Vraagje over IP-adressen in hotmailbericht

Pagina: 1
Acties:

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 16:02
Ik heb even een korte vraag als leek. Ik stel deze vraag voor iemand anders.

Kan het zijn dat 2 ipadressen in de headers van een hotmailbericht precies dezelfde 2 zijn? Het gaat om de volgende regels in dit voorbeeld:

Received: from 000.000.000.000 by by16fd.bay23.hotmail.msn.com with
HTTP;
X-Originating-IP: [000.000.000.000]

Bij de testmails van de persoon vanaf de hotmailsite
zijn die 2 ipadressen juist niet gelijk (zelfde lokaties als de mails waarin het gelijk was). Mijn vraag is: is het mogelijk dat deze 2 ipadressen precies overeenkomen of hoort het normaal altijd af
te wijken? Hij heeft een vast ip-adres. En dit is bij 2 providers zo gebeurd. In beide mails waren de 2 ipadressen in genoemde regels precies gelijk.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

hoort af te wijken

Originating-IP is het adres van waar de email is verstuurd(dus waar je vriend uithangt :P ), en dat hotmail.msn.com is het daadwerkelijke adres van de hotmail-server van waar het verstuurd is.

Gmail doet daar trouwens niet aan :r

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 16:02
Dus als die eerste ip-adres (die eerste nullen) hetzelfde zijn als de nullen (ipadres) van de 2e regel, kan er sprake zijn van een fake-mail?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Originating ip is het ip het waar de mail vandaan komt.
Soms echter staat bij received: from ook het ip waar de mail vandaan komt.
Kan zo een voorbeeld hiervan uit m'n mailbox toveren.

Voor zover ik weet, komt het ip waar het mailtje vandaan komt maar meestal 1 maal voor.
1 maal bij originating ip, of als die regel er niet bij staat.. dan staat het bij received: from
Beide regels in 1 mailtje heb ik nog niet gezien, maar misschien dat het mogelijk is.

Zijn headers te vervalsen??

[ Voor 46% gewijzigd door job op 09-12-2005 18:47 ]