gaan maken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Weer het zoveelste "welke taal" topic.
1 ding: Het maakt (navenant) geen ene moer uit welke taal je gebruikt (nee, echt niet TXC). Je kunt met wat DirectX of OpenGL of whatever stoeien met eender welke taal, maar ook met Flash, Director en ga zo maar door. Het is dus PRIMA mogelijk met VB.NET, maar net zo goed met Pascal, Delphi, VB6, C#, C++, Java, enzovoorts.

pick one (en inderdaad, niet met elke exotische taal is het (makkelijk) te maken)

En je zult toch echt wat meer onderzoek moeten doen hoe je dat grafische deel voor elkaar gaat krijgen, dat gaan we je niet "effe" voorkauwen. Ik zou me eens verdiepen in DirectX (directDraw), OpenGL of welke andere 2D library dan ook... Ik zou zeggen: Doe je nick eens eer aan :Y) ;)

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 09-12-2005 17:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 17:18
Ik enkel RobIII bijtreden.
We hebben hier al duizend dergelijke topics gehad; de taal maakt niet uit. Neem de taal die je het beste beheerst. Als je nog niet kunt programmeren, dan zou ik dat eerst leren, en niet direct te hoog grijpen door een spel te gaan maken.

Succes. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.