Toon posts:

Sennheiser HD 447? bij de Aldi

Pagina: 1
Acties:
  • 5.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ter vervanging van mijn oude Labtec headsetje op zoek naar een 'goeie' low-budget hoofdtelefoon. Ik gebruik de mic nooit meer en heb dus geen behoefte aan een nieuwe headset. Ik zal hem het meeste gebruiken voor het luisteren van mp3's op de compu en ook zal ik hem wel eens willen gebruiken voor onderweg (trein etc) bij een mp3 speler.

Nu staat er in het nieuwe Aldi foldertje een Sennheiser hoofdtelefoon voor € 19,99. Te oordelen naar het plaatje gaat het hier om de HD 447. Op de Sennheiser site staat echter geen info over dit product. Ook Google levert maar enkele summiere resultaten zoals deze.

Heeft iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon en wat zouden evt. andere aanraders zijn in de prijsklasse van om en nabij de 30 euro (liefst een open model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD 201 en 202 zitten ook in die prijsklasse. Vooral de 201 klinkt erg goed voor zijn prijs (25-27,5). Ze zijn wel allebei gesloten, maar vallen redelijk goed om je oren heen. (Niet te vergelijken met een HD580/600 qua comfort natuurlijk.)

Andere merken hebben ook vast wel opties, maar daar ben ik niet zo thuis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Wildfire

Joy to the world!

De HD457 lijkt er precies op... http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/05177

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 09-12-2005 17:28 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit is volgens mij Inderdaad de 457. Dit een koptelefoon uit de streetwear serie, vandaar dat je hem waarschijnlijk niet kon vinden ;)
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/05177
Hij lijkt wel een beetje op de 497 echter heeft die meer omsluitende oorschelpen.
Ik ga denk ik ook deze koptelefoon kopen, voor 20 euro een leuke koop. bedankt voor de tip :)

Alleen komt het frequentie bereik niet overeen:
25.....21000 Hz >> Sennheiser website.
20-21.000 Hz >> Aldi website.
Alhoewel dit volgens mij gewoon een druk fout is. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Satch op 09-12-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Niet slecht maar de HD201 is bij de wehkamp nu €15 zie ik. Das ook geen geld. Was vandaag bij de media markt en wou daar de HD202 halen voor €30 maar die hadden ze niet. Denk dat ik de HD201 bestel dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Metal schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:00:
Dit is volgens mij Inderdaad de 457. Dit een koptelefoon uit de streetwear serie, vandaar dat je hem waarschijnlijk niet kon vinden ;)
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/05177
Hij lijkt wel een beetje op de 497 echter heeft die meer omsluitende oorschelpen.
Ik ga denk ik ook deze koptelefoon kopen, voor 20 euro een leuke koop. bedankt voor de tip :)

Alleen komt het frequentie bereik niet overeen:
25.....21000 Hz >> Sennheiser website.
20-21.000 Hz >> Aldi website.
Alhoewel dit volgens mij gewoon een druk fout is. :)
Van de Aldi? Meestal hebben koptelefoons toch wel een minimale freq. van 20Hz, of heb ik dat nu fout?
Niet dat het veel uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Op het plaatje staat toch echt 447 :?

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_50/BILD06.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
rik schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:07:

[afbeelding]
Ik vind genoeg links naar de sennheiser 447 via google, alleen zien die er allemaal net anders uit. En dan met name het deel aan de buitenkant van de oorschelp. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:22

MasterNL23

alias Japie

weet iemand al welk model het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Wildfire

Joy to the world!

rik schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:07:

[afbeelding]
Links Aldi's HD 447, rechts Sennheiser's HD 457.

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_50/BILD06.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/resources/128A78B3F956F63EC1256FA900505E3D/$File/5177_pro2.jpg

Praktisch hetzelfde.

Waarom doen we allemaal zo moeilijk trouwens? Laat de TS gewoon ff naar Sennheiser mailen.

[ Voor 41% gewijzigd door Wildfire op 11-12-2005 00:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

waarom moet de TS mailen? zelf te lam om even een mailtje te sturen?

wel een mooie actie van Aldi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaKo_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-08 22:35
Als ik het goed zie, is de schelp van de 457 een stukje groter dan van de 447. Daar past dus ook een grotere speaker in. En beter geluid lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Niet online
_MaKo_ schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:17:
[...]

