[XP prof] prepareren voor zusjes

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:50
Beste tweakers,

Ben bezig een XP computer te bouwen voor mijn zusjes.
Is (en hoe dan) het mogelijk een melding te laten verschijnen wanneer windows opstart?
Een informatie schermpje met daarin de melding die ik in het register zet?
(iets van netjes de computer afsluiten dames!)

En zijn er nog dingen die ik beslist moet in gaan stellen?
Zoals ze geen admin rechten geven op hun account

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-03 07:13
Het zijn niet je werknemers het zijn je zusjes ik denk niet dat ze achterlijk zijn en ook wel weten dat ze hun computer normaal moeten afsluiten. En dat als ze er niet goed mee omgaan hun eigen pc naar de knoppen helpen

• procyon
Brainstorm86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:53:
Het zijn niet je werknemers het zijn je zusjes ik denk niet dat ze achterlijk zijn en ook wel weten dat ze hun computer normaal moeten afsluiten. En dat als ze er niet goed mee omgaan hun eigen pc naar de knoppen helpen
Wat je zegt klopt helemaal.
Toch is je reactie overbodig omdat hij offtopic is ;)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maak een leuk achtergrondplaatje, waarin een pijl wijst naar de Start-knop met de tekst: "hier klikken om de PC af te sluiten", of iets dergelijks.
Geen admin rechten uiteraard, dan werkt Windows Update (en vaak anti virus update) niet meer.
De PC van mijn pa, draait zo al bijna een jaar. Als ik langsga, dan even alles updaten. En soms de startpagina weer goed zetten als daar weer wat ranzigs staat. Verder geen last van spyware etc, door het ontbreken van de administator rechten.

This footer is intentionally left blank

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
met Lokaal Beveiligingsbeleid kan je een intro-popup schermpje instellen, nog voordat iemand inlogt.

No production networks were harmed during this posting

• procyon
ajhaverkamp schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:55:
Maak een leuk achtergrondplaatje, waarin een pijl wijst naar de Start-knop met de tekst: "hier klikken om de PC af te sluiten", of iets dergelijks.
Geen admin rechten uiteraard, dan werkt Windows Update (en vaak anti virus update) niet meer.
De PC van mijn pa, draait zo al bijna een jaar. Als ik langsga, dan even alles updaten. En soms de startpagina weer goed zetten als daar weer wat ranzigs staat. Verder geen last van spyware etc, door het ontbreken van de administator rechten.
zoiets dacht ik ook aan, ik weet alleen dat ze zelf vage en zelfs bewegende achtergronden :/ in gaan stellen, dus dat is geen blijvende optie helaas.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:41
Zet er DeepFreeze op ;)
Is een tooltje dat de computer na elke reboot "in de originele staat" terugbrent ;)

/dev/null

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 18-03 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Een beetje moderne PC kun je prima afsluiten door de powerknop even in te drukken. Dan sluit Windows ook netjes af. Dat doet mijn pa ook, enkel en alleen wil hij maar niet snappen dat hij zijn scherm daarna ook nog moet uitzetten. Die staat dus altijd in de Standby stand, beetje zonde.....

This footer is intentionally left blank

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-03 07:13
ajhaverkamp schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:01:
Een beetje moderne PC kun je prima afsluiten door de powerknop even in te drukken. Dan sluit Windows ook netjes af. Dat doet mijn pa ook, enkel en alleen wil hij maar niet snappen dat hij zijn scherm daarna ook nog moet uitzetten. Die staat dus altijd in de Standby stand, beetje zonde.....
Dan moet je hem eens zeggen dat het huis in de fik kan vliegen als die altijd op standby staat eens kijken hoe snel die weet hoe dat ding uit moet :P

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Vroegah hadden de voedingen een uitgang voor je scherm, ideaal!

Waarom dat tegenwoordig niet meer is is mij een raadsel!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:55

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Misschien heb je hier wat aan. Heb het zelf niet getest

Afbeeldingslocatie: http://www.asia.cnet.com/i/it/2002/ITManager_2004/June-Dec2004/July-Aug%202004/windows-xp-logon-r002040426shu01d%5B1%5D.gif

of

Afbeeldingslocatie: http://www.asia.cnet.com/i/it/2002/ITManager_2004/June-Dec2004/July-Aug%202004/windows-xp-logon-r002040426shu01c%5B1%5D.gif

Zo iets kun je dan krijgen.

...

• SinergyX
  • Laatst online: 01:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brainstorm86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:53:
Die discussie is al 2000x lang gekomen, imho de pc dichttimmeren werkt toch wel een stuk beter dan br33zah zusjes moeten uitleggen wat wel/niet kan zonder het wordt "nerd" 1x te horen te krijgen.

Je kan natuurlijk in de 'opstarten' map een html file zetten die wat info laat zien of een snelkoppeling op je bureaublad 'afsluiten'. Dat werkt aardig goed tot op heden bij mijn vader.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
- Installeer Firefox (anti-browser-hijack etc)
- Installeer een goede, spywarevrije, p2p cliet (limewire etc). Ze willen namelijk zekerweten wel downloaden, en de gemiddelde tiendermeid download kazaa oid wat bomvol spyware zit
- Behoudt gewoon volledige rechten en stel autoupdate in.
- Installeer MS Antispyware Beta
- Verwijder alle directe IE snelkoppelingen, en de adresbalk in explorer
- Leg ze uit dat het belangrijk is de pc netjes af te sluiten (ipv een irritante popup).

offtopic:
- Of koop een mac :X

• procyon
matiasjansen schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:13:
- Installeer Firefox (anti-browser-hijack etc)
- Installeer een goede, spywarevrije, p2p cliet (limewire etc). Ze willen namelijk zekerweten wel downloaden, en de gemiddelde tiendermeid download kazaa oid wat bomvol spyware zit
- Installeer MS Antispyware Beta
- Verwijder alle directe IE snelkoppelingen, en de adresbalk in explorer
- Leg ze uit dat het belangrijk is de pc netjes af te sluiten (ipv een irritante popup).

offtopic:
- Of koop een mac :X
OS X is idd veel beter dan XP voor ze.
Ik draai zelf suse 10.0 werkt echt perfect (zeker voor hun) maar ze vinden games als de sims2 enz erg leuk, he niet veel zin dit via wine iod aan de praat te krijgen (rommelen)
Vandaar dus xp :|

iedereen bedankt voor de tips, kom er zo wel uit denk ik :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

matiasjansen schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:13:
?? Waar baseer je dat advies op? :X

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:26
voor je vader tv-killer aanbevelen?
ook bij praxis
pc uit is alles uit. >:)

gewaarwordingshorizon

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ajhaverkamp schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:55:
Windows Update werkt nog wel met de kritieke updates als je het instelt op wel downloaden, maar niet automatisch installeren. Bij het afsluiten van de pc heb je dan de mogelijkheid om ze te installeren en daarna af te sluiten. Ideaal, want zo hoef je nooit om te loggen naar een account met voldoende rechten.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ik heb de ultime tool voor je *het is ook freeware*

Je kunt namelijk via deze tool instellen wat per gebruiker wel en niet mag, ook kun je eenvoudig zon popup voor het inloggen laten zien. Je kunt er echt ALLES mee instellen
Hier een paar printscreentjes:

Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/res1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/res2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/res3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/res4.JPG

Verwijderd

Dat is security administrator of niet? Iig kan je met dat prog prima je systeem per user dichtrammen, en computerpolicies zetten.

Verwijderd

Nee het is geen security administrator

Klik hier ^^

Je kunt het gewoon uitpakken en de newadmin.exe openen, openen duurt een paar seconden vanwege dat ie gegevens moet verzamelen (wat is uitgeschakeld en ingeschakeld)

Als je iets hebt uitgevinkt/aangevinkt klik je op APPLY TREE om het toe te passen.

Modbreak:Het is niet de bedoeling warez op GoT te plaatsen. Ik heb de link dus veranderd in die van de mensen die het product verkopen. Check je mail voor mee uitleg.

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 11-12-2005 14:20 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Gewoon een account aanmaken met beperkte rechten, dan kan er niks wat niet in de my documents folder van die account zit aangepast worden.
Meer hoef je eigenlijk niet te doen.
Virussen en spyware kunnen ook niets verkloten want er kan nergens naartoe geschreven worden buiten de mydocs map.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
mudchains, zie mijn aanpassing van je post. Trouwens (nu ik toch bezig ben :+ ) zijn je plaatjes wat te groot, mensen met andere layouts zien deze veel te groot: maak er ajb. even links of thumbnails van want zonder een resolutie van minstens 1600 is dit erg onleesbaar :+

Anyway. Lees even de vele andere discussies over het beveiligen van Windows door. Ook in Beveiliging & Virussen. Je bent niet de enige met een zusje oid ;)

Maar goed: gebruikersgroepen, NTFS rechten, policy editor, etc. en je bent er. En een plaatje voor opstarten kan dan altijd simpelweg via de startup: simpel textfile dat ze moeten wegklikken en je bent er. Kunnen ze altijd nog zelf een achtergrondje kiezen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Met een limited account los je naar mijn idee niks op. Ik word er altijd compleet gestoord van als ik constant gevraagd wordt iets te installeren omdat ze dat zelf niet kan.
Ik heb daarom gewoon XP geinstalleerd zoals ik ook voor mezelf zou doen, en maak daar een Ghost backup van. Verder mag ze doen en laten wat ze wil, en als er echte vervelende spyware of virussen op komen, dan kan ik binnen een halfuurtje de ghost terugzetten...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• paella
  • Laatst online: 21:53
TheBlasphemer schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:36:
Met een limited account los je naar mijn idee niks op. Ik word er altijd compleet gestoord van als ik constant gevraagd wordt iets te installeren omdat ze dat zelf niet kan.
Ik heb daarom gewoon XP geinstalleerd zoals ik ook voor mezelf zou doen, en maak daar een Ghost backup van. Verder mag ze doen en laten wat ze wil, en als er echte vervelende spyware of virussen op komen, dan kan ik binnen een halfuurtje de ghost terugzetten...
Ben blij dat je geen sysadmin bent bij een bedrijf :P

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1