[W2k3 SP1] geen netwerk verkeer mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb hier 2 fijne 2003 domain controllers staan, zodra ik deze upgrade naar SP1 dan is er na de reboot geen netwerk verkeer meer mogelijk. er komen dan de volgende meldingen in de eventvwr
Event Type: Warning
Event Source: LsaSrv
Event Category: None
Event ID: 32777
Date: 12/9/2005
Time: 10:28:16 AM
User: N/A
Computer: SERVER1
Description:
The LSA was unable to register its RPC interface over the TCP/IP interface. Please make sure that the protocol is properly installed.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 6b 07 00 00 k...

Event Type: Error
Event Source: SAM
Event ID: 12291
Time: 10:28:16 AM
Description:
SAM failed to start the TCP/IP or SPX/IPX listening thread

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 6b 07 00 00 k...

Event Type: Error
Event Source: IPSec
Event ID: 4292
Time: 10:29:27 AM
Description:
The IPSec driver has entered Block mode. IPSec will discard all inbound and outbound TCP/IP network traffic that is not permitted by boot-time IPSec Policy exemptions. User Action: To restore full unsecured TCP/IP connectivity, disable the IPSec services, and then restart the computer. For detailed troubleshooting information, review the events in the Security event log.

Data:
0000: 00 00 00 00 01 00 54 00 ......T.
0008: 00 00 00 00 c4 10 00 c0 ....Ä..À
0010: 01 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
hardware

server1 = hp ml350 g4p, xeon 3,4, 4gb w2k3 std
server2 = hp lc2000, p3 1ghz, 1gb, w2k3 std

mensen die het probleem ook hebben / het symptoom omschrijven

http://www.experts-exchan...etworking/Q_21525275.html

en

http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_21391515.html

het vervelende / gekke is dat wanneer SP1 van de server afgehaald wordt alles weer goed werkt

aantal fouten die de eventvwr:

de ipsec herinitialiseren heb ik ook al geprobeerd:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;870910

/me is radeloos...

iemand een idee?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Firewall tussen de machines zitten?

• richard_kraal
het gaat om kale installaties, geen firewall's noppes nada....standaard communicatie, zonder sp1 werkt alles goed, zodra sp1 erop zit... foute boel

Verwijderd

de post sp1 tcpip.sys hotfix al geprobeerd?

• richard_kraal
ik heb deze net geinstalleerd

http://support.microsoft.com/kb/898060/

boodt geen oplossing helaas

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op deze site had men hetzelfde probleem. Oplossing hier was het uitvoeren van een repair middels een geslipstreamde cd met sp1...

Blijft een workaround, maar toch...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

wat gebeurt er als je de DC in safe mode met networking boot?

• richard_kraal
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:46:
wat gebeurt er als je de DC in safe mode met networking boot?
dan werkt het allemaal

• richard_kraal
Question Mark schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:52:
Op deze site had men hetzelfde probleem. Oplossing hier was het uitvoeren van een repair middels een geslipstreamde cd met sp1...

Blijft een workaround, maar toch...
je bent mijn held van de dag

na 5 hersinstallaties van 2003 op 2 verschillende servers ben je het toch wel aardig zat.... erg vaag dat dit DE werkende oplossing is!

je zou het niet verwachten....zeker omdat het om basis installaties gaat zonder enige andere software!

maar goed, de repair duurde even maar alles werkt nu!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 11:12

Row

Er speelt hier nu het zelfde probleem, althans, startte bij jullie -niet veilige modus- w2k3 ook zo langzaam op?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

Duinkonijn

Huh?

als je SP1 installeerde, kon je toen ook je netwerkkaarten niet zien in netwerkconnecties?

heb het zelfde probleem met een 2k3 server in combinatie met isa 2000

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• richard_kraal
Duinkonijn schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:00:
als je SP1 installeerde, kon je toen ook je netwerkkaarten niet zien in netwerkconnecties?

heb het zelfde probleem met een 2k3 server in combinatie met isa 2000
klopt!

ook starten bepaalde services niet goed op, oa ipsec

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

richardkraal schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:53:
[...]

klopt!

ook starten bepaalde services niet goed op, oa ipsec
\o/ mooi dat heb ik ook :) vandeweek maar eens aan de gang er mee :Y)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gelukkig, ik ben dus niet de enige waar IpSec *poef* zegt na Sp1 installatie :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

misschien handig om alle foutmeldingen der in te zetten voor andere.
Windows cannot determine the user or computer name. (There are no more endpoints available from the endpoint mapper. ). Group Policy processing aborted.

