Toon posts:

DNS vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Je kan in je opties van je internet verbinding (heb het nu over kabel, ADSL e.d.) verschillende DNS adressen invullen. Primair en Secundair natuurlijk maar ook van andere providers en dit werkt ook gewoon. Ik kwam hierachter omdat bART bij mij vandaag steeds plat gaat. Ik heb nu een andere DNS ingevuld en Inet werkt weer bij behoren.
Nu mijn vraag is of het nou uit maakt of er andere providers zijn die juist een hele goede, en vooral snelle, DNS servers gebruiken waar je dan je voordeel aan kan doen. Snappen we hem? Misschien wat vaag uitgelegd maar mensen die dit hebben gedaan moeten het vast wel snappen waar ik naartoe wil ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Mooi daar was ik niet bewust van!
Thanks..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ga ik kijken en dan staat er niks...daar heb ik dus niks aan. het gaat er bij mij om of het juist uitmaakt of je een andere neemt. Snelheid bijvoorbeeld of maakt het geen reet uit?

Verwijderd

kijk eens op de sites van die gratis providers.
Daar staan soms ook de DNS nummers op. Voer die in, en klaar:)

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 16:24 schreef CRiViT het volgende:
Hmm ga ik kijken en dan staat er niks...daar heb ik dus niks aan. het gaat er bij mij om of het juist uitmaakt of je een andere neemt. Snelheid bijvoorbeeld of maakt het geen reet uit?
als je nou alle dns servers pingt neem je gewoon diegene met de laagste.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 18:30 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
kijk eens op de sites van die gratis providers.
Daar staan soms ook de DNS nummers op. Voer die in, en klaar:)
Volgens mij snap je het niet of lees je mijn vraag niet. |:(
Ik vraag of het uit maakt? Is het sneller, heeft het nut (behalve als die down is)? DNS adressen kan ik aankomen dat is het niet....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 18:34 schreef achappey het volgende:

[..]
als je nou alle dns servers pingt neem je gewoon diegene met de laagste.. :)
Dit is wel een idee inderdaad =)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.