Toon posts:

[Visual Studio] Linken naar HTML

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers.

Ik ben bezig met een vb project voor school. Het is een rekentrainer. Redelijk simpel maar ik wil het mezelf wat moeilijker maken.. Alleen nu ben ik toch ergens tegenaan gelopen.
De mogenlijkheid om achter een button een HTML pagina te zetten. Normaal is code:
Private Sub btnhelp_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnhelp.Click
'Naar help scherm'
Dim frmhelp As New Frmhelp
frmhelp.ShowDialog()
End Sub
Maar dan open je dus een nieuw form. En ik wil ipv een form een html document..

Is het mogenlijk.. Zo ja.. Hoe?

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 15:08

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Het kan zijn dat ik je vraag niet goed begrepen heb maar je wilt dus een html document openen, een internet venster dus ?

zo ja, dan kun je dit doen :

Visual Basic 6:
1
x = Shell("internet adres, met de haakjes")

...

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik VB 2005...

En de juiste code heb ik nog niet gevonden.. zelfde als dat ik internet explorer moet definen.

Ik wil gewoon dat ik achter een button een .html pagina kan planten...
Liefst zonder dat ik afhankelijk ben van internetexplorer.. Dus ook firefox kan gebruiken..
Private Sub btnhelp_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnhelp.Click
'Naar help scherm'
Public ie As InternetExplorer
Private Sub Command1_Click()
ie = CreateObject("InternetExplorer.Application")
ie.Navigate2("http://www.google.com")
End Sub
Ik weet dat ik geen Private Sub in een Private Sub kan hebben.. Maar dit is alles wat ik heb.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 10:49 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat ook de VB IDE 2005 iets met shell doet?
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:45:
Ik weet dat ik geen Private Sub in een Private Sub kan hebben.. Maar dit is alles wat ik heb.
Eeeuhm, het idee van functies ken je wel? Misschien is het verstandig om eerst even een goed boek te lezen :) (Oftewel: definieer beide subs/functies los van elkaar en roep functie1 / sub1 aan vanuit sub2).

Maar goed, dit heeft niets met Visual Studio als applicatie te maken en alles met VB als taal en zodoende past het niet in SA. Open dus eventueel dus een nieuw topic in Programming & Webscripting. Maar dit topic ga ik niet verplaatsen omdat dit iets lijkt dat zo in de handleidingen staat en het derhalve op deze manier niet echt past in het policy zoals dat in P&W geldt. Zet dus even op een rij wat verschillende opties zijn, doe nog een poging en open een nieuw topic in P&W als je er niet uit komt met 'shell'.

Overigens kan je zo'n html file best on the fly genereren door je html code naar een tijdelijk file te schrijven. Maar als het vaste html code is, kan je eenvoudigweg dat html bestand openen met shell.

Succes met je opdracht. Goed idee om het jezelf wat moeilijker dan nodig te maken, daar leer je het meeste van :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.