[gnupg] key expired, wat nu

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb iets meer dan twee jaar geleden keys aangemaakt voor gebruik met gnupg op mijn debian systeem. Echter nu zijn ze expired en ze werken niet meer.
Wat is de recommended procedure nu? Ik heb een aantal versleutelde bestanden waar ik graag nog bij zou kunnen.
Moet er een nieuwe key aangemaakt worden? Of kan de oude ge-update worden o.i.d.?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

Ik neem aan dat je met een expired key nog wel kan decrypten, maar niet meer encrypten? Maak in dat geval gewoon nieuwe keys aan en reencrypt je bestanden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gerco schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:06:
Ik neem aan dat je met een expired key nog wel kan decrypten, maar niet meer encrypten? Maak in dat geval gewoon nieuwe keys aan en reencrypt je bestanden.
Ja idd klopt. Ik gebruik een wrapper voor Vim zodat ik transparant bestanden kon editen.
Als ik dan een wijziging aanbracht en vervolgens probeerde weg te schrijven dan ging het mis.
Ik kan idd nog wel oude bestanden lezen.
Dan gaan we maar weer eens nieuwe keys aanmaken....

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

Hier staat nog wat over expirations. Je kan gewoon een nieuwe encryption subkey aanmaken en dus de master key houden (tenzij daar ook een expiration date opstaat).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!