hoe add ik meer "quick launch bars"?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ashiek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-03 16:08
hallo

wie heeft of kent een tool waarmee ik meer quick launch bars kan plaatsen?
net zoals naast mijn Start knop is er een quick launch bar, en precies zo een quick launch bar wil ik ook boven hebben zodat ik daarop ook snelkoppelingen van toepassingen kan plaatsen net zoals op de originele quick launch bar van windows

wie kan mij hiermee helpen?

mvg

ashiek

...

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Maak een folder aan met wat koppelingen erin. Als je die vervolgens op je desktop net boven (of links of rechts) buiten je beeld sleept zal Win (XP in ieder geval) hier een bar van maken. Dat is in ieder geval een stap in de richting van wat je zoekt volgens mij.

http://specs.tweak.to/9537

• ashiek
hmm ja.. ik was bang dat ik zo een reply zou krijge :(

is er echt geen andere manier met een tool ofzo?
want ik wil echt niet speciaal daarvoor een map aanmaken begrijp je..

zeg maar net als in linux
daar kan je op die taakbalk van linux ook zoveel pictogrammen plaatsen is er niet zoiets voor windows? een tool of iets dergelijks?

...

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 21:07
Tony diNovo schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:43:
Maak een folder aan met wat koppelingen erin. Als je die vervolgens op je desktop net boven (of links of rechts) buiten je beeld sleept zal Win (XP in ieder geval) hier een bar van maken. Dat is in ieder geval een stap in de richting van wat je zoekt volgens mij.
Cool...dit wist ik dus ook niet...werkt trouwens ook in Win2000 :Y)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Een werkbalk bestaat nu eenmaal uit snelkoppelingen in een directory / map. Dat maakt toch niet uit?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• ashiek
Pino schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:50:
Een werkbalk bestaat nu eenmaal uit snelkoppelingen in een directory / map. Dat maakt toch niet uit?
okee....
als ik nou een directory op me bureaublad maak en die dan ergens boven sleep, en daarna die map verberg dan verdwijnt het niet ofzo toch?

...

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35
Tony diNovo schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:43:
ashiek schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:45:
hmm ja.. ik was bang dat ik zo een reply zou krijge :(
maar dit kan je ook met je Taakbalk doen...

maak een map met daarin snelkoppelingen,
Klik vervolgens in je taakbalk op de rechtermuisknop,
ga naar 'Werkbalken' => 'Nieuwe Werkbalk' en selecteer je mapje...

nu issie toegevoegd aan je taakbalk,
moet je alleen nog even erop rechtsklikken en de naamgevingen en tekstlabels uitzetten
en dan lijkt 'ie precies op je Quick Launch :)
ashiek schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:53:
okee....
als ik nou een directory op me bureaublad maak en die dan ergens boven sleep, en daarna die map verberg dan verdwijnt het niet ofzo toch?
je mapje moet wel blijven bestaan idd

[ Voor 16% gewijzigd door Chillz op 09-12-2005 17:01 ]

Leeg - Sinds 20180907

• Pino
  • Laatst online: 08:53
ashiek schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:53:
[...]

okee....
Ik heb gewoon een map "D:\werkbalken\werkbalk" daar staan al mijn werkbalken. Die kun je ook koppelen door met je rechtermuisknop op de taakbalk te klikken en 'werkbalken' 'nieuwe werkbalk' te kiezen. Die kun je vervolgens slepen naar waar je wilt en automatisch verbergen enz.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Je kan altijd een nieuwe werkbalk maken door je quicklaunchbar te gaan zoeken handmatig :) Zit ergens in je documents and settings.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Ik zou die nog even in je topic titel willen zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Je zou windock kunnen downloaden , dat is een balk net zoals bij mac OS x daar kan je dingen in slepen en dan heb je een quicklaunchbar, t voordeel is , je kan er zoveel in doen als je wil.
en als het er te veel zijn kan je scrollen

"Stilte, een gat in het geluid...."

• SYQ
  • Niet online

SYQ

heb tijdje terug ook gezocht naar mooie oplossingen, beste blijft toch die van xp zelf. vreet weinig resources omdat het al een onderdeel is van xp zelf. ff nieuwe mapje maken, deze selecteren op je huidige werkbalk.

en deze slepen naar de zijkant. vervolgens kies je voor op voorgrond + automatisch verbergen

en dna krijg je zoiets :)

Afbeeldingslocatie: http://files.ugurr.com/dumpbox/sidebar.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 10-12-2005 10:24 ]

Pagina: 1