Toon posts:

aansluiten NT1 (s6)

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben bezig met het aansluiten van mijn isdn aansluiting er is alleen iets niet helemaal duidelijk. Vanuit het kpn aansluit punt komt een kabel met vier aders (en 1 koperdraadje). Ik ga hiermee zoals beschreven in boekje naar mijn NT1 heen. Ik wil graag achter de nt1 een webvox hangen voor de analoge telefoons die erop moeten komen. Moet ik een aparte voeding voor de NT1 kopen? Er zit wel een aansluiting op voor 230V. Zoals het nou zit brand er geen enkel lichtje op de NT1.

Weet iemand dit?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Ik heb voor mijn NT1 kastje geen voeding en/of voedingskabel nodig gehad.. En er brand wel een lampje..

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Als het goed is hoort er ook zonder stroom lampjes te gaan branden, weet je zeker dat er signaal op de telefoon lijn staat?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In principe heb je geen voeding nodig, het NT1 kastje gebruikt de 48 volt die op de ISDN lijn staat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

en heb je die kabel met de 4 aders aangesloten met een stekker, of als losse aders. in dat laatste geval: hoeveel aders zijn er dan aangesloten?

Hij moet namelijk OF met een stekkertje, OF als 2 aders.

Verwijderd

Topicstarter
Nou begin ik te twijfelen of ik het wel goed aangesloten heb. Ik zal het schematisch weergeven:

blauwekabelkpn -> kastje (kpn aansluitpunt) -> kabel met vier aders (blauw,oranje,rood,wit, koperdraad) vanuit daar ga ik naar mijn NT1 via de aderklemmen in de nt1. Nu zou het lampje toch moeten branden op de NT1 of zie ik dit fout?
Microkid schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:59:
In principe heb je geen voeding nodig, het NT1 kastje gebruikt de 48 volt die op de ISDN lijn staat.

Verwijderd

maar heb je dan 2 of 4 aders aangesloten?

Als het goed is, zit er in die nt1 een mogelijkheid voor 2, en een mogelijkheid voor 4, maardan moet je die van 2 hebben (logica natuurlijk: 4 aders, mogelijkheid om die aan te sluiten, maar vooral niet moeten doen, want dan klapt je lijn eruit)

Als je het dus met 4 had aangesloten, zal je lijn er nu waarschijnlijk uitliggen. die zou na ca 15 minuten uit zichzelf weer terug moeten komen, dus daarvoor ok even geduld hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik er vier van de vier aangesloten, zo stond het in de handleiding van kpn, zie screenshots.

http://www.paulm.nl/docbeheer/pagina1.JPG

http://www.paulm.nl/docbeheer/pagina2.JPG
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:10:
maar heb je dan 2 of 4 aders aangesloten?

Als het goed is, zit er in die nt1 een mogelijkheid voor 2, en een mogelijkheid voor 4, maardan moet je die van 2 hebben (logica natuurlijk: 4 aders, mogelijkheid om die aan te sluiten, maar vooral niet moeten doen, want dan klapt je lijn eruit)

Als je het dus met 4 had aangesloten, zal je lijn er nu waarschijnlijk uitliggen. die zou na ca 15 minuten uit zichzelf weer terug moeten komen, dus daarvoor ok even geduld hebben.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Dat gaat over het aansluiten van ISDN apparatuur op de NT1, niet over het aansluiten van de NT1 op de hoofdaansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Welke draadjes (kleuren) van de hoofdaansluiting moet ik nou waar aansluiten dan??
Nielson schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:25:
Dat gaat over het aansluiten van ISDN apparatuur op de NT1, niet over het aansluiten van de NT1 op de hoofdaansluiting.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Wat is precies je situatie nu ? Gaat de kpn-kabel naar een hoofdaansluitpunt, of probeer je deze rechstreeks op de NT1 aan te sluiten ?

Verwijderd

de kleuren is over het algemeen rood en blauw, maar niet altijd: hangt er van af op welke adres je telefoonlijn (vanuit kpn dus) is aangesloten.
maar meestal dus rood en blauw aansluiten op de 2-voudige aansluiting in de nt1.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aansluitpunt (een soort kastje) daar komt de dikke blauwe kabel in. en komt een enkelvoudige kabel met 4 aders en 1 koperdraadje uit. Vanuit hier probeer ik hem op de NT1 aan te sluiten. Ik moet hier dus de rode en blauwe van pakken en deze (binnenin) de nt1 aansluiten op de klemmetjes die je met een schroevendraaiertje in moet drukken...??
Nielson schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:30:
Wat is precies je situatie nu ? Gaat de kpn-kabel naar een hoofdaansluitpunt, of probeer je deze rechstreeks op de NT1 aan te sluiten ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:33:
Ik moet hier dus de rode en blauwe van pakken en deze (binnenin) de nt1 aansluiten op de klemmetjes die je met een schroevendraaiertje in moet drukken...??
Yep

Verwijderd

Topicstarter
En op welke aansluitingen in de nt moet die komen er zitten er vier naast elkaar?

Verwijderd

De nt1 s6 heeft een RJ11 aansluiting voor de lijn. Vanaf het ISRA punt verbind je deze met een RJ11 connector ( middelste 2 ).
De aansluitklemmen intern zijn enkel voor een S0 bus !!!

Ik neem aan dat je ook deze handleiding erbij gekregen hebt.
Op onderstaande link vind je er een.
http://www.haayer.nl/servicesupport/downloads/kpn.html

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 20:26 ]

Pagina: 1