Toon posts:

System valt telkens uit bij het installeren van Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC die telkens automatisch afsluit als ik windows XP probeer te installeren.
Bij het laden van de drivers (het bekende windows blauw scherm) na ongeveer 30/40
seconden sluit het systeem spontaan af. Gek genoeg is dat als ik het systeem in het BIOS
scherm laat staan dan blijft het systeem wel in de lucht. Ook Windows opstarten mbv
Winternals Commander lukt wel.

Nadat het systeem spontan is uitgegaan, kan ik het systeem niet direct opstarten zonder eerst
de aan/uit knop an de achterkant van de voeding te gebruiken, oftewel ik moet de stroom volledig
afsluiten voordat het systeem weer wi starten.

Ik heb van alles geprobeerd, de volgende onderdelen zijn (tijdelijk) vervangen :

Hard Disk,
Memory,
Moederboard,
Voeding,
Kast.

Tijdelijk betekend in dit geval dat ik het systeem heb getest door bovengenoemde onderdelen
uit andere (werkende) systemen te gebruiken in een poging om het probleem te traceren. Helaas zonder resultaten. Inmiddels heb ik (muv het moederbord) alle originele onderdelen weer ingebouwd
Processor en videokaart heb ik niet vervange omdat ik geen passende onderdelen in huis had.
De processor temperatuur wordt (in de BIOS) niet hooger dan 55 graden.

Systeem spec :

AMD 2600XP Processor
Asus ATV400MX Moederbord
512MB Geheugen
ATI Videokaart
WD120 Hard Disk

Wie kan mij helpen ? Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Bvd, NN.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

Through the...

Volgens mij bedoel je de A7V400-mx

En volgens asus.nl heeft die een ingebouwde videokaart. En ik zie in je specs staan dat je een ATi-videokaart er in geprikt heb.

Heb je in de BIOS de integrated video uitgeschakeld? Anders krijg je conflicten.

Of gebruik gewoon de integrated video en kijk of het dan wel werkt

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:35:
Volgens mij bedoel je de A7V400-mx

En volgens asus.nl heeft die een ingebouwde videokaart. En ik zie in je specs staan dat je een ATi-videokaart er in geprikt heb.

Heb je in de BIOS de integrated video uitgeschakeld? Anders krijg je conflicten.

Of gebruik gewoon de integrated video en kijk of het dan wel werkt
Ja inderdaad, ik bedoelde de A7V400-MX. De integrated Video on board stond op auto, maar die heb ik handmatig op disabled gezet en opnieuw geprobeerd windows te installeren via de onboard video maar ook dan viel het systeem spontaan uit.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
zet je agp speed eens wat lager in je bios (1x)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01
Ondertussen staat deze pc bij mij thuis. De TS is een vriend van me en hij kwam er niet uit.
Nou, waarschijnlijk ik ook niet.

Wat heb ik gedaan:
-voeding vervangen door een nieuwe Tagan 480W
-geheugen vervangen
-bios settings gecontroleerd
-gecheckt of er een nieuwe bios versie beschikbaar is: 1009 is de nieuwste en staat erop
-agp videokaart eruit gehaalt: draai dus alleen op onboard videokaart

Verder heb ik ook al 2 keer meegemaakt dat de pc ook in het bios uitvalt. Gewoon kijken naar de hardwaremonitor en na een minuut of 5 stopt die ermee.

Temp van mobo loopt op tot goed 30 graden.
Temp van CPU loopt op tot een kleine 60 graden.

Iemand nog tips?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja, als de temp van de cpu nu al 60 graden is dan zou ik de koeler maar eens gaan controleren.
Want misschien heb je in de bios wel de instelling aanstaan dat hij bij 70 graden automatisch uitspringt. Voel eens eerst aan de koelvinnen of deze ook echt warm worden.

[ Voor 48% gewijzigd door MasterMike op 21-12-2005 10:07 ]

Verwijderd

Temp van mobo loopt op tot goed 30 graden.
Temp van CPU loopt op tot een kleine 60 graden.
De CPU temperatuur van deze 2600+ zou in BIOS scherm (= minimum load) niet zo hoog mogen zijn. Ik zou inderdaad even de koeling in de gaten houden. Ik weet niet wat voor koeler erop zit, maar ik raad je aan iets anders dan de standaard boxed koeler van de 2600+ te nemen.

Temperatuur CPU in BIOS mag iig niet boven de 45 uitkomen bij minimum load.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01
MasterMike schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:07:
Ja, als de temp van de cpu nu al 60 graden is dan zou ik de koeler maar eens gaan controleren.
Want misschien heb je in de bios wel de instelling aanstaan dat hij bij 70 graden automatisch uitspringt. Voel eens eerst aan de koelvinnen of deze ook echt warm worden.
Het automatisch uitgaan van het systeem heb ik uitgezet.
Ik zal vanavond eens de koeler vervangen: is volgens mij een boxed koeler. Heb nog wel een Spire koeler liggen, die eens proberen (samen met een beetje artic silver).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
hoe voelt de koeler aan als die uitvalt? kun je em nog 5 seconden vasthouden? of is ie te heet?

PSN: djmurcielago

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

een vers laagje artic silver koelpasta en het koelblok stofvrij maken kan echt wonderen doen voor je temps

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1