Radeon 9800 pro probleem

Pagina: 1
Acties:

• assifv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-08 08:03
Wij hebben thuis een ATI radeon 9800 pro in ons systeem. Laatst heb ik de nieuwste driver van ATI geinstalleerd. Volgens mij Catalyst 5.11. Alles draaide enige dagen naar behoren. Tot afgelopen maandag. Ik start de computer op, en ik zie allerlei paarse en groene verticale lijnen door het beeld lopen. Deze lijnen bleven een paar dagen en gingen langzamerhand weg. Maar geen enkel spel doet het sinds die lijnen er zijn.
Als ik Age of Empires 3 op probeer te starten geeft hij aan dat we een ´0 mb radeon 9800 pro´ hebben.
Het lijkt er dus op dat ons geheugen het niet meer doet, dat het is doorgebrand ofzo. We hebben de kast al open gehad, maar aan de kaart zelf is niks te zien.

Verder doe ik niks aan overklokken enzo.

Kunnen jullie mij helpen?

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 14:49
Probeer eens de oude driver er terug op te zetten (die je op de cd mee kreeg bij je 3d kaart).

Vind het wel gek dat je 0 mb geheugen hebt dat zou betekenen dat alle chips kapot zijn (en dan zou je volgens mij geen windows kunnen draaien).

Ik heb ook eens gehad dat er geugen chips doorgebrand waren op een oudere 3d kaart van ATI maar toen was het maar 1 geheugen chip (ik had dus nog wel geheugen over). Hierdoor kreeg ik allemaal lichtere balken/strepen in beeld en zagen de letters er in die balken uitgewreven uit.

Ik heb wel al vaker gehoord dat de 9800 pro een hitte probleem heeft.

Ik heb zelf ook een 9800 pro gehad. Deze is na 1,5 jaar ook doorgebrand (ik had er zelfs een betere koeler (VGA silencer) opgezet omdat de orginele koeler de helft van de tijd stil viel onder het spelen en mijn spellen dus vast liepen).

En als je niets aan de 3d kaart heb veranderd kun je hem terug brengen/sturen als je nog garantie hebt want dit valt binnen de garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door Jesp_J op 09-12-2005 15:58 ]

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 19:52
Nou ik zou zelf de 9800Pro eens in een andere computer zetten. Het je het probleem nog steeds weet je iig dat het aan de kaart ligt. Misschien kapotte videokaart bios of iets doorgebrand.

• Jozzy
En probleem al opgelost?

• assifv
Nee.

We hebben er een andere monitor op aangesloten, maar het ligt echt aan de kaart. We hebben geen andere computer waar ik de kaart in kan zetten.

Ik heb een oude driver (5.5) geinstalleerd, en toen werden de lijnen nog veel erger. Dus toan maar weer de nieuwe driver (5.11) erop gezet. Toen wou ie niet meer opstarten en moesten we het in veilige modus doen. Erg vreemd allemaal.
Ik heb nu niet echt last van de lijnen, maar je kunt geen games spelen.

Iemand nog ideeen?

• Jozzy
Als je werkelijk geen andere pc hebt, en ook niet ff de kaart bij de pc van een vriend kan in bouwen, zou ik in jou geval format C & reinstallatie van Windows doen.

Maar als ik het allemaal zo hoor ga ik er vanuit dat de kaart kapot is.

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb ook een radeon 9800 pro (256mb). Ik heb ook wel eens last gehad van deze verschijnselen, echter had ik deze toen de standaardkoeler er nog op zat (echt een brak ding als je het mij vraagt). Nu zit er een zalman heatpipe koeler + fan op en sindsdien nooit meer last van gehad.
In jouw geval denk ik dat er misschien iets is doorgebrand. Heb je toevallig ergens nog een oude videokaart liggen, die je even in je pc kan zetten?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 17:06

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ja, draait je fan nog wel rond? cq wordt je koelblok erg heet als je de pc een tijdje aanhebt staan?

Verschijnen de lijnen direct na het opstarten van de nog koude pc? Of verschijnen ze pas na een tijdje?
Als je fan nog goed draait, koelblok niet bloedheet is, en de lijnen direct verschijnen na het opstarten, vrees ik gewoon dat er iets aan je pc stuk is. Of je moederbord(agp) of het geheugen van de videokaart.
Om dit uit te sluiten moet je gewoon de kaart in een andere pc testen. Ga gewoon met die kaart naar een van je vrienden ofzo, en probeer hem daar eens.
(als je kan kiezen welke vriend te nemen, zou ik degenen kiezen die al een ATI kaart heeft, en geen nvdia...;))

systeem specs

• assifv
We hebben ondertussen een 6600 GT gekocht en er in gezet, en alles draait naar behoren. Ik heb de kaart in een ander systeem gezet, dit is een oude pentium 2 450mhz. Hier start hij windows 98 niet eens op met die kaart erin. Maar dat ligt aan het leeftijdsverschil denk ik.
Pagina: 1