Toon posts:

Drivers installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eens mijn drivers gaan updaten
Ik weet dat je de website van je hardware fabrikant moet bezoeken maar hoe gaat het te werk
Als je de drivers download hebt worden ze meteen op de goede plaats gezet of moet je ze zelf op de juiste plaats neerzetten
Kunnen jullie mij eens vertellen hoe dit nu in zijn werking gaat

Alvast bedankt Eric

Verwijderd

Dat verschilt per driver.. Meestal zit er wel een documentatie bij wat je PRECIES moet doen.
Vaak is't een zip-bestand, dit zet je neer waar je wil, unzip je, lees het readme.txt bestandje en volg de precieze instructies.
Helaas is'r teveel verschil per driver (soms zelfs per versie) om te kunnen zeggen: ZO moet't...

Verwijderd

Klopt Deleon, geen enkele driver-installatie is 't zelfde. Vandaar ook dat hier zo vaak mensen posten die verkeerde/niet te vinden drivers proberen te installeren.... 8-)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Veel (goede) fabrikanten hebben bij hun drivers-sectie ook een redelijk uitgebreide online how-to staan.. Daar staat precies wat je wel en niet moet doen...

En als je ergens over twijfelt zou ik het gewoon vragen. Of hier op GoT of gewoon iemand uit je omgeving die er meer vanaf weet.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie altijd zeer snelle reacties ,daar kunnen andere helpdesks niet aan tippen
Mijn systeem is nu een jaar oud P2 466mhz , is het nu al noodzakelijk om nieuwe drivers te installeren en zoja welke drivers zijn nu het belangrijkste
Ik heb er echt verder geen bal verstand van daarom even mijn configuratie
128MBsdram,Celeron cpu 466mhz,Abit zm-6 440
mobo,48x Aopen cdrom ,HP cd writer,CTX monitor ,AGP Viper V550 16MBoem

Misschien dat ik nog iets vergeten ben maar voor welke moet ik allemaal nieuwe drivers voor updaten

Verwijderd

je videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is die Viper mijn video kaart
Of bedoel je dat ik die als enige moet updaten

Eric

Verwijderd

Dat is die Viper ja. En dat is zo'n beetje het enige nodig is als je't mij vraagt

Nou ja
nodig
als je iets wil upgraden dan kan je dat doen. Als alles werkt hoeft't van mij niet hoor :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Meestal zijn de drivers zelfs gewoon .exe's die al het 'werk' voor je doen...

Maareh, instructies volgen kan nooit kwaad.

Verwijderd

Gheh Obi hoe kom je daar nou bij? ZEKER bij zijn videokaart is dat niet het geval :)
(en dat is in dit geval van belang)

Meestal zijn't gewoon wat inf-bestandjes..
Dat toevallig bij de via 4-in-1 een exe zit zegt niet alles :)
hehe

Verwijderd

http://www.winfiles.com

Daar kun je in elk geval links vinden naar drivers, gesorteerd op categorie apparaat en fabrikant. Succes!!

En nog een waarschuwing: het "flashen van roms", "updaten van firmwares", "upgraden van BIOS" e.d. is OP EIGEN RISICO en daar zou ik me voorlopig helemaal ver vandaan houden, tenminste totdat je wat meer ervaring hebt met die krengen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een stuk wijzer geworden
Ik heb nog een 2e PC waar ik eens mee ga oefenen
Het linkje komt ook goed van pas

Nogmaals bedankt
Pagina: 1