Als ik het goed zie, is de schelp van de 457 een stukje groter dan van de 447. Daar past dus ook een grotere speaker in. En beter geluid lijkt mij.
Nee, die schelp is gewoon meer naar beneden geschoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

RoD schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:59:
[...]

Van de Aldi? Meestal hebben koptelefoons toch wel een minimale freq. van 20Hz, of heb ik dat nu fout?
Niet dat het veel uitmaakt
Als jij blind in specs gelooft... :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 20:38
IK denk dat ik deze ook ga halen maar iemand anders wees mij inderdaad op de Sennheiser 201. Ik last op een andere site dat de 201 nogal strak om je hoofd zit (en er zo veel druk op en rondom je oren komt te liggen). Dit moet ik absoluut niet hebben want daar krijg ik hoofdpijn van (en pijn van in mijn nek op een of andere manier). Heeft iemand hier ook last van i.s.m. de 201 (of 447/457)?

Mocht deze niet goed zijn dan breng ik hem terug naar de aldi en ga ik de 201 bestellen op wehkamp!

[ Voor 12% gewijzigd door Bart1983 op 11-12-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser HD201 gekocht bij Wehkamp (voor 15! euro). Ik moet zeggen dat ik het een fijne headset vind hoewel ik wat grotere oren heb drukken de schelpen lichtjes tegen m'n oren.
Dit is trouwens niet irriterend maar wel een opmerking waard.

Verder is het geluid voor het geld zeker de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
JT schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:39:
[...]

Als jij blind in specs gelooft... :)
Ik "geloof" niet in specs, ik weet alleen niet welke specs ik nu moet geloven aangezien op beide sites wat anders staat ;) Aangezien het frequentiebereik vaak bij 20hz begint dacht ik dat Sennheiser zelf een foutje had gemaakt. Dit alles staat los van wat het voor gevolgen heeft op de geluidskwaliteit, want dat zal zo nihil zijn dat je het niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik ga hem denk ook halen. En als hij niet bevalt gaat hij zo weer terug.
Overigens is de vergelijking met de HD201 niet echt goed. Dat is een gesloten koptelefoon, met veel meer geluidsisolatie dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wewt, ik ga deze echt halen. Ik hou niet bepaald van een knellende, dichte koptelefoon, dus deze lijkt me perfect. Verder wou ik echt een keer wat beters dan die ipod oordopjes, en wil ik ook wel warme oren deze winter op de fiets :D

En dat alles voor deze prijs, die aldi bij mij in de buurt gaat voor de bijl :)

edit: misschien een domme vraag hoor, maar kan zo'n sennheiser wel hard op je mp3speler? Want een nano is niet zo'n beste voeding lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Hangt af van de impedantie en gevoeligheid van de koptelefoon, moet je ff vergelijken met je dopjes.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:04:
[..]
edit: misschien een domme vraag hoor, maar kan zo'n sennheiser wel hard op je mp3speler? Want een nano is niet zo'n beste voeding lijkt me.
Qua impedantie zit het wel goed, de meeste dopjes zitten op 16 tot 32 Ohm, deze Sennheiser op 32. Qua gevoeligheid kan ik zo snel niets vinden, maar een 300 Ohm HD580 gaat op de gemiddelde mp3 speler voor mij ook al hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info :D

Ik kan trouwens niks van een HD 447 vinden op de site van sennheiser. De koptelefoon die daar het meest in de buurt komt is de HD 437. Het enige wat verschilt is volgens mij het kleurtje. :p

