Toon posts:

Linksys WRT54gc, open ports

Pagina: 1
Acties:
  • 1.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net deze router helemaal netjes aan de praat gekregen, alles werkt ook uitstekend, ik heb alleen een groot probleem met het feit dat bepaalde ports zijn afgesloten. Ports die ik wel nodig heb voor bijvoorbeeld bittorent of eMule.

Nu kan ik bij instellingen wel de firewall uitzetten of bepaalde ports forwarden, maar dit veranderd niks aan de situatie dat ik geen hoog ID bij eMule meer kan krijgen, ik blijf op een of andere manier gesloten poorten houden en gefirewalled zijn.

Ook als ik op internet mijn poorten test die ik in de instellingen heb opengezet blijken deze nog gesloten te zijn.

Is er iemand die mij kan helpen? Ik kom er zelf niet uit.

Nu zou ik eigenlijk gewoon het liefst alle poorten openzetten, bestaat die mogelijkheid ook?

Verwijderd

nee, die mogelijkheid bestaat niet. Dan zou je namelijk alle poorten moeten forwarden naar 1 pc en kan de rest nog maar weinig ;)

Gewoon port-forwarding met de firewall op de router uit zou voldoende moeten zijn. Staat er niet ook nog een firewall op je client pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:14:
nee, die mogelijkheid bestaat niet. Dan zou je namelijk alle poorten moeten forwarden naar 1 pc en kan de rest nog maar weinig ;)

Gewoon port-forwarding met de firewall op de router uit zou voldoende moeten zijn. Staat er niet ook nog een firewall op je client pc?
Nope, is uitgeschakeld

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De WRT54GC kan in je netwerk statische DHCP gebruiken. Dan hoef je alleen maar een ip-adres toe te wijzen aan een pc via de clientnaam en dan de benodigde poorten of poortreeks naar het juiste ip-adres te forwarden. Dat zou eigelijk moeten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Robin schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 00:16:
De WRT54GC kan in je netwerk statische DHCP gebruiken. Dan hoef je alleen maar een ip-adres toe te wijzen aan een pc via de clientnaam en dan de benodigde poorten of poortreeks naar het juiste ip-adres te forwarden. Dat zou eigelijk moeten helpen.
Hij doet het inderdaad nu. Ik had hem naar het ip adres van de router geforward ipv naar die van de computer.

Verwijderd

Ik zag dit berichtje op Tweakers staan en dacht toen meteen: Nú gaat het lukken!

Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat je hierboven wordt beschreven: Alles werkt, ik internet er vrolijk op los maar ik krijg met geen mogelijkheid een high ID op emule. Ik wordt er compleet gestoord van!

Wie helpt me om dit probleem op te lossen?

Ik heb de poorten 4262 (TCP) en 4272 (UDP) onder 'port range forwarding' naar het IP adres staan dat ik onder 'setup' als 'static DHCP' heb toegewezen aan mijn PC maar dit helpt niet.

Aaaaaaaaaaaaaaargh! Ik wil weer kunnen emulen...

Verwijderd

Weer even een flinke schop omhoog..

Ik heb dus ook problemen met het forwarden van de poorten. Mijn laptop is sinds gisteren opnieuw geïnstalleerd (Vista), had daarvoor 2 dagen XP. Toen ik XP gebruikte werkte het port forwarden wel, maar nu bij Vista niet. Ik heb nergens een firewall zitten of iets en gebruik dezelfde instellingen in de router als voorheen. De IP adressen kloppen ook allemaal en heb een static DHCP aangewezen aan mijn computer.

Weet iemand wat het kan zijn?
Pagina: 1