[P4P800/P4P800SE] Is mijn moederboord nu vervangen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

• gyarnoc
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54
Gegroet,

Toen ik mijn PC kochtte (zo'n 2 jaar geleden) zat er een P4P800 in. Werkte allemaal prima, maar zoals hier ook in een ander topic van mij te lezen is, hield deze er mee op. Ik dus terug naar de MyCom en daar (zeggen ze) hebben ze er een P4P800SE in gedaan, omdat de oude niet meer op voorraad was.

Met mijn oude P4P800, had ik het probleem dat hij de HDs niet goed herkende of zelfs dat hij helemaal niks deed. Wat gebeurt er vorige week, inderdaad, hij herkent de Harde Schijven niet goed. Ook is mijn PC echt ontiegelijk sloom geworden, vroeger kon ik heel netjes in Adobe Premiere alles bewerken, DV capturen zonder een enkele frame loss. Dat is er nu niet meer bij...

Ik snapte er niks van, totdat ik ging controleren wat ze er nu in hebben gedaan. Ik heb een doos meegekregen, waar heel groot op staat P4P800SE, ik heb ook de boekjes die erbij zitten gekregen, met SE erop. Maar als ik echter op het moederboord zelf kijk, staat er P4P800 op. Ik dus boos opbellen naar de MyCom, waar ze zeiden dat het een 'geupgrade' moederboord is, waarbij op sommigen nog de normale P4P800 op staat.

Maar wat ik dan wel ontzettend vreemd vindt, is dat als ik in de BIOS kijk, er versie 1019 op zit, die ik bij mijn oude moederboord er zelf in heb geflashed. Als ik echter op de ASUS site kijk, bestaat versie 1019 helemaal niet voor de SE versie! Ik wilde hiervoor de ASUS hotline bellen, maar in Amerika zijn ze blijkbaar niet wakker, en in Nederland geven ze daarover geen support over de telefoon...

Dus wat is er nu aan de hand, ben ik voor de gek gehouden? Of heb ik nu echt de SE versie?

En dan blijft het vreemd, als ik mijn PC aanzet, herkent hij geen 1 HD. Daarna moet ik herstarten, naar de bios gaan, herkent hij hem wel. Saven, en dan start hij ineens Windows op. Ontzettend vreemd, snap hier nog steeds niks van... Verder is mijn PC ontiegelijk sloom geworden, waar dat verder aan ligt, no idea...

Ik hoop dat jullie misschien iets meer weten...

Gegroet,

[ Voor 5% gewijzigd door gyarnoc op 09-12-2005 12:15 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een P4P800-moederbord, en daarop staat duidelijk P4P800SE (tussen 2 pci sloten in). Naar mijn weten heeft asus op elk moederbord de volledige benaming duidelijk vermeld. Kan je niet met een programmatje gelijk everest achterhalen welk moederbord erin zit?

als je wil kan ik deze avond een foto'tje trekken van een echte, en het hier zetten (zit nu op de campus)

edit: dat met die problemen met die harde schijf heb ik met dat moederbord ook met mijn sata schijven. Telkens ik koud start (dus s ochtends) moet ik elke keer bios in. Ik heb er nooit een oplossing voor gevonden, met geen enkele bios of andere hardware (voeding vervangen/ram vervangen/vga vervagen/cd/dvddrives afgekoppeld...). Of je probleem opgelost gaat zijn met een P4P800SE weet ik dus niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 12:27 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het lijkt wel alsof je je oude moederbord terug hebt gekregen :X
Volgens mij kan je niet een P4P800 even upgraden naar een SE :? Dus als het er niet op staat, heb je dus ook geen SE ;)
offtopic:
of ik zit er naast ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 09-12-2005 12:22 ]

Wauw, een sig!

• gyarnoc
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:17:
Ik heb zelf een P4P800-moederbord, en daarop staat duidelijk P4P800SE (tussen 2 pci sloten in). Naar mijn weten heeft asus op elk moederbord de volledige benaming duidelijk vermeld. Kan je niet met een programmatje gelijk everest achterhalen welk moederbord erin zit?
Ja, tussen de PCI sloten staat duidelijk P4P800, zonder SE erbij.