edit: ow, na inzoomen op het plaatje zag ik idd heel vaag 447 op de koptelefoon staan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hmm denk dat ik dat ding gewoon ga halen :) mijn huidige koptelefoon (een US Blaster USB360) doet het niet meer aan een kan vanwege een lamme draad... geen zin om te solderen :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus inderdaad een HD 447. Ben vanmorgen even wakker geworden door in de kou naar de aldi te fietsen. Eens even testen. Hij voelt robuuster aan dan hij eruitziet moet ik zeggen. Alleen ik heb bij het verstellen van de oorschelpen het idee dat ik ze er bijna aftrek. misschien is dit de nieuwigheid. Ok, het geluid uit mijn cheapass mp3speler klinkt al zeker zuiverder dan met mijn sony sbc hs520 nekbandding. En na het testen op mijn Sharp MD-MT180 geloof ik dat ik maar weer overstap naar het gebruik van minidisc... tot nu toe nog maar 1 nadeel kunnen ontdekken. De sennheiser scoort laag op de 'headbang-test' : 1 flinke headbang en hij ligt wel van je hoofd. Dit kan nadelig zijn voor als ik 'm wil gaan gebruiken tijdens de wintersport... verder is het een topding! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05
De Aldi zal wel 'n restpartij opgekocht hebben :?

Heb 'm ook gehaald, voordeel boven Wehkamp bestellen -> meteen hebben! In de trein op m'n harsens gezet en getest! Bij mijn NW-HD-1 doet 'ie het prima, ik heb de bas van de MP3-speler wel teruggeschroefd want er komt achterlijk diepe bas uit de koptelefoon. Ik ga 'm wel gebruiken op wintersport, hij houdt m'n oortjes lekker warm :Y) fijne grote zachte kussentjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True. ik ben er net achter gekomen dan als je de schelpen iets hoger zet dan 'normaal', dat hij dan beter aan je hoofd klemt. en er zit inderdaad een goede bas in. vandaar dat het zo'n meesterlijke combinatie is met mijn Sharp MD speler. Alleen wordt dat weer zo'n geklooi met analoog muziek op MD's zetten... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
hij isoleert geluid alleen niet optimaal. op m'n knie gezet en ik kon nog vrij aardig de muziek horen. Arme mensen naast mij in de trein .. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Puff_Danny schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:56:
hij isoleert geluid alleen niet optimaal. op m'n knie gezet en ik kon nog vrij aardig de muziek horen. Arme mensen naast mij in de trein .. })
Het is dan ook een open-hoofdtelefoon en niet een gesloten type. Meestal niet echt geschikt om te gebruiken in openbare gelegenheden ivm geluidsoverlast. Daar tegenover staat dat juist die types een betere geluidskwaliteit ten gehore brengen, volgens diversie audiofielen. (de hi-end's zijn dan meestal ook open hoofdtelefonen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 04:26
Heb hem net gekocht, vind hem er alleen niet zo mooi uitzien maar de kwaliteit is prima voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb hem net ook gehaald. Persoonlijk vind ik het wel een aardig design. Zit qua kleur in tussen de 437 (zwart) en de 457 (zilvergrijs); deze is wat donkerder grijs. Ik ben wel benieuwd wat voor product het nu eigenlijk is. Op internet vind je er niet veel van, en dan nog voornamelijk op buitenlandse sites. Toch is de tekst op de doos volledig Nederlands, dus hij is wel voor deze markt bedoeld.

Qua specificaties lijkt het een beetje op een 457 maar dan met een wat dieper doorlopend basbereik (20Hz ipv 25Hz, alhoewel dit soort specificaties toch onzin zijn, koptelefoons uit deze prijsklasse geven dat soort frequenties sterk verzwakt weer).

Raar dat ik er op de Sennheiser site niks over kan vinden. Was destijds met de MX750 dopjes ook al zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
Sybr_E-N schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:02:
[...]

Het is dan ook een open-hoofdtelefoon en niet een gesloten type. Meestal niet echt geschikt om te gebruiken in openbare gelegenheden ivm geluidsoverlast. Daar tegenover staat dat juist die types een betere geluidskwaliteit ten gehore brengen, volgens diversie audiofielen. (de hi-end's zijn dan meestal ook open hoofdtelefonen.)
Vandaar, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em vanochtend ook even gehaald, en de rest van de dag getest op school :P

Geluidskwaliteit is prima, zeker voor dit geld. Een enorme verbetering in vergelijking met de apple oordopjes die ik eerst had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
IK heb hem ook gehaald en ik moet zeggen prima ding. De kussentjes zijn lekker zacht en ik heb geen last van hoofd of nekpijn tot nu toe. De bass van deze hoofdtelefoon is echt goed. Ik heb zelfs de bass in Windows volume regeling omlaag gezet omdat hij zo hard was. De 3 meter kabel erbij is ook echt handig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:57:
IK heb hem ook gehaald en ik moet zeggen prima ding. De kussentjes zijn lekker zacht en ik heb geen last van hoofd of nekpijn tot nu toe. De bass van deze hoofdtelefoon is echt goed. Ik heb zelfs de bass in Windows volume regeling omlaag gezet omdat hij zo hard was. De 3 meter kabel erbij is ook echt handig !!
in mijn geval is die 3 meter kabel niet handig, want ik neem em altijd mee. Maar er zit gelukkig een handig "opwind ding" bij die je aan je riem kunt hangen.

