Taal bepalen van recovery

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb een laptopje van Fujistu Siemens voor een klant "in orde" gebracht (standaard pre-install ding doorlopen en office installeren ;) ) . Nu heb ik blijkbaar de foute taal gekozen waardoor Windows (XP) in het Nederlands ipv Engels is. De klant kan hier absoluut niet mee leven, reïnstall dus :(

MAAR nu zit er bij die laptoip een multilingual recoverycd'tje dvd'tje. Als ik opstart van dat spul start die een PE _in het Nederlands_ Ik krijg nergens meer de keuze welke taal ik wil.
Logisch denk je dan, die kijkt ff op de hdd naar wat er al op stond. Formatteren die handel!
Maar dat schijnt dus niet te helpen.
Idem na bios flash...

Iemand een idee waar de initiële taalkeuze wordt opgeslagen? En nog liefst hoe ik ze kan wijzigen?

ttvi: Windows XP installeren vanaf een ander cd'tje is alleszins een optie, maar niet de aller eenvoudigtse: is een laptop met SATA schijf en nog wat exotisch spul, ZONDER floppydrive :(
Hoe ik dat zou moeten fixen weet ik wel, daar hoef ik dus geen assistentie bij ;)

[ Voor 8% gewijzigd door the_stickie op 09-12-2005 12:22 ]

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57
Je hebt toch van die language packs voor XP? Die gebruiken we wel eens op de Rug.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Daar moet je de MUI versie van Windows XP voor hebben en die wordt meestal niet geleverd op consumentensystemen. HP levert hem wel op zijn zakelijke desktops trouwens. Ik heb weleens gehoord dat zo'n taalkeuze ergens in het CMOS wordt opgeslagen (bij de BIOS settings dus), je kan proberen de CMOS te resetten als dat kan bij die laptop.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

heb je recovery en os cd en de hele mikmak en zit er geen hidden partities op met systeeminfo?
Zoja, dan kun je het beste ff hd formateren, 1 kleine partitie aanmaken en een simple fdisk /mbr doen. Meestal wordt die info daar opgeslagen.

Ohja, en herinstalleren natuurlijk he :)

Succes! Maarten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 14:11 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
De harde schijf is VOLLEDIG leeg, daar kan et dus niet aan liggen.
De bios is gereset, en opnieuw geflasht (waarbij het opbiel dat hij niet àlle blocks deed?)

* the_stickie heeft het opgegeven na dagje prutsen. Instalatie met "gewone" cd lukt niet door ontbrekende drivers (intel application accelerator)
Ben nu bezig met instaleren van een zelf inelkaar gep^rutste cd met files van de recovery cd en bootsector etc van "gewone" cd, en dat schijnt te werken.

Als mensen alsnog weten hoe ik dit in de toekomst eenvoudig kan oplossen... be welcome :)

[ Voor 13% gewijzigd door the_stickie op 09-12-2005 16:53 ]