Toon posts:

Linux FTP client met GUI en SSL support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een Linux FTP client met een GUI (zoals GFTP) en support voor SSL. Een zoektocht op het net heeft mij alleen GFTP-SSL opgeleverd, maar voor Gentoo lijkt dit niet te bestaan. Wie weet er een app voor me die ik kan gebruiken? De bediening mag niet al te moeilijk zij, want er zijn ok nog anderen die het gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

ps ik heb reeds zelf gezocht maar niets gevonden; de enige kandidaat die eruit kwam was cubeftp, maar deze wil niet lekker lopen op mijn systeem...

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als je KDE gebruikt heb je aan konqueror genoeg :)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:56
Ik kan met gFTP 2.0.18 toch gewoon via SSL verbinding maken, heb gewoon een dropdown list waaruit ik het protocol kan kiezen. Volgens mij is dat precies wat je zoekt?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[ebuild   R   ] net-ftp/gftp-2.0.18-r1  +gtk +gtk2 +nls [b]+ssl[/] 1,342 kB

Dáár is je SSL-functionaliteit in Gentoo, wel ff bij de les blijven hè? ;)

Verwijderd

Topicstarter
@MTWZZ: Ik gebruik Windowmaker ;)

@slager: ik heb wel een optie "FTPS" optie, bedoel je die? In dat geval: dat werkt niet!

@osiris: dat wist ik niet. Net opnieuw GFTP met die flag gemerged maar helaas geen effect!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:27:
@slager: ik heb wel een optie "FTPS" optie, bedoel je die? In dat geval: dat werkt niet!
Nee, ik selecteer als protocol SSH, en dan wordt er volgens mij gewoon een sftp verbinding opgezet. FTPS werkt bij mij inderdaad ook niet lekker.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:01:
De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een Linux FTP client met een GUI (zoals GFTP) en support voor SSL. Een zoektocht op het net heeft mij alleen GFTP-SSL opgeleverd, maar voor Gentoo lijkt dit niet te bestaan. Wie weet er een app voor me die ik kan gebruiken? De bediening mag niet al te moeilijk zij, want er zijn ok nog anderen die het gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

ps ik heb reeds zelf gezocht maar niets gevonden; de enige kandidaat die eruit kwam was cubeftp, maar deze wil niet lekker lopen op mijn systeem...
Source tarball downen en zelf compilen?
Pagina: 1