Edit: en de bas is idd aaaasociaal :+ Snel ff de bass reducer aangezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik heb er vanmiddag ook een gekocht, ff aangesloten op mijn versterker, en getest met het volgende:
Nieuwe cd van Disturbed
cd speler analoog naar versterker, direct stereo programma, dus de directe output van de cd speler en moet zeggen dat ding doet het echt goed.

M'n gewone boxen klinken uiteraad beter dan dit ding, maar dat had ik ook wel verwacht. Zit nu alleen nog te overwegen of ik een verloopje voor m'n tel gaan halen zodat ik em in de trein kan gebruiken met de mp3 speler van m'n telefoon. Zo'n verloopje kost alleen evenveel als die koptelefoon :|

Trouwens wel heel netjes dat er ook zo'n verloopje voor zo'n dikke stekker bijzit, kon ik em gelijk aansluiten op m'n versterker :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sv3n op 14-12-2005 23:37 ]

Last.fm
Films!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Insane bass, echt niet te geloven, heb zwaar de bass moeten bijschroeven
Nieuwe headset in combo met een 25 jaar oude Marantz buizenversterker :*)

Met mazzel de allerlaatste gevonden onder een berg tafellakens in de Aldi, om half 1 waren ze dus al uitverkocht hiero.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Rev!
  • Niet online
het is een 457 , heb al 3 jaar zon ding. Komt echt top geluid uit(voor mijn maatstaven voor dat audiopuristen me komen kruisigen)

• The Zep Man
  • Laatst online: 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Nee, dat is het niet.

De HD 447 van de ALDI en de HD 457:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_50/BILD06.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.co.uk/uk/icm.nsf/resources/D9C5F21686745FB3C125708C003EF184/$File/5177_pro2.jpg

Ik zie toch duidelijke verschillen, hoewel ze waarschijnlijk wel dezelfde ontwerper hebben. ;).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

ik zie een paar verschillen, maar die kunnen ook aan het perspectief liggen

edit: @ svenn, klopt ja. Ik sloot em ook gelijk ff aan op mijn versterker ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 07:48 ]

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Wie geinteresseerd is in een vergelijking tussen de 447 en de 201 moet even in het topic over de 201 kijken, daar heb ik mijn bevindingen gepost.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

kheb er net 1 opgehaald en moet zeggen dat het goed klinkt en het draagcomfort is beter dan me andere headset

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik heb die Sennheiser HD447 ook gekocht maar ik ben er iets minder tevreden over. :/
Ik vind het geluid niet helder genoeg en teveel laag, hoewijl dit minder het geval is op de fiets, waarvoor ik hem wil gebruiken.
Ik vind het geluid wel veel beter klinken als je hem 90 graden naar achter draaid, dan komt er veel meer detail, maar dan blijft die weer niet zitten en zakt die van je oren af :(
Naja, hopen dat die na het inspelen beter klinkt...
Anders toch die HD201 bestellen. :)

• Rev!
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:22:
[...]

Nee, dat is het niet.

De HD 447 van de ALDI en de HD 457:
[afbeelding][afbeelding]

Ik zie toch duidelijke verschillen, hoewel ze waarschijnlijk wel dezelfde ontwerper hebben. ;).
dude ik heb toch de 457 en die is 100% gelijk aan het plaatje van die aldi... dus niet aan het rechter plaatje

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kwam zostraks bij de aldi.... hebben ze al de koptelefoons al uitverkocht...
hoe zit dat met de bevoorrading daar? komt er zaterdag nog weer nieuw ofzo?

