HP 7586B plotter

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
Ik heb een HP7586B plotter gekregen. Volgens de gever zou hij nog moeten werken, toch krijg ik hem niet werkend.
Toen ik hem kreeg zat er een kapotte kabel bij. Ik heb op de hp site gelukkig een pin layout voor de kabel kunnen vinden op: http://h10025.www1.hp.com...en&cc=us&docname=bpp01402
Ook stond daar een confidence test op. Deze test levert bij mij een error op (e23).
Verder doet de kabel niets, ook niet met het echo commando dat ook op die site staat(om de verbinding te testen).
Heeft iemand mss een handleiding/drivers van deze plotter? Of weet iemand waar deze error door komt?

[edit]
ff een update:
Ik heb hem nu wel zover dat hij die testpagina gaat afdrukken... e23 heeft er mee te maken dat hij de grootte van het papier niet kan bepalen.

update2:
Ook wil de plotter nu wel via de kabel een kalibratiepagina afdrukken, maar ik krijg het in autocad niet voor elkaar om verder met de plotter iets te plotten

[ Voor 24% gewijzigd door trinite_t op 09-12-2005 17:46 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• trinite_t
Ik heb hele plotter nu werken in autocad. Maar nog geen manual of windows-drivers gevonden. Niemand die ergens ver weggestopt iets hiervoor heeft liggen? Vooral een manual zou erg prettig zijn, ivm alle knopjes op de plotter waarvan ik ongeveer weet wat ze doen, maar nog steeds niet precies... alsmede alle errornrs.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
ik heb een beetje voor je gezocht, maar ik heb niks kunnen vinden. Er staat wel op die site vand ie link een part nr. voor die gebruiks aanwijzing. Mischien dat je hem kan bestellen

Hallo!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ik heb een 7475A maar misschien werkt deze wel ongeveer hetzelfde.
met dit commando kon ik de compoort goed instellen onder XP, uitvoeren in command prompt

MODE COM1:9600,N,8,1,P

Voor windows XP is geen HPGL driver, wel een look-a-like dat staat ergens in dit topic
[rml][ faq] Cheap and easy PCB making[/rml]
Met die driver kan ik vanuit word en powerpoint "printen" maar ik gebruik hem met eagle om pcb's te maken. Controleer ook de jumper settings... dat duurde bij mij ook even voor ik dat door had :S
Kan je wel een self test plot laten doen?

blabla

• trinite_t
De jumper settings staan in die link die in m'n startpost staat. Evenals dat commando van jou.. Je kunt ook gewoon de jumper settings overnemen in de poortsettings van de drivers (iig bij autocad)

Verwijderd

knopjes

errors

en meer

gewoon bij HP natuurlijk 8)7
Pagina: 1