[.htaccess]eigen 403 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:03
Ik wil graag een .htaccess maken met daarin een redirect voor een eigen 403-page.

mijn .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
order allow,deny
deny from xxx.xxx.xxx.xxx
allow from all

ErrorDocument 403 /errors/403.html

Als ik die laatste regel eruit haal word ik perfect geblokt als ik mijn eigen IP ingeef. Ik krijg dan een 403-error. Maar als ik nu die regel erbij zet wordt het een 500 pagina: internal error.

Als ik de pagina rechtstreeks aanroep, doet ie het ook prima zoals ik het wil. Maar via de .htaccess niet.

http://lists.debian.org/debian-apache/2004/06/msg00173.html lijkt hiermee te maken te hebben, maar ook in de root plaatsen heeft geen zin. Doet het nog steeds niet (regel wordt dan natuurlijk ErrorDocument 403 /403.html)

Iemand een andere optie?

Verwijderd

ik heb geen ervaring met die apache configuratie hell, maar ik gok:
order deny, allow

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Waarschijnlijk blokkeer je de regel ErrorDocument in je httpd.conf, waardoor het een niet toegestaan directive is in de .htaccess files. Je zult iets van AllowOverride FileInfo op moeten nemen (pin me er niet op vast)

Althans, dat is meestal het geval als zo'n extra regel een 500 geeft. Kijk ook eens in je error.log, daar staat vaak in wat er mis is.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:03
dankje, ik ga het eens navragen bij serverbeheer... Je moet dus naast .htaccess ook nog extra regels doorgeven voor wat wel en niet mag in een .htaccess? Gaan het iig nakijken...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Paultje3181 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:13:
dankje, ik ga het eens navragen bij serverbeheer... Je moet dus naast .htaccess ook nog extra regels doorgeven voor wat wel en niet mag in een .htaccess? Gaan het iig nakijken...
Klopt. Via het AllowOverride commando. Vaak staat die alleen op AuthConfig, zodat mensen hun eigen HTTP authenticatie (de bekende popup) kunnen instellen.