• Satch
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:00:
kwam zostraks bij de aldi.... hebben ze al de koptelefoons al uitverkocht...
hoe zit dat met de bevoorrading daar? komt er zaterdag nog weer nieuw ofzo?
Is bijna altijd 1 malige levering bij aldi en lidl enzo. :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

damnit... naja dan maar ergens anders een senheiser vandaan halen...

• -DG-
McKaamos schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:12:
damnit... naja dan maar ergens anders een senheiser vandaan halen...
Je komt niet toevallig elke dag in Zutphen of Doetinchem? Dan mag je die van mij wel kopen, ik hou van een iets ander geluid (zoals ik al had gezegt) :)

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 15-12-2005 19:12 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

-DG- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:11:
[...]

Je komt niet toevallig elke dag in Zutphen of Doetinchem? Dan mag je die van mij wel kopen, ik hou van een iets ander geluid (zoals ik al had gezegt) :)
helaas, nee.

maja ik kijk wel een keer hier in de stad rond naar een soorgelijke sennheiser. moet vast wel iets te vinden zijn tegen een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijft dan nog wél het verschil in het opgegeven frequentiebereik:

HD 457: 25-21000 Hz
HD 447: 20-21000 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 457 wat qua uiterlijk hetzelfde (nagenoeg) ontwerp heeft als de koptelefoon die bij de aldi verkocht wordt. Het grootste nadeel vind ik, en waarom ik ook wat anders ga kopen, is dat na ongeveer een half jaar gebruik de schelpen heel erg los gaan zitten, en ze ook naar beneden glijden als er geen druk op gegeven wordt!!
Ik gebruik de koptelefoon overigens normaa, en ga er niet wild mee om, ik gebruik hem ook niet op straat, alleen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja. Een vriend van me heeft de 457 ook, en die had er na een paar weken al last van.....

Naja, ik denk dat ik de koptelefoon dan gewoon terug ga brengen (immers 3 jaar garantie), en dan haal ik dan wel een HD201 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 22:01
Ik denk dat het een speciale uitgave is van Sennheiser voor Aldi. Dit staat ook op het papiertje wat erbij zit ('Ten aanzien van het door u bij aldi gekcohte product...'). Maar ik ben er ook wel tevreden over en de rest van mn huisgenoten ook wel (geen geboem en geknal meer midden in de nacht;))

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb een HD 477 een leuk budget koptelefoontje :) tijdje terug gekocht bij BCC voor zo'n 20 a 30€

[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 27-12-2005 22:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_46/OFF09.HTM

Hij is weer te koop, voor degene die dat interessant vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
Welke is nou beter, de HD201(20 incl verzend bij wehkamp) of de HD 447(20 bij aldi)?

[ Voor 33% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-11-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08

XanderDrake

Build the future!

Nou, ik had dus eerst een HD201, deze is helaas naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.
Ben net langs de Aldi geweest, en kwam deze tegen, meteen gekocht (Sennheiser en Aldi == gouden combo).

Mijn conclusie, allebei de headsets zijn hun geld dubbel en dwars waard. De HD201 heeft vooral een heerlijk helder geluid, dus goede hoge en midden tonen. Bass is een stuk minder, snel gerammel enzo. Fijn aan de H201 is dat ie gesloten is, dus krijg je het volle geluids spectrum op je oren. Minder fijn eraan is dat ie niet 100% goed zit, je oren krijgen het snel heet en zweten.
De HD447 heeft echt onmogelijk goede bass weergave voor dit geld. Midden tonen zijn ook goed, dit zorgt voor een warm geluid. Hoge tonen komen op een normale (flat) equilizer minder goed naar boven, vergeleken met de HD201, maar als je die omhoog gooit is het ook prima. De HD447 zit een stuk beter, vaster op je hoofd. OK je kan er niet mee headbangen, maar dat kan je met de HD201 ook niet :P
Het zou top zijn als de HD447 ook gesloten was zoals de HD201, maar voor de rest is ie goed!

Effe erbij: de kabels van beide headsets zijn 3m, maar de impedantie van de HD447 is hoger dan de HD201. Dit wil zeggen dat de HD201 iets beter is voor MP3 speler gebruik dan de HD447, qua volume tenminste.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb hem ook, bevalt zeer goed

en hij is deze week ook bij de lidl in de aanbieding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik heb de sennheiser HD447 vandaag ook gehaald.