Failed to create the COM Module!
Microsoft ISA Server Control failed to start. The failure occurred during Alert service initialization because the system call CoRegisterClassObject failed. Use the source location 104.144.3.0.1200.365 to report the failure. The error code in the Data area of the event properties indicates the cause of the failure. For more information about this event, see ISA Server Help. The error description is: The class is configured to run as a security id different from the caller

For more information, see Help and Support Center at
The service failed to register its DCOM administrative interface. Please insure that the service has been properly installed; verify that the DCOM application ID is properly registered. Until this problem is resolved, administrative applications will not be able to communicate with this service. Error code: 80004015H. Error text: The class is configured to run as a security id different from the caller
Services die niet starten

IPSEC Services
Network Connections
Network location awareness
Routing and remote access
Microsoft Ia server
microsoft scheduled cache content download
microsoft web proxy

Verwijderd

Heeft iemand ook enig idee waarom dit fout gaat en welke hardware hierdoor getroffen wordt?

Maar voorlopig wacht ik wel op SP1a. Ik kan mij niet voorstellen dat MS hier niets aan gaat doen als het regelmatig voor komt

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 03:44:
Heeft iemand ook enig idee waarom dit fout gaat en welke hardware hierdoor getroffen wordt?

Maar voorlopig wacht ik wel op SP1a. Ik kan mij niet voorstellen dat MS hier niets aan gaat doen als het regelmatig voor komt
Het tis niet een bepaalde config die problemen geeft.

ik heb 6 ML370`s staan. 5 doen het met SP1 prima.
de 6e pakt zijn spullen en gaat naar huis 8)7

Vage errors e.d.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14

Uhhh,

Ik denk niet dat er een SP1a gaat uitkomen hoor. SP1 is al een zeer lange tijd uit, en werkt zeer vaak zonder problem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft iemand ook enig idee waarom dit fout gaat?
Meeste gevallen gaat ipsec op slot *, en dan heb je geen netwerk (gerelateerde) services meer.

* op slot als in: ipsec service mist policies, of dll's die niet (goed) geregistreerd worden, gaat daarom in Block mode.
Erg frustrerend op een DC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• richard_kraal
tis idd heel vaag, ik heb zo'n 50 dc 's met 2003 sp1 uitgerust, geen problemen gehad, tot deze 2 dan... heel erg vaag, het is ook niet iets met ipsec policies oid, die heb ik al gereset...

gpo's zijn niet beschadigd...

het is ook 'gewoon' opgelost als je 2003 sp1 repair uitvoert, ik vraag me af wat hij precies hersteld op dat moment!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hier hadden we een vergelijkbaar probleem (dat overigens ook af en toe optrad zonder de geinstalleerde hotfix in het artikel), bij ons was de oplossing hiervoor: http://support.microsoft.com/kb/909444/en-us :)

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade op 14-12-2005 17:51 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

_/-\o_

heb het net toegepast op me ISA server, na testen op onze test server.

enige probleempje wat er daarna speelde was dat SP1 de rras services op auto had gezet, met gevolg dat isa niet wilde.

rras disabled --> reboot.

alles werkt weer :*) B)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij een kennis van me heeft een server SBS2K3 draaien, met zelfde bovengenoemde probleem. Na een herstart kan ik de server heel even pingen en daarna niet meer.

Ik zag na opnieuw een herstart de melding mbt IPsec in block mode in de logfiles staan.

Weet iemand of SP2 dit probleem oplost?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1