Yeets
Ik zou graag eens jullie mening willen weten over de toekomst van processors in het algemeen (dus niet enkel van Intel, AMD, IBM,...).
Volgens Moore's Law worden chipsets van processor voortdurend kleiner tot een punt dat dit niet meer kan.
Houdt die oplossing het verbeteren van de structuur (pipelines en deze) in of zal er een totaal nieuw concept ontwikkeld worden (cell bijvoorbeeld)? Of zal de processor eeuwig hetzelfde blijven en zullen programma's e.a. zich maar moeten aanpassen aan de processor? (Kan ik mij moeilijk voorstellen).
Ik weet dat je om te surfen, te mailen en wat aan tekstverwerking te doen je al die snelheid niet nodig hebt maar voor vele andere zaken wel. En zelfs deze programma's zullen voortdurend veranderen en nieuwe functies krijgen waardoor er toch meer vereist zal worden.
Hoe zien jullie dit?
Greetz
Roadmaps kan ik in overvloed zelf lezen en komen hier dus niet aan bod. Het is ook de bedoeling niet van het topic.
Ik zou graag eens jullie mening willen weten over de toekomst van processors in het algemeen (dus niet enkel van Intel, AMD, IBM,...).
Volgens Moore's Law worden chipsets van processor voortdurend kleiner tot een punt dat dit niet meer kan.
Maar volgens mij moet op een bepaald moment ook de processorsnelheid een barrière tegenkomen waardoor het niet sneller meer kan. Nochtans wordt software alsmaar beter en vraagt het steeds meer kracht/snelheid van de processor en grafische kaart. Op het moment dat de processor (zoals wij die nu kennen) op z'n limiet zit zal hiervoor dus een oplossing moeten worden gezocht.De wet van Moore
Hoe snel wordt een nieuwe chip kleiner?
Toen Gordon Moore in 1965 een speech aan het voorbereiden was over de vooruitgang van de computertechnologie, zag hij in een grafiek iets opmerkelijks. Elke nieuwe chip die uitkwam, had ongeveer tweemaal zoveel capaciteit als zijn voorganger en kwam een jaar later op de markt. Hij voorspelde toen dat de rekenkracht van computers exponentieel toe zou nemen (later stelde hij de tussenperiode van een jaar bij naar achttien tot vierentwintig maanden.
Deze voorspelling heet nu de wet van Moore en men verwacht dat deze nog minstens twintig jaar zal gelden. Wetenschappers in Silicon Valley doen wel natuurlijk heel hard hun best om deze al eerder te ontkrachten...
Houdt die oplossing het verbeteren van de structuur (pipelines en deze) in of zal er een totaal nieuw concept ontwikkeld worden (cell bijvoorbeeld)? Of zal de processor eeuwig hetzelfde blijven en zullen programma's e.a. zich maar moeten aanpassen aan de processor? (Kan ik mij moeilijk voorstellen).
Ik weet dat je om te surfen, te mailen en wat aan tekstverwerking te doen je al die snelheid niet nodig hebt maar voor vele andere zaken wel. En zelfs deze programma's zullen voortdurend veranderen en nieuwe functies krijgen waardoor er toch meer vereist zal worden.
Hoe zien jullie dit?
Greetz
Roadmaps kan ik in overvloed zelf lezen en komen hier dus niet aan bod. Het is ook de bedoeling niet van het topic.