Eerste indruk:
Stevige verpakking met plastic en wat schuimrubber om de headset te verbergen.
De headset ziet er goed uit. Het viel me tegen dat deze niet om de oren heen zitten, maar daar heb ik niet zoveel last van (Wel de reizigers en bewoners die langs me komen).
De Sennheiser heeft een enorm lange kabel (3m dacht ik te zien). Handig maar ook een beetje onhandig.

Aansluiten & Testen
Nadat de HD447 in de achterkant van mijn speaker is gestoken start ik winamp op ...
Ik kies (sorry mensen) een belgische grindcore band "Aborted". Ik merkte op dat de rechterkant het niet deed. Niks aan het handje, speaker uit, kabel van speaker verwisselen met de koptelefoon en een ENORM hard geluid komt eruit.
Vlug maar zachter en de headset opgedaan en langzaam harder gezet.
Een aangenaam geluid met een duidelijk aanwezige bass. De headset zit op mijn groot hoofd niet echt gemakkelijk, de band kon wel wat langer voor mij, en de schelpen ietsje groter.

Het geluid
Aan bass is er zeker NIET te kort, de zware metal geeft mij een overdreven bass die ik toch graag beetje zachter wil hebben. Helaas heb ik op dit moment geen tijd om dit te veranderen.
Overgeschakeld naar mijn favoriete band "Children of bodom". Als gitarist en fan weet ik precies welke noten de band speelt. Het is echt een genot in me oren. Werkelijk fantastisch geluid voor het geld.
Op dit moment ben ik een live concert aan het beluisteren met een totaal ander geluid dan studio opname's.De bass is wederom hier aanwezig, dit is zeker iets wat ik ga veranderen.
De lichten gaan aan, en ik hoor het prachtige geluid van een startende auto gevolgd door een keyboard intro.
Wederom is het geluid perfect en veel beter dan de standaard Ipod oordopjes waarmee ik deze vergelijk.

Comfort
Dit is toch zeker een min puntje. Ik heb twee standen/opties:
1. Ik moet de headset helemaal naar achter doen voor een optimaal geluid. Maar hier wil hij vlug eraf glijden.
2. Helemaal naar voren, waarna ik hem een beetje omlaag druk. Hier is het geluid goed en zit hij ook comfortabel.
* ImmortalSoul kijkt eens goed naar de bouw van de headset en probeert het nu nog eens goed.
3. Net voor het punt zetten dat hij wil afzakken, en wederom omlaag drukken.

Conclusie
Uitstekende headset!
+ Goede (beetje overdreven bassweergave.
+ Goede prijs.
+ Goed duidelijk en warm geluid.

- Minder comfortabel wanneer je een groot hoofd hebt.
- Oorschelpen gaan NIET over je oren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren deze Sennheiser gekocht bij de Aldi voor 19,95 euro. 3 jaar garantie. ik moet zeggen, voor die 20 euro zeker het geld waard. Fijn warm geluid (zeker op mijn Sony STR-830 QS receiver). Min puntje is echter dat de hoofdtelefoon wat onkomfortabel zit na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Ik heb hem een hele tijd terug al gehaald en hij bevalt me nog steeds erg goed. In het begin had ik nog wel eens het probleem dat bij lang gebruik mijn rechter oor een klein beetje pijn begonnen te doen. Dit kwam omdat dan het zachte kussentje niet dik genoeg was en daarom iets hards tegen mijn ook aan drukte. Dit was echter voor korte duur want op een of andere manier heb ik er daarna geen last meer van gehad. Voor de prijs is dit gewoon echt een super goede hoofdtelefoon! Hiervoor had ik trouwens een Philips hoofdtelefoon (ook van de aldi/lidle). Deze kon bij lange na niet tippen aan de Sennheiser.

Ik vraag me wel het volgende af:

Persoonlijk vindt ik dat de Sennheiser HD 447 super mooi geluid produceerd voor 20 Euro. Ik zie op hun site ook modellen staan van 200 Euro. Wat is hieraan nou nog mooier? Voor die 180 Euro moet er toch wel wat verschil zijn. Ligt heb dit dan voornamelijk in het frequentie bereik van de hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Probeer het eensch uit bij de HiFi shop :) Ben benieuwd.

