Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:36:
Ik heb sinds kort deze router gekocht. Nu ik heb effe getest hoe ver ik er kan mee gaan en eingelijk gaat die niet echt ver enkele kamers maar. Nu had ik graag geweten of het mogelijk is om het signaal te boosten? En zo ja, hoe?
Het heeft niets te maken met je instellingen. De WAG354G heeft een interne antenne die gewoon niet al te best is. Je kunt een externe aansluiten (zoals vermeld in de handleiding). Ik heb deze ADSL modem+router+wlan accesspoint ook, maar ik heb die extra boost niet nodig. Ook heb ik een WRT54G gehad. Die had een iets sterker signaal. Hoewel ik de transmit power daarvan iets heb verhoogd met de HyperWRT firmware. Helaas zijn er geen 3rd party firmwares voor dit apparaat.
Ik heb echter een heel ander probleem met dit apparaat en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
Ik heb hier een XS4ALL-lite ADSL (over ISDN) aansluiting via KPN (PPPoA, 1600/512). Met het meegeleverde modem (Alcatel 510) werkt de verbinding altijd uitstekend en met 1600/512 als sync-snelheid. De WAG354G denkt hier soms heel anders over en gaat meestal niet verder dan 1440/480. En telkens wanneer hier de telefoon gaat (er wordt gebeld) dan verliest deze de sync met de centrale. Vervolgens traint hij opnieuw, maar meestal is dan de verbindingssnelheid gezakt naar 480/480 of soms nog iets hoger. Het modem gaat niet op een later tijdstip hoger trainen en een harde reboot is nodig.
De aansluiting is verder identiek aan die van de vorige situatie met het Alcatel modem. Ook heb ik nogmaals gecheckt of de quatrovox achter de aansluiting PHONE van de splitter staat. Het modem staat keurig met een zeer korte kabel achter de DSL aansluiting en de splitter zit met een kabel korter dan een meter op het ISRA punt in de meterkast. De afstand tot de wijkcentrale wordt geschat op 2700 meter.
Nou las ik laatst een soortgelijk bericht over compatibiliteitsproblemen met modems sinds de upgrade van apparatuur van KPN in de wijkcentrales ten behoeve van de ADSL2+ ondersteuningen. De Alcatel modems zouden hier minder last van hebben. Toch vreemd, omdat de Linksys WAG354G toch echt ADSL 2+ ready is. Dus echt logisch lijkt mij deze verklaring ook niet.
[
Voor 66% gewijzigd door
gertvdijk op 09-12-2005 19:39
]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog