Toon posts:

USB2.0 controller geeft "unknown devices" zonder USB devices

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VIA USB2.0 PCI kaartje onder windows 2003 server. Deze kaart gaf meteen na installatie op 2 van de 3 USB root hubs 2 unknown devices. Dit is dus zonder dat er een USB apparaat is aangesloten.
De unknown devices zijn ook niet terug te vinden in de device manager.
Verder worden USB apparaten niet herkend als ze wel worden aangesloten op een USB poort.

Het zal haast een driver porbleem zijn, maar ik heb alle mogelijke drivers geprobeerd, en het probleem blijft voorkomen. Onder een windows XP installatie heeft de kaart altijd gewerkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:04:
Het zal haast een driver porbleem zijn, maar ik heb alle mogelijke drivers geprobeerd, en het probleem blijft voorkomen. Onder een windows XP installatie heeft de kaart altijd gewerkt.
Was dat op dezelfde machine? of een ander systeem.

Er bestaat namelijk de mogelijkheid dat het ding niet compatible is met je moederbord. Dus post je specs even, dan kunnen we er wellicht wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:17:
[...]

Was dat op dezelfde machine? of een ander systeem.

Er bestaat namelijk de mogelijkheid dat het ding niet compatible is met je moederbord. Dus post je specs even, dan kunnen we er wellicht wat mee.
Nee op het zelfde systeem. Had wat problemen met het spelen van need for speed, dus ik heb een ander besturings systeem geinstalleerd om te kijken of het daar aan kan liggen.

Mobo ASUS A7M266-D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:44:
[...]

Nee op het zelfde systeem. Had wat problemen met het spelen van need for speed, dus ik heb een ander besturings systeem geinstalleerd om te kijken of het daar aan kan liggen.

Mobo ASUS A7M266-D
AMD 760MPX chipset dus. Ga er maar vanuit dat je dat via kaartje niet goed kunt gebruiken. De MPX chipset vind dat ding totaal niet grappig (heb hier hetzelfde gehad met een Ali kaartje en MPX chipset). Pak je een NEC kaartje dan werkt het prima, maar die VIA gaat onder win2k zeker niet goed werken. als je het ding al werkend krijgt zul je merken dat het geval reteinstabiel is.