HD447 is zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
Ik was ook toe aan een nieuwe hoofdtelefoon nadat mijn Philips gesneuveld is. Ik heb deze Sennheiser bij de Aldi gehaald. Ik had al wat lopen struinen op internet, maar voor 20 euro vind je niet veel soeps. Alleen die vage budget merken.

Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over deze Sennheiser. Ik gaf altijd de voorkeur aan een gesloten hoofdtelefoon, maar deze open hoofdtelefoon zit ook prima. De constructie is ietswat raar en even wennen, maar voor mij als brildrager zit de hoofdtelefoon comfortabel. Een uurtje is het maximale wat ik heb getest.

Geluid is ook super. Geluid is inderdaad donker, maar dat scheint iets typisch Sennheiser te zijn.
Kortom een prima koop! :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Deze week is bij ten minste de aldi in schagen en die in de megastores den haag de oude voorraad elektronica uit de opslag gehaald en tegen een flinke prijsreductie in de schappen te vinden. De sennheiser hd 447 is nu te koop voor €12,50. Ik heb hem nu op mn hoofd, luister arovane - Acval en vind het geluid meer dan prima. Ik ben niet zo'n audiofiel dat ik perfecte boxen wil hebben (ondanks dat ik wel plannen heb om zelf een setje in elkaar te solderen, maar das meer 'because i can') en in vergelijking met een redelijk hard getweakt trust 5.1 setje (trust, ja, kill me, maar met een set hi-fi microfonen en wat getweak met de equaliser komt er gewoon prima geluid uit zonder grote happen in het sprectrum of vervorming), een aldi 5.1 setje (dat veel te zware bas en geen middentonen geeft) en een labtec c-110 hoofdtelefoon presteert deze sennheiser echt hoorbaar beter. Ik gebruik hem op mijn aldi-laptop van inmiddels 3 jaar oud en daar is signal-to-noise en vervorming van de audiokaart toch hoger dan die van deze hoofdtelefoon. Het is waar dat de bas wel érg sterk wordt weergegeven maar voor mijn muziekgenres (neofolk, metal, ambient, ~ techno, algemeen electronica en experimental) werkt dat eigenlijk heel goed. Maar een kleine correctie nodig voor de laagste tonen. Hoog lijkt goed te zitten, althans, ik weet niet hoe doof ik al ben :-)

En kom nou, voor 12,50 kun je hem echt niet meer laten liggen!

edit: ik zag de post van immortalsoul en besloot ook maar even CoB te luisteren (trashed, lost & strungout, ondanks eerdere slechte reviews vind ik het niet onverdienstelijk) en het is idd een genot om te luisteren... hm... héle goede definitie van de gitaar, ietwat vlak algeheel muziekbeeld maar dat komt misschien ook door de speelwijze van Children of Bodom :-P. Hoge tonen heb ik trouwens helemaal geen problemen mee.

[ Voor 12% gewijzigd door mux op 27-01-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Voor 12,50 is het zeker een goede koptelefoon! Ik heb hem alleen al. :P

[ Voor 21% gewijzigd door -DG- op 27-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNL23
  • Laatst online: 21-09 21:22

MasterNL23

alias Japie

volgende week is de sennheiser HD 477 weer te koop bij de Aldi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Klopt, heb 'm ook in de folder gezien. Ik heb een headphone nodig, maar zie dat deze geen volume-regelaar heeft in de kabel, vind ik toch een minpunt. :( Bijna geen enkele Sennheiser heeft dat. :s

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Ik gebruik hem in combinatie met verschillende laptops+winamp (global hotkeys) en mn pda (ipaq dus volumeknopjes instelbaar) dus ik heb daar geen problemen mee. Volgens mij doet het de duurzaamheid wel goed.

Na ongeveer 3/4 jaar gebruik: niks van te zien! Terwijl het toch echt een budgettertje is. Top voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 11:43

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Zeker een goede koop voor de prijs, ik gebruik heb ook voor mijn PDA en mijn Laptop, nog niets van te zien.

Ik vind wel dat die kabel wat aan de lange kant is maar dat is mijn persoonlijke mening.