Netwerkschijven mappen niet bij login

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 23:42

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
We hebben hier een windows domain draaien op een win2k3 server. Nu hebben we een laptop met daarop een account van het domein die een lokaal profiel heeft. Bij het aanmelden wordt er een logon script (batch file) uitgevoerd waarin een aantal netwerkmappings worden gelegd. Enkel geeft dit steeds de melding (per netwerkmapping!): "de actieve map is ongeldig".

Wat we hebben getest:
- profiel verwijderen op laptop en opnieuw laten aanmaken => probleem blijft
- account uit AD gehaald en opnieuw aangemaakt (incl. punt hierboven) => probleem blijft
- met een andere account inloggen op de pc => geen problemen met netwerkschijven
- met de bewuste account inloggen op een ander toestel => geen problemen met netwerkschijven
- andere account het bewuste login script toegewezen en inloggen => geen problemen met netwerkschijven
- bewuste account ander login script gegeven => probleem blijft

Volvo Classic Club Belgium

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je een mapping met "net use" legt, krijg je ook een errornummer. Wat is die, en wat heb je daar al op gevonden ?

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Jammer genoeg krijg ik geen error nummer te zien, anders had ik daar natuurlijk ook al lang naar gezocht. Het enige wat ik te zien krijg is de vermelde boodschap.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat krijg je in een dos box :? Wat zegt google over de error :?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Ik heb dit een keer gezien, en eerst naar c:\ of andere schijf gaan in een dosprompt en vervolgens het net use commando opnieuw proberen zou moeten helpen. Test dat eens

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
idd, bij het opnieuw uitvoeren (na het inloggen dus) van het script loopt alles wel goed, enkel moet dit ook tijdens het inloggen reeds goed gaan, en dat is dus niet het geval.

Google zegt niets over deze fout, zelfs geen link die er niets mee te maken heeft. Jammer genoeg weet ik niet hoe deze fout precies in het engels wordt uitgedrukt, dan zou ik misschien al iets meer teweten komen.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Ooit gezien omdat windows de shares aan de hand van stationletter onthoud.
Y:=\\server\share1
net use y: \\server\share2 wil dan wel eens fout gaan
Rechtermuisklik op "mijn computer" en dan netwerk verbinding verbreken, kijken of daar nog een oude verbinding in staat.

Verder is er de optie /PERSISTENT:NO

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Misschien is er nog geen netwerkverbinding tijdens het inloggen? Daar heb je in je policies wel een instelling voor: die forceert dat je moet wachten op het netwerk voor je in kunt loggen.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Er moet reeds een netwerkverbinding zijn, want het logonscript staat zelf ook op een netwerkshare (die weliswaar niet gemapped wordt).

De optie "PERSISTENT: NO" wordt ook gebruikt bij elke share en net voor het aanmaken van de shares staat er in het logonscript nog een "net use /delete" om zeker te zijn dat alle achtergebleven shares verwijderd worden.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Post eens je login script, en wat zegt de eventvwr van die PC ?
Gooi anders eens een pause onderaan je script om wat beter de fouten te bekijken.
Verder vrag ik me af of er echt geen error nummer bij staat; voor zover ik weet geeft net use die nl. altijd ?

Pagina: 1