Hier wat resultaten van Everest:

Field Value
Motherboard ID 63-1905-000104-00101111-101404-I865PE$P4P81104_BIOS DATE: 10/14/04 12:08:11 VER: 08.00.09
Motherboard Name Asus P4P800

Ik heb de Trial version.. dus kan niet alles zien..
Outerspace schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:21:
Het lijkt wel alsof je je oude moederbord terug hebt gekregen :X
Volgens mij kan je niet een P4P800 even upgraden naar een SE :? Dus als het er niet op staat, heb je dus ook geen SE ;)
offtopic:
of ik zit er naast ;)
Lijkt me ook.. waarom zou ASUS dat niet duidelijk vermelden :S

[ Voor 23% gewijzigd door gyarnoc op 09-12-2005 12:24 ]

Verwijderd

gyarnoc schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:24:
Hier wat resultaten van Everest:

Field Value
Motherboard ID 63-1905-000104-00101111-101404-I865PE$P4P81104_BIOS DATE: 10/14/04 12:08:11 VER: 08.00.09
Motherboard Name Asus P4P800
Heel duidelijk dus dat je jezelfde moederbord terug gekregen hebt. Maak hen daar op attent, blijf gewoon eisen achter een ander moederbord. Gaan ze hier totaal niet op in en merk je dat het een verloren situatie is, vrees ik dat je alleen bij een ander kan gaan kopen, gewoon hieruit conclusie trekken over MyCom zijn "service".

• gyarnoc
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:30:
[...]

Heel duidelijk dus dat je jezelfde moederbord terug gekregen hebt. Maak hen daar op attent, blijf gewoon eisen achter een ander moederbord. Gaan ze hier totaal niet op in en merk je dat het een verloren situatie is, vrees ik dat je alleen bij een ander kan gaan kopen, gewoon hieruit conclusie trekken over MyCom zijn "service".
Bij jou staat er namelijk wel heel duidelijk P4P800SE ? Bij dat programmaatje?

Kan iemand trouwens iets zeggen over die versie 1019 in de BIOS, die voor de SE versie op de asus site helemaal niet bestaat?

Nog een vraagje, op de doos staat een serial nummer, is dat ergens terug te vinden op het moederboord zelf bijvoorbeeld?

[ Voor 22% gewijzigd door gyarnoc op 09-12-2005 12:39 ]

• gyarnoc
Okay, ik weet het nu zeker.

Op de normale P4P800 zit een 3Com lan onboard, op de SE versie een Marvell.

Windows wilt alleen de 3Com pakken als driver, niet die van Marvell... Ik ben nu dus pissed :(

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zou echt gewoon terug gana het ze heel netjes uitleggen. Volgens mij hebben ze niet door dat ook tweakers bij hun winkel iets koopt. Een normale "leek" zou hier niet op letten of het niet een sgaan zonder zoeken. ik vind het wel vreemdt dat ze dit doen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 09:01

NEK

Dit is niet correct. Volgens Nederlands consumentenrecht heb je 3 jaar garantie en dient het apparaat goed te werken. Dit is niet correct. Terug gaan en zeggen dat je m.b.v. programma's hebt kunnen achterhalen dat dit jouw oude moederbord is.

Advies: volgende keer een kleine markering aanbrengen op je product. Dan kan je zien of je daadwerkelijk een nieuw product ontvangen hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, mensen, het feit dat hij zijn oude moederbord teruggekregen heeft is volstrekt irrelevant :o

Het enige relevante is: werkt het :?

Als je een onderdeel of systeem in garantie als defect aanlevert bij de leverancier heeft hij drie keuzes:

- vervangen (door minstens gelijkwaardig)
- repareren
- vergoeden (dagwaarde uitkeren)

Let op, dit is de keuze van de leverancier. Als hij ervoor kiest te repareren en het werkt, kun je dus je onderdeel weer terug krijgen. Zolang het werkt is dat geheel terecht en mag je er niet over klagen.

Punt is:
Het werkt hier klaarblijkelijk niet goed.

Nu zou ik vanuit technisch oogpunt aanraden om even alle HDD instellingen in BIOS (en als het PATA schijven zijn ook de jumpers) goed na te lopen en zo nodig aan te passen. Als dat werkt, Windows er opnieuw op. Als ook dat werkt is er niets aan de hand - Windows installs worden vaak minder vrolijk van gewijzigde hardware op moboniveau (al is het dezelfde bord)

Maar als de detectieproblemen blijven, dan is het gewoon nog steeds brak en kun je MyCom daar rustig op aanspreken.

Sowieso is dit geen technische vraag maar een juridische en is hier dus off-forum. Op GoT kunnen juridische vragen gesteld worden in SG, maar daar heeft de TS nog geen toegang toe. Ik kan dan weinig anders doen dan deze topic sluiten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.