Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] antivirus websites openen niet

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kwam ik een raar voorval tegen op een XP (sp-1) computer. Geen een site van een anti-virussoftwareproducent wilde zich tonen in IE. Dan heb ik het over www.pandasoftware.com, www.grisoft.com, www.mcafee.com, www.nai.com en ga zo maar door. Pagina's met een doorverwijzing naar een van deze sites lieten zich via google prima vinden en laden, een doorklik leverde echter niets op. Wat is dit? Reden tot bezoek van deze sites is het ontbreken en daarom willen downloaden van een virusscanner op de machine.
Tevens geeft Eudora een foutmelding over dat de mailserver (in dit geval Planet) niet benaderd kan worden en iets over blacklisted en een ip-adres. Het gaat niet om mijn computer dus heb de exacte melding niet bij de hand.

Alvast dank voor de hulp.
Ad

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 11:56 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Heb je je computer al gescand op virussen? En dan liefst vanaf een bootable cd of floppy, want ik vermoed dat een virus dit veroorzaakt.

No production networks were harmed during this posting

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Zoek op de tweakers FP eens naar Stinger bij de software updates en draai die een keer. Klinkt als een virus besmetting...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Spuit 11 had de zelfde oplossingen als de heren boven hem. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door agent327 op 09-12-2005 11:58 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11 11:53

renedepe

wheeeeelp!!!

Check je hosts file eens. Waarschijnlijk zijn al de site daar doorverwezen naar je localhost. Klinkt als W32.SECEFA virus.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets aanvullends: het betreft een HP laptop met dus XP er op. Wilde gisteren een Windowsupdate uitvoeren maar toen bleek dat de kopie van XP niet geldig was. Is dit vaker zo bij voorgeinstalleerde machines? Of is er mee geklooid? En is dit te omzeilen bij Windows update want ik zou graag sp-2 er op willen zetten

wederom dank

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:20:
Nog iets aanvullends: het betreft een HP laptop met dus XP er op. Wilde gisteren een Windowsupdate uitvoeren maar toen bleek dat de kopie van XP niet geldig was. Is dit vaker zo bij voorgeinstalleerde machines? Of is er mee geklooid? En is dit te omzeilen bij Windows update want ik zou graag sp-2 er op willen zetten
Dat is zeker niet de bedoeling bij legaal gekochte Windows installaties, ook niet via OEMs. Waarschijnlijk zat er XP Home bij die laptop en is er later illegaal XP Pro overheen gezet.

Oplossing:
- Recovery CD gebruiken om de originele XP er weer op te krijgen.
- Firewall erop zetten of achter NAT router hangen
- Naar WindowsUpdate gaan en alles installeren
- Virusscanner erop (Avast is gratis)
- Voortaan een account met beperkte rechten gebruiken om mee te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 09-12-2005 12:23 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
denk dat je aardig in de goede richting zit, dank voor de adviezen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

renedepe schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:01:
Check je hosts file eens. Waarschijnlijk zijn al de site daar doorverwezen naar je localhost. Klinkt als W32.SECEFA virus.
Je realiseert je dat er ontzettend veel malware is die entries in de Hosts file zet? :)

Daarnaast, kijk eens met HijackThis icm Google of er nog bepaalde malware entries inzitten. Als je vermoed dat een bepaalde file malware is, kan je het voor de zekerheid op Jotti's online malware scan kijken. :)

Signature

Pagina: 1