Switchen tussen 2 pc's en twee monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162651

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben op zoek naar een video switch die mij in staat stelt om naar keuze de output van twee pc's te verdelen over twee monitors.

Ik wil dus kunnen kiezen tussen de volgende mogelijkheden:
  • Monitor A = PC 1 en Monitor B = PS2 (standaard, niet zo spannend)
  • Monitor A = Monitor B = PC1 (beide monitoren geven het beeld van pc1, pc2 is even niet in gebruik)
  • Monitor A = Monitor B = PC2 (beide monitoren geven het beeld van pc2, en nu is pc1 even niet in gebruik)
Standaard switches kunnen wel tussen meerdere monitoren op 1PC switchen OF meerdere PC's naar 1 monitor, maar de door mij gezochte combinatie hiervan heb ik niet kunnen vinden.

Kan iemand mij in de goede richting sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpelste oplossing is om monitoren te nemen met twee ingangen (hier Dsub + BNC, maar Dsub + DVI kan natuurlijk ook) en dan iedere PC aan een van de ingangen van iedere monitor te hangen. En dan gewoon op de monitor schakelen.

Is dat geen optie (maw je hebt de monitoren al en ze hebben maar een ingang), dan kun je met twee KVM switches het bovenstaande bereiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Idd. 2 KVM switches en dan beide monitoren 1 switch met kabel naar beide PC's. Kun je vervolgens zelf instellen welke monitor @ welke pc. Feit blijft dat je even rekening moet houden met je dual screen instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, hardwarematig is dit doodsimpel, maar softwarematig een ramp, vooral als de schermen niet op dezelfde reso draaien. Onder Windows kun je met Ultramon al een eind komen, maar hou rekening met irritatie...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je wil dus gebruik maken van dual vga met 2pc's maar je hebt maar 2 schermen ipv 4.
Misschien een andere oplossing is http://synergy2.sourceforge.net/
Je hebt dan een virtule KVM switch zonder switch.
Gewoon je muis buiten het scherm bewegen en hij gaat automatich naar je andere pc.
Ik gebuik het zelf momenteel met 1 pc en aan bijde kanten 2laptops met 1muis en 1 toetsenbord beheer ik alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Trouwens, dit staat op de verkeerde plek...

Move OH->VB

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162651

Topicstarter
Ok guys, bedankt voor de reacties. Ik moet nu dus op zoek naar een plugje waarmee ik twee beeldschermen (of beter twee KVM video ingangen) kan aansluiten op één videokaart uitgang. Dat moet lukken lijkt me.

De resolutieproblemen zijn in mijn geval niet zo relevant aangezien het om twee exact dezelfde monitoren gaat.

De oplossing voor het gebruiken van de tweede ingang op de monitor (hoewel erg elegant) werkt voor mij niet omdat er op iedere pc al twee monitoren aanwezig zijn. (ik wil alleen via 1 pc af en toe kunnen kijken wat mijn collega aan het doen is, zonder te hoeven omlopen naar de andere kant van het bureau...)

Nogmaal hartelijk bedankt.
Pagina: 1