Toon posts:

(MB) GA-6BXDS met 1 GB geeft 512 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-6BXDS en op ebay een setje 4x Compaq PN/ 110958-032 registered ecc 256 mb erin gestopt dat ik had gekocht op een veilingsite
Doch bij het booten herkend het bord maar 512 Mb...
De cpu's zijn 2 pIII 500 op 100 mhz
Ergens iets over het hoofd gezien, in de bios staat ecc enabled
Het bord boot gewoon, maar dan met 512 ipv 1024 mb ram

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) wees eens correct en consequent met hoofdlettergebruik

m=mili (1/1000)
M=Mega (1000000)
b=bit
B=Byte (8 bit)
Hz=Herz
hz= :?

In je huidige topistart is wel te gokken wat je echt bedoelt, maar als je de nodige info moet gaan leveren (zie hieronder), gaat het grandioos de mist in :X

2) in het PMG beleid staat niet voor niets:
geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
Zonder te weten wat voor chips schuil gaan achter "Compaq PN/ 110958-032" kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Geef aan hoeveel chips er per DIMM zijn en welke opschrift ze hebben.

Verder ondersteunt de i440BX chipset 8 banks geheugen, wat overeen kan komen met 4 dubbelzijdige DIMMs, maar veel moederbord implementaties hebben een max van 6 banks. Dat betekent maximaal twee dubbelzijdige en twee enkelzijdige repen, danwel drie dubbelzijdige. Ik betwijfel of dit de oorzaak van het probleem is, aangezien ervan uitgaande dat het allevier dubbelzijdige repen zijn, zou bij 6 banken max de totaal op 768MB uitkomen...

Oslik blyat